Більшість водіїв звикли, що колесо кріпиться гайками. Відкрутив – зняв – поставив нове – закрутив. Проста схема, яку розуміє навіть початківець. Та все більше сучасних авто мають іншу систему – болти замість гайок. Видання SlashGear пояснює, з чим це пов’язано.
На перший погляд здається дивно, чому виробники відмовились від старої, перевіреної схеми. Але, як пояснюють інженери, справа не у зручності, а в економіці та точності. Європейські бренди – Audi, BMW, Mercedes-Benz і Volkswagen – давно використовують болти. І коли їхні платформи почали продавати по всьому світу, зокрема в США, ця конструкція поширилась повсюдно.
Болти зменшують кількість деталей у вузлі колеса. Автовиробнику не потрібно запресовувати шпильки у маточину, а це економить метал, час і гроші. На конвеєрі дрібниці мають значення – коли мова про мільйони авто, різниця стає відчутною.
Є й технічний аспект. Болт створює щільніше з’єднання між диском і маточиною. Такий тип кріплення краще тримає баланс колеса на високих швидкостях, особливо на німецьких автобанах, де обмежень немає. Але є й мінус: при заміні колеса болти створюють певні труднощі.
Втім, інженери знайшли вихід. Деякі виробники, як-от BMW, додають у комплект спеціальний направляючий штифт. Він тримає колесо, поки закручуєш болти. Так процес стає зручнішим.
Для фанатів швидкої заміни існують набори переробки – конверсійні шпильки. Їх пропонують тюнінг-майстерні, як BimmerWorld чи ECS Tuning. Після встановлення колесо знову можна міняти за лічені хвилини.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…