Так званий «голландський хват» не має нічого спільного з бойовими прийомами. Це спосіб відчиняти дверцята автомобіля, який у буквальному сенсі може врятувати комусь життя. Його активно використовують у Нідерландах, а тепер дедалі частіше згадують і в інших країнах, пише Moto.pl.
Суть проста. Після паркування водій не тягнеться до ручки лівою рукою, як звично, а відкриває дверцята правою. Це змушує трохи повернути корпус і подивитися назад. У цей момент можна помітити велосипедиста, який рухається поруч і потрапляє у «сліпу зону». Така дрібниця зменшує ризик зіткнення, яке в Європі називають «doorning» – коли велосипедист врізається в відчинені дверцята авто.
Більшість таких аварій стаються через відсутність звички озиратися. Людина зосереджена на виході з машини й не контролює рух позаду. У містах із розвиненою велокультурою – Амстердамі, Копенгагені, навіть Лондоні – про цей прийом знають усі водії, і там кількість doorning-інцидентів суттєво менша.
У Нідерландах цей рух навчають у автошколах. Його відпрацьовують до автоматизму, як натискання педалі гальма. У Британії метод навіть включили в офіційні інструкції для кандидатів у водії.
Виробники автомобілів теж долучаються до боротьби з такими ДТП. Нові моделі отримують сенсори, що стежать за наближенням велосипедистів. Якщо система помічає рух збоку, вона вмикає сигнальну лампочку на дзеркалі або подає звуковий сигнал. Та поки електроніка не встановлена в кожній машині, старий добрий «голландський хват» залишається найпростішим і найдешевшим способом уникнути трагедії.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…