Хто їздив на дизелі взимку, той помічав – гріється повільно, у салоні прохолодно навіть після кількох кілометрів. Бензинові машини нагріваються швидше, і справа тут не в «примхах» техніки, а у фізиці роботи двигуна, пояснює «Твоя МАШИНА».
Механік з 20-річним досвідом Сергій Б. пояснює: «Дизель має вищий коефіцієнт корисної дії, тому спалює паливо ефективніше. Замість того щоб гріти повітря, енергія йде на крутний момент. Тепла залишається менше, ось і холодніше».
Бензиновий мотор працює інакше. У нього нижчий ступінь стиснення, тому частина енергії перетворюється в тепло. Це і нагріває охолоджувальну рідину, а далі – салон. Дизель, навпаки, «економить» тепло, бо більшість енергії йде в механічну роботу.
Проблему посилює ще один момент – коли двигун працює на холостих обертах або без навантаження, тепловиділення падає. На трасі з обігрівом усе гаразд, а в місті, коли стоїш у заторі, температура в салоні може впасти до неприємного рівня.
Інженер-теплотехнік Олег С. додає: «У дизелів теплообмін з атмосферою слабший. Коли температура за вікном нижча за –10 °C, звичайний обігрів не справляється. Тому автовиробники пропонують додаткові системи – автономні підігрівачі або електричні догрівачі».
Деякі водії встановлюють так звані «вебасто» – незалежні обігрівачі, які запускаються ще до старту двигуна. Інші користуються простими лайфхаками: закривають решітку радіатора або накривають капот термоковдрою. Це допомагає утримати тепло, але треба стежити, щоб мотор не перегрівся.
Тож якщо ваш дизель повільно прогрівається, не дивуйтесь. Це не поломка, а наслідок його ефективності. І щоб узимку не труситися в холодному салоні, краще подбати про додатковий підігрів заздалегідь.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…