Статті

ТОП-6 дрібних, але життєво важливих витратних матеріалів, які ігнорують водії

Регулярний догляд рятує машину від ранньої старості. Так у коментарі для видання «Твоя МАШИНА» каже механік Сергій Кравченко з Харкова, який бачить щодня, як водії ігнорують дрібні деталі, за що потім платять величезні гроші.

Фахівець говорить:

«Люди роками їздять зі старими деталями, поки не загориться лампа. А тоді вже пізно».

Його порада проста і зрозуміла. Слід міняти витратні елементи вчасно, бо інакше за ремонт доведеться платити в сотні раз дорожче.

Паливний фільтр багато хто пропускає, хоча він ловить бруд і воду. Коли він забитий, мотор починає смикатись, а помпа гріється. Так водій Олексій з Полтави нещодавно витягнув на евакуатор свій седан після 35 тисяч км. Новий фільтр коштує копійки, а зламаний насос тягне на кілька тисяч гривень. Міняють його раз на 30–40 тисяч км.

Антифриз тримає мотор у межах нормальної робочої температури. З часом він густіє, накопичує іржу та перестає захищати. Механіки радять не тягнути довше двох років або 40 тисяч км.

Гальмівна рідина теж старіє. Вона тягне у себе вологу, і педаль стає м’якою. Її міняють за тим самим графіком.

Салонний фільтр часто стоїть роками. Через це в авто з’являється запах сирості. Техніки пропонують оновлювати його кожні 20–30 тисяч км. Коли він новий, вентилятор дихає легше, а люди у салоні отримують чистіше повітря.

Свічки живуть по різному. Є іридієві, які ходять до 100 тисяч км. Бюджетні виходять з ладу після 20 тисяч. У середньому їх міняють після 40–60 тисяч. Якщо тягнути довго, мотор починає тремтіти і провалюється на розгоні.

Гальмівні колодки – окрема тема. Їх перевіряють після 50 тисяч км, а міняють, коли лишається 3–4 мм товщини. Поліція не раз повідомляла, що зношені колодки – одна з частих причин ДТП.

Поради від механіка

  • вивчіть регламент заміни витратників з керівництва по експлуатації
  • дивіться на стан колодок кожні 10 тисяч км
  • міняйте рідини за графіком, навіть якщо авто їздить мало
  • не ігноруйте запахи та вібрації
  • тримайте записи про всі заміни

Recent Posts

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025