Холод завжди випробовує автомобіль на міцність, а для власників електрокарів це ще й перевірка терпіння. Узимку вони часто скаржаться на менший запас ходу. Але наскільки серйозною є втрата енергії? Розбирався портал MMR.
Фахівці автоіндустрії пояснюють: історії про «половину зниклого заряду» – перебільшення. Реальні втрати становлять близько 10–30%. А 40% трапляється лише під час сильних морозів, коли температура опускається нижче –20 °C. Причина проста – холод сповільнює рух іонів у літій-іонній батареї, тому частина ємності стає тимчасово недоступною.
«Енергія не зникає. Вона повертається, коли акумулятор прогрівається. Це як гарячий чайник, який остигає, але не порожніє», – пояснює інженер-електрик Андрій Чумак, який понад десять років працює з акумуляторами для електротранспорту.
Сучасні електрокари мають системи термостабілізації. Вони підтримують потрібну температуру батареї, навіть коли авто стоїть. Це продовжує термін її служби й допомагає уникнути різких втрат енергії.
Втім, узимку витрата зростає не лише через саму батарею. Додаткове навантаження створюють обігрів сидінь, скла, керма, салону, а також фари, що працюють довше через короткий день. Ці «зимові звички» можуть скоротити пробіг ще на 10–15%.
Автослюсар Олексій Плахотнюк пояснює:
«Водії часто забувають, що навіть кондиціонер, який сушить скло, бере енергію з батареї. Якщо додати підігрів і короткі поїздки, пробіг справді падає».
Як зменшити втрати взимку:
Ситуація в Україні
За даними Інституту досліджень авторинку, в Україні кількість електрокарів перевищила 190 тисяч. Узимку більшість власників використовують зарядні станції з функцією попереднього підігріву. Це суттєво зменшує втрати енергії.
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…
Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…