Categories: Статті

Водії дизельних авто мають знати правило «20–2500»: воно рятує двигуни від передчасної смерті

Більшість власників дизелів дізнаються про проблему з фільтром DPF тоді, коли вже горить жовта лампочка і авто втрачає потужність. Але виявляється, цього можна уникнути, якщо дотримуватись одного простого принципу, який механіки називають «правилом 20–2500». Про це повідомляє Interia.

Механік Станіслав К. із сервісу в Броварах пояснює:

«Раз на тиждень треба виїхати за місто, тримати оберти між 2000 і 2500 близько двадцяти хвилин. Саме тоді фільтр очищується від сажі».

За його словами, це своєрідна «профілактика легенів» для дизеля.

Фільтр часток – це керамічна вставка у вихлопній системі, яка затримує сажу. Під час міських поїздок, коли оберти низькі, температура спалювання не перевищує 300 градусів. Для повного очищення потрібно щонайменше 600. Саме тому короткі поїздки на роботу й назад швидко «забивають» фільтр.

Якщо сажовий фільтр заповниться, авто починає диміти, росте витрата пального, а в салоні може з’явитися запах гару. При появі помаранчевої лампочки система вже намагалась очиститись, але не змогла. Тоді у водія два шляхи: провести «самоочищення» за правилом 20–2500 або їхати на сервіс, де майстер «випалить» фільтр за декілька тисяч гривень.

Важливо, щоб під час процесу бак був не порожній. Система не почне регенерацію, якщо датчики бачать ризик браку пального. Також не варто робити це на холостому ходу – без навантаження дизель не набере потрібної температури.

Після 10 хвилин руху температура у фільтрі сягає понад 600 градусів, і сажа починає горіти. Іноді з вихлопної труби виходить білий дим – це нормально, це пара. Через 20–25 хвилин лампочка гасне, двигун працює рівно, і фільтр знову чистий.

Поради водіям:

  • Виконуйте процедуру 20–2500 раз на тиждень.
  • Не глушіть двигун під час регенерації.
  • Заливайте перевірене пальне.
  • Міняйте масло вчасно – дешеві суміші лишають осад.
  • Не вирізайте сажовий фільтр – це незаконно й шкодить природі.

Recent Posts

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025