Categories: Статті

Експерт розкритикував закон про пільгове ввезення електрокарів

Не всі зрозуміли мою позицію щодо звільнення від сплати ПДВ імпорту електромобілів. Така норма була схвалена в бюджетну ніч у змінах до Податкового кодексу (№ 9260). Мені вдалося вибити із закону цю норму в другому читанні, але її відновили перед кінцевим голосуванням.

Про це у блозі uainfo.org пише екс-міністр фінансів України Віктор Пинзеник.

Нагадаю, що ПДВ є спеціальною надбавкою до ціни будь-якого товару, з допомогою якої кожен громадянин долучається до формування ресурсів, що в подальшому направляються на фінансування оборони, освіти, медицини, соціальних допомог тощо. Цей “причіп” чіпляється до цін усіх товарів, формуючи 40% державної казни.

Купуючи хліб, молоко, сіль, український вчитель чи пенсіонер сплачує цю надбавку, яка в подальшому направляється на перераховані та інші цілі. Ніхто не звільняє їх від цього обов’язку. Та є “знедолена” категорія громадян, яких жалісливі народні депутати вирішили звільнити від сплати ПДВ. Вони ж ледь нашкребли 50 тис. доларів на електромобіль і додаткових 10 тис. доларів ПДВ їм аж ніяк не потягнути. Це ж не якийсь там хліб чи молоко. А тому ці 10 тисяч їм треба подарувати чи точніше (у редакції закону) – звільнити від сплати ПДВ.

Та декому зробленого здалося замало. У порядку денному цього тижня є проект закону про додатковий бонус (грант, премію чи подарунок) – звільнення від оподаткування особистих доходів, витрачених на придбання автомобіля. При діючій ставці податку з фізичних осіб у 18% та ціні авто 50 тис. дол. власник автомобіля отримає додатковий бонус у сумі 9 тис. дол. Це ж не вчитель, якому нерідко вистачає лише на продукти харчування, і витрати на придбання яких ніхто не звільнив від податків!

Ще не все. Можливо я чогось не помітив? Чи може справді електромобілі літають, а не їздять дорогами? Бо за користування ними не платять нічого, на відміну від тих, хто користується бензиновими, дизельними чи газовими авто (через акциз на пальне). А за умови 10 років експлуатації та поміркованому річному пробігу знову заощаджується власникам ще 15 тис. дол.

Підсумуємо: за придбання авто митною вартістю 50 тис. дол. суспільство доплачує 34 тис. дол. (з урахуванням ще не схваленої норми). Якщо оцінити ситуацію з дешевшим авто (за 20 тис. дол.), це обійдеться нам у суму понад 20 тис. дол.

Нехай увесь світ вчиться у нас, як треба підтримувати прогрес.

Ледь не забув. Норма щодо звільнення від ПДВ електромобілів з’явилася в законі незаконно. Бо закон (Регламент ВР) забороняє вносити положення, що не були предметом розгляду у першому читанні. Як усі вже здогадалися, електромобілями в першому читанні і не пахло.

Забув ще одне. Депутатам же закон не писаний. А тому порушити його – миле діло для них.

Recent Posts

Найпопулярніші бензинові автомобілі в Україні: тренди серпня 2024 року

Автомобільний ринок України продовжує демонструвати стійкий інтерес до автомобілів з бензиновими двигунами, незважаючи на загальну…

22.09.2024

ТОП-10 надійних вживаних автомобілів на ваш бюджет прямо зараз

Купівля злегка вживаного автомобіля вважається одним із найефективніших способів інвестувати гроші. Якщо купити машину з…

22.09.2024

Вузькі або широкі: які шини краще підходять для автомобіля

Сьогодні на ринку пропонується великий асортимент автомобільних шин, у зв'язку з чим вибір відповідної гуми…

22.09.2024

Найвразливіші деталі автомобіля: які гумові елементи слід ретельно берегти

Навіть у найякісніших і найдовговічніших автомобілях є елементи, які мають сильні вразливості, що проявляються з…

22.09.2024

Електрокар або автомобіль із ДВЗ: яка машина найгірше переносить вологу

З приходом осені автомобілісти стикаються з підвищеною вологістю, яка загрожує порушеннями в роботі транспортного засобу…

22.09.2024

Заміна свічок в автомобілі: скільки доведеться переплатити за паливо, якщо не зробити це вчасно

Як відомо, свічки запалювання в автомобілі мають свій ресурс і повинні змінюватися з певною періодичністю.…

22.09.2024