Експерти – заправлятися дизельним паливом потрібно тільки на брендових АЗС

Продажі дизельного пального зростають, не в останню чергу через величезну кількість «євроблях», власники яких після прийняття закону про пільгове «розмитнення» масово їх легалізують. Також масово працюють і нелегальні дизельні «бочки», які абсолютно не поспішають легалізуватися. Менше з тим, у автовласників є вибір, а ось якої якості солярку дійсно продають на «білих» і «чорних» заправках, вирішили дізнатися в столичному Інституті споживчих експертиз. Експерти Інституту споживчих експертиз відібрали проби в найбільших мережах АЗС нашої країни, а також у нелегальних продавців, і відправили їх сертифіковану лабораторію. Перевірка показала – «дизелісти» зможуть кататися навіть в самий суворий мороз, але тільки за умови заправки на «законних» станціях.

Що досліджували.

Експерти відвідали представників практично всіх великих мереж – Shell, КЛО, MOTTO, ОККО, WOG, Chipo, Glusco, AMIC, ANP, БРСМ – Нафта, SunOil, а також одну з численних «партизанських» станцій, яка торгує без документів. Досліджували як звичайне дизельне паливо, так і вибірково «фірмові» сорти, які, за заявами продавців, мають поліпшені параметри. Список параметрів був традиційний – цетановий індекс, фракційний склад, температура спалаху в закритому тиглі, вміст сірки, а також головний «зимовий» показник – граничну температуру фільтрованості.

ДП ЄВРО

Дослідження згідно ДСТУ 7688:2015 до пального дизельного Цетановий індекс

(норматив – не менше 46 од.)

Гранична температура фільтрованості, не вище,°С

(норматив – для марки Л ( -5°С ), для марки З ( -20°С ), для марки Арктика ( -30°С ))

Температура спалаху в закритому тиглі, С

(норматив – не нижче 55, С)

Вміст сірки, мг\кг (норматив – не більше 10 мг/кг)
ОККО (ДП Євро) 53,6 – 20 65 7,5
MOTTO (ДП Євро) 54,2 – 27 72 4
КЛО (ДП Євро) 53,5 – 26 65 4
Chipo (ДП Євро) 53,5 – 24 64 5
GLUSCO (ДП Євро) 51,6 – 21 62 8
AMIC (ДП Євро) 51,7 – 20 61 7
SUN OIL (ДП Євро) 51.6 – 21 62 6
ANP (ДП Energy) 51,6 – 23 63 7
«Бочка» 48,3 – 5 57 50

Чи заведеться в мороз?

Морозостійкість – перший параметр, який перевірили в лабораторії. У контрафактної «солярки» при низьких температурах швидко «випадають парафіни», відповідно забиваються фільтри – і паливна система подати пальне в двигун виявляється не в змозі. Випробування на визначення граничної температури фільтрованості показали – всі зразки, крім «нелегала», є «чесним» «зимовим» паливом. Стандарт вказує, що фільтрованість «зимової» марки «З» для дизельного палива повинна бути не менше мінус 20 ° С. Ніхто з «білих» випробовуваних не опустився нижче за цю позначку, а найбільший запас міцності продемонстрували зразки «дизеля», які було придбано експертами на заправках КЛО (- 26 ° С), MOTTO (- 27 ° С) і Chipo (- 24 ° С). У «нелегалів» ж на «бочці» фільтрованість відповідала показникам «літньої» солярки – мінус 5 ° С. Єдиною втіхою для клієнтів таких заправок може служити тільки той факт, що в реальний мороз (а синоптики пророкують до мінус 25 найближчим часом) там фізично не зможуть відпустити паливо – воно банально замерзне в паливопроводах, колонці і шлангу.

Що ж стосується дизельного палива сорту «Арктика», то тут «бренди» на висоті – всі зразки виявилися найвищої якості. Найбільш екстремальними «полярниками» по температурі фільтрованості виявилися зразки фірмового палива КЛО (Ventus Diesel) – нижче мінус 37° С, і ОККО (Pulls Diesel) – мінус 36° С. У разі необхідності виїжджати в морози (особливо на далекі відстані), експерти рекомендують заправлятися тільки таким пальним.

АРКТИКА.

Дослідження згідно ДСТУ 7688:2015 до пального дизельного Цетановий індекс

(норматив – не менше 46 од.)

Гранична температура фільтрованості, не вище,°С

(норматив – для марки Л ( -5°С ), для марки З ( -20°С ), для марки Арктика ( -30°С ))

Температура спалаху в закритому тиглі, С

(норматив – не нижче 55, С)

Вміст сірки, мг\кг (норматив – не більше 10 мг/кг)
КЛО (Ventus Diesel) 55,2 Нижче – 37 70 3
БРСМ-НАФТА (ДП Євро Plus) 55,0 – 33 72 6
ОККО (Pulls Diesel) 54,6 – 36 66 5
Shell (V-Power) 54,5 – 35 67 7
WOG (Mustang Diesel) 53,7 – 34 66 6

Індекс цетану.

Далі фахівці підрахували цетановий індекс випробовуваних. Даний параметр являє собою цетанове число палива до застосування присадок. У морози високе цетанове число забезпечує більший ККД дизельного двигуна і його швидкий запуск. Загальний принцип – чим більше, тим краще. Всі учасники тесту уклалися в норматив, найбільший запас серед «звичайного» палива продемонстрували зразки MOTTO, КЛО та Chipo – 54,2, і по 53,5 одиниці відповідно. Серед брендового палива – КЛО (Ventus Diesel) і БРСМ-НАФТА (ДП Євро Plus) – 55,2 і 55 одиниць.

Спалах.

Інший значний показник – температура спалаху в закритому тиглі. Він характеризує температуру займання палива. Побічно цей показник може показати, ч не потрапляли в «солярку» сторонні компоненти. Порушень у учасників не виявлено.

Сірка – Євро-5!

Процес вилучення сірки з нафти є важким і дорогим, а продукти згоряння сірки завдають шкоди екології і двигуну. Сірка убивча для нейтралізаторів і сажових фільтрів, але при концентрації в пальному сірки менше 10 мг / кг, це не є проблемою. Цього разу результати в цьому параметрі виявилися відмінними. За винятком одного зразка, всі спроби відповідали рівню Євро-5. Практично повна відсутність сірки було зафіксовано у КЛО (Ventus Diesel) – 3 мг / кг, MOTTO – 4 мг / кг. А ось на нелегальній «бочці» сірки виявлено не в приклад більше – 50 – мг / кг, що відповідає застарілому стандарту Євро 4, і є «не кондицією».

Висновки.

Схоже, дизельній «бодязі» в країні поставлений значний бар’єр, як мінімум, що стосується великих операторів мереж. В цілому, всеукраїнські мережі АЗС (ОККО, WOG, КЛО) дуже гідно виглядають на тлі можливих хуртовин та морозів. Також на ринку вимальовується ще одна важлива тенденція – рітейлери економ-сегменту (MOTTO, Chipo, SunOil) грунтовно наступають на п’яти грандам ринку. По меншій мірі, якість палива в них було однаковим  з великими мережами, а подекуди і перевершувало їх. При цьому вони серйозно виграють за рахунок ціни (1-2 гривні на літрі), але поки програють в сервісі, охопленні і програмах лояльності. Боротьба за клієнта обіцяє бути цікавою, а для автомобілістів така конкуренція несе тільки плюси.

Роман Петренко, спеціально для сайту Твоя МАШИНА

Recent Posts

Оновлений Audi Q4 E-Tron помітили на тестах: фото

Німецький автовиробник Audi активно працює над прийдешньою прем'єрою нової версії свого найдоступнішого електричного кросовера Q4…

08.12.2025

Німеччина «дотиснула» Євросоюз до пом’якшення вимог щодо ДВЗ

Уряд Німеччини зміг переконати Євросоюз відмовитись від свого плану про повну заборону автомобілів з ДВЗ…

08.12.2025

Volkswagen розіслав термінове повідомлення: відому модель відкликають через ризик займання

Німецький автовриобник Volkswagen публічно визнав серйозні проблеми в конструкції трьох відомих моделей, повідомляє Carscoops. Компанія…

08.12.2025

На дороги випустили перший український електричний мікрофургон: фото

В Україні офіційно почався випуск вітчизняного мікрофургона. Миколаївський стартап MeGoElectric відправив першому замовнику електричний мікрофургон…

08.12.2025

ТОП-5 дизельних седанів, яким досі довіряють українські водії: вони не підведуть

Попри те, що сьогнодні в тренді гібридні та електричні кросовери, дизельні седани ще мають безліч…

08.12.2025

Двірники залишають смужки на лобовому склі: простий трюк, як вирішити проблему

Час від часу українські водії зтикаються з проблемою, коли двірники починають залишати на лобовому склі…

08.12.2025