Водій-майстер в потоці непомітний – він нікому не заважає, все робить чітко, на “автопілоті” і рефлексах.
З початківцями драйверами і тими, кому слід кардинально підвищувати свою водійську майстерність, картина інша – їх видно за версту.
Ми всі вчилися потроху і мета нашої розповіді – не образити тих, у кого щось не виходить, а вказати на недоліки водіння, які загрожують на дорозі неприємностями водіям і оточуючим.
Управління по смартфону
У автомобіля є органи управління – кермо і педальний вузол, але деякі громадяни примудряються пілотувати транспортний засіб підвищеної небезпеки по смартфону.
Мова зовсім не про високі цифрові технології, а про тих, хто в процесі водіння розмовляє і листується з мобільного пристрою, створює аварійні ситуації і провокує уповільнення транспортного потоку. Не потрібно так робити.
Згадайте, в кінці кінців, слова Френка Мартіна з фільму “Перевізник. Спадщина”: “За кермом на телефон не відповідаю”!
Дзеркала і поворотники, яких немає
Багато років тому під колеса автору цих рядків, що їхав за кермом досить важкого пікапа, кинувся легковик – він перебудувалася в останній момент без покажчика повороту. Тоді дивом вдалося уникнути зіткнення. Втім, подібні товариші продовжують зустрічатися із завидною регулярністю.
Незрозуміло, що рухає цими людьми – небажання дивитися в дзеркала заднього виду і оцінювати відстань до транспортного засобу, особлива філософія укупі з тонкою душевною організацією або сигнали з космосу, які затуманюють розум? Як би там не було, перестроювання без погляду в дзеркало заднього і позначення маневрів, та ще й в останній момент – це погано, дуже погано.
Різкіше, жорсткіше, суворіше
У середовищі автомобілістів існує дуже дивна думка, що різкі дії кермом з будь-якого приводу і часті перестроювання – це нібито символ “спортивного” водія. Особисто ми не бачимо тут нічого привабливо, скоріше навпаки. Плавність і рівномірність є запорукою динамічного – в рамках Правил дорожнього руху, зрозуміло! – руху.
Зверніть увагу на скупі дії професійних автогонщиків, які добре видно. І де там різкість?
Сидіння-ліжко
Ще один міф про “спорт” змушує деяких водіїв ставити спинку сидіння в напівгоризонтальне положення – мовляв, лежиш майже як гонщик. А тепер, увага, питання: де ви бачили лежачих гонщиків? Пілоти, що виступають в змаганнях, закуті в “ковші” з вертикальною спинкою. Цілу вічність тому легендарний інструктор Ернест Сергійович Циганков пояснював автору цих рядків, тоді ще зеленому молодикові про те, чому цивільному водієві не слід захоплюватися з нахилом спинки крісла. Уявіть собі, що на дорозі виникла екстрена ситуація, і вам доводиться швидко обертати кермом.
Зробити це в напівлежачому положенні важко – ви придвинется до керма, спина при цьому буде відірвана від сидіння, і ви, не маючи упору, буквально повиснете на кермі.
Нейтраль, коли не треба
Досвідчений водій заправляється рідше новачка або “гонщика”, оскільки відчуває баланс між динамічною і при цьому економічною їздою. Ми маємо на увазі не польоти між машин, а рух в межах, встановлених ПДР, коли ти не дихаєш на педаль газу, а їдеш цілком впевнено.
До речі, про економію – деякі водії на довгих прямих і спусках включають нейтраль в коробці нібито для зменшення споживання пального.
Свого часу експерти провели експеримент з автомобілями, оснащеними інжекторними двигунами. Він показав, що переходити на нейтраль не потрібно – блок керування двигуном визначає рух накатом і припиняє подачу палива.
На це вказували свідчення моментальної витрати палива, що йдуть в нуль. При перекладі селектора в нейтраль, на екрані бортового комп’ютера з’являлася одиниця з “хвостиком”.
Крім того – і це важливий момент! – спускаючись на нейтрали з гори, ви позбавлені можливості сповільнюватися двигуном і можете перегріти гальма.
Цікаві передбачення
Досвідчений водій читає потік і передбачає багато небезпечних ситуацій, не їздить в мертвій зоні інших машин, відстежує мотоциклістів (окей, нехай і не всіх), а ще має запасні варіанти на випадок екстрених подій.
Він, немов шахіст, готовий до різних можливих дорожніх сценаріїв, постійно моніторить обстановку навколо автомобіля, немов пілот винищувача.
Манера їзди у недосвідчених і тих, хто не бажає підвищувати рівень майстерності, діаметрально протилежна.
We do not need no education
Цитата з пісні великих Pink Floyd якнайкраще відрізняє непрофесійних водіїв – вони не вчаться ні на своїх, ні на чужих помилках.
І це, мабуть, найбільш сумний фактор.
Джерело: avtodream.org
Віднедавна в країнах Євросоюзу почали з'являтися нові дорожні знаки, які вводять у ступор автомобілістів. Червоне…
Якщо ви хочете, щоб ваш автомобіль служив вам максимально довго, слід знати, як цього домогтися.…
Сьогодні електрокари - це вже не просто якась дивина, яка вражає уяву лише тим, що…
Як відомо, дизельні двигуни мають ККД на порядок вищий, ніж бензинові, а тому потребують більше…
Машини Audi, як і практично всі німецькі автомобілі, вважаються зразком надійності та якості. За більш…
Керування автомобілем вимагає від керманича максимальної концентрації та обережності. Особливо це стосується тривалих поїздок, під…