Твоя МАШИНА згадує про унікального вітчизняного монстра, здатного виживати там, де життя немає.
Революційний всюдихід «Харків’янка» або «Виріб 404С» був створений не випадково. Урядове замовлення на транспортний засіб для пересування в полярних умовах ініціював Інститут Арктики СРСР.
У першій антарктичної експедиції в 1955 році використовувалися трактора ЧТЗ і важкі артилерійські тягачі АТ-Т, які згодом оснастили більш потужними моторами і спеціальними гусеницями.
Але в результаті стало зрозуміло, що наявні транспортні засоби не справляються з поставленими завданнями, і за справу взялися завод транспортного машинобудування ім. В. А. Малишева спільно з Харківським авіазаводом. На той час авіазавод повинен був спроектувати кузов, а машинобудівники – ходову платформу, на яку він буде поставлений.
Кабіна вагонного типу з дюралюмінію отримала восьмишарову теплоізоляцію. На просторі площею 28 квадратних метрів і висотою понад 2 метри розмістилися позиції водія і штурмана, 8 спальних місць, санвузол, обігрівач і радіостанція. Особливістю конструкції стало те, що доступ до двигуна здійснювався з салону, щоб ремонт і обслуговування можна було проводити не виходячи з теплого приміщення.
Згодом це, здавалося б вдале рішення, показало себе не з кращого боку – повністю ізолювати кабіну не вдалося, екіпаж постійно був змушений дихати вихлопними газами.
Всюдиходи у кількості 5 одиниць були створені за три місяці. Назву «Харків’янка» вони отримали за місцезнаходженням підприємств-розробників. Після цього всюдиходи вирушили в Калінінград, їх завантажили на борт морського судна, яке вирушило до стартової точки експедиції.
«Харків’янка» оснащувалась 520-сильним дизельним мотором, який дозволяв тягнути власні 35 тонн і причіп масою до 70 тонн.
10 лютого 1959 року стартувала експедиція від станції «Мирний» до Південного полюса. Маршрут протяжністю 2 700 кілометрів був успішно подоланий за півтора місяці.
У 1974 році вступив новий замовлення від полярників, і були зроблені ще п’ять всюдиходів, які пройшли серйозну модернізацію. Їх назвали «Харків’янка-2», але це зовсім інша історія…
Якщо ви мрієте про спортивний автомобіль, не варто зациклюватися на нових моделях, які коштують сотні…
Сучасні трансмісії являють собою складний і крихкий механізм, який дуже вразливий і дорогий у ремонті.…
Коли мова заходить про повнорозмірні позашляховики, багато хто замислюється про витрату палива у таких автомобілів.…
Промивання двигуна автомобіля є корисною процедурою, яка допомагає позбутися різного роду відкладень у моторі, поліпшити…
Якщо ви купуєте практичний автомобіль для сімейних потреб, не обов'язково відмовляти собі в задоволенні від…
Кожен автомобіліст може зіткнутися з ситуацією, коли запах у салоні його транспортного засобу стає явно…