Categories: Статті

Привезти електромобіль з Європи тепер буде дешевше

З першого січня почали діяти нові зміни у Податковому кодексі України. Нововведення стосується скасування ПДВ, акцизу та ввізного мита на ввезення в Україну електромобілів. Норма закону діятиме протягом 2018 року.

Вже кілька днів діють нові норми у Податковому кодексі України, що скасували для українців будь-які платежі за ввезення авто з іноземною реєстрацією. Щоправда норма закону стосується виключно авто, які обладнані одним або кількома електродвигунами. Про це йдеться у прийнятому законопроекті № 6776-д про внесення змін до Податкового кодексу, тим самим скасувавши для українців податок на додану вартість та акциз на ввезення в Україну електромобілів, передає 20 хвилин.

Авто заряджає від розетки

Тернополянин Сергій Іванов вже майже рік їздить електромобілем Nissan Leaf SV 2015. Хоч таке авто і недешеве задоволення, та чоловік переконався у ряді його переваг. Заряджає машину вночі ночі від центральної електромережі, так вигідніше.

– Мені аби повністю зарядити машину потрібно близько шести годин, – каже тернополянин Сергій. – За день можна виїздити до 120 км. Однієї зарядки вистачає аби доїхати до Львова. Щодо сервісного обслуговування, то в електрокарі особливо немає що ладнати. Підвіска в ньому від Nissan Juke, тормозна система від Nissan Murano. Сам електродвигун майже вічний.

Чоловік каже, що у самій електроніці, без зайвих проблем, може розібратися будь-який толковий профільний фахівець на сервісному центрі. Крім того, існує програма для смартфону, скачавши яку можна і самому робити діагностику авто. Єдине з чим може бути хоча б якась проблема – батарея.

– Батарея в цьому авто сегментована, проте в разі якоїсь поломки будь-який сегмент можна замінити, – продовжує співрозмовник. – Безумовно використовувати електромобіль економічно доцільно, але лише для міст, оскільки на далекі відстані ним не поїдеш.

3500 грн за рік на електрику 

Чоловік наводить власні розрахунки, які він провів.  У мене вдома встановлений двохтарифний лічильник, і якщо авто ставити на зарядку вночі, то за весь рік витрати становлять на зарядку батареї усього 3500 грн, – Сергій Іванов. – Щодо так званих розхідних матеріалів, тобто масла, тормозних колодок тощо, то в порівнянні з класичним авто, що має двигун внутрішнього згорання, то у електрокара розхід цих матеріалів у два рази менший.

До слова, електродвигун зупиняє авто за рахунок рекуперації двигуна, відповідно тормозні колодки практично не стираються. Щодо масла для двигуна, то вартість його близько 500 грн, а не 1200 грн, як у простого авто і потрібно його заміняти після 30 тис км, а не як у звичайного авто при 8-10 тис км. Співрозмовник каже, що усі свої розрахунки по витратах він прирівнював до автомобіля BMW з бензиновим двигуном в 2 літра.

– Якщо порівняти річні витрати на паливо (з розрахунку, що кожного дня весь рік водій наїжджає 100 км. – прим. ред.) страхівку, колодки, масло та інше для BMW та Nissan Leaf, то для бензинового авто виходить кругленька сума близько 3,5 тис доларів, – каже тернополяни. Проте для електрокара витрати становлять усього 700 дол, – економія очевидна.

Таке авто гаманець не спустошує

В Тернополі існує проблема із заправкою електрокарів, розповідає інший тернополянин власник Toyota Rav 4 EV 2013 пан Сергій. Насправді досить мало станцій де можна зарядити автомобіль.

– Сьогодні доцільно встановлювати на стоянках подібні зарядні станції для електромобілів, де б без проблем можна було зарядити авто, – каже водій електромобіля. – Оскільки не кожен має гараж, де б міг під’єднатися до домашньої електромережі.

Щодо сервісу, то пан Сергій каже, що з цим проблем немає. При необхідності тернополянин звертається у місцевий Тойота-Центр, де є відповідні фахівці.  – Гаманець таке авто не спустошує, – жартома каже пан Сергій. -. За 11 місяців я зекономив лише на паливі 25 000 грн.

Щодо електрозаправок, то ще 28 грудня 2016 року на виконком міста розглядав питання розміщення в різних частинах обласного центру можливість облаштування п’яти заправок для електроавтомобілів. Проте з того часу не встановили жодної. На сьогодні у місті є лише одна діюча станція і то на території ресторану. Тернополяни вирішили діяти. 10 січня 2018 року Юрій Калиняк зареєстрував петицію на відповідному портал e-dem.in.ua з вимогою “Створення повноцінних зарядних станцій для електромобілів в Тернополі”.

Закон на гібриди не поширений

У мінінфраструктури вже підрахували, що без ПДВ, акцизу та ввізного мита, вартість електрокарів знизиться щонайменше на 17%. Проте у Державній фіскальній службі України кажуть, що ціни на електрокари знизяться ще більше – до 20%. До слова, ввізне мито на електромобілі відмінили ще три роки тому.

– З першого січня 2018 року повністю звільняються від будь-якого оподаткування та мита ввезені на територію України автомобілі, що обладнані одним або декількома електродвигунами, – коментує начальник відділу адміністрування митних платежів Тернопільської митниці ДФС Іван Попович. – Нові зміни не стосуються авто, що мають гібридні двигуни, їх розмитнюють на загальних засадах.

Реєстрація авто усього за 740 грн 

Аби поставити іноземний електрокар в нас на місцеву реєстрацію доведеться витратити мінімум зусиль та коштів.

– Щоб поставити нещодавно придбаний за кордоном електромобіль на реєстрацію, потрібно мати документи з митниці. На їх підставі ми здійснюємо реєстрацію транспорту, – коментує спеціаліст сектору кадрового забезпечення та зв’язків з громадськістю регіонального сервісного центру МВС в Тернопільській області Василь Барановський.

Щодо витрат на реєстрацію, то якщо це перша реєстрація автомобіля, то власнику авто доведеться сплатити у касу 720-740 грн, плюс 3-5% від вартості транспортного засобу на рахунок Пенсійного фонду.

Купують набагато більше електрокарів 

Ринок електрокарів в Україні за три роки показав непоганий ріст у відсотковому співвідношенні. Зокрема, з 2015 по 2017 рік він зріс практично на 729%. Проте якщо говорити про кількісний вимір, то картина не така красномовна. Так, на Тернопільщині у 2015 році зафіксовано усього 1 електрокар, у 2016 році – 9, а вже у 2017 році – 30 штук. Такі цифри наводять у Регіональному сервісному центрі МВС в Тернопільській області.

Характерною рисою вітчизняного ринку електромобілів є те, що понад 85% авто вживані. Якщо у 2016 році частка нових електрокарів становила майже 45%, то в 2017 році – лише 15%.

Щодо популярних авто, то згідно даних асоціації “Укравтопром” на сьогодні найпопулярнішим електрокаром в Україні залишається Nissan Leaf, на другому місці BMW І3, на третьому – Tesla Model S. На четвертому місці електрична версія Ford Focus і на п’ятому місці електромобіль Fiat 500Е, цю модель обрали 39 осіб.

Чи знизили ціни на авто дилери

Для аналізу цін ми обрали популярну модель електроавтомобіля Nissan Leaf. З’ясували, що авто Nissan Leaf SL 40kWh BOSE 2018 року випуску в автосалоні вартує понад 1,4 млн. грн, або майже 42 тис. євро. У тому ж автосалоні новий авто, однак з 2016 року випуску та дещо меншою потужнвстю в 30kWh коштує значно менше – 807 тис. грн, або майже 24 тис євро. До слова, ціни на авто були актуальні, як минулого року так і цього.

Проте на сайті Аuto.ria. дилери за такий же авто, але привезений з закордону і який має невеликий пробіг, і без української реєстрації, просять значно менше – 297 тис. грн, або – 8 776 євро.  Таке авто також дилери транспортують зі США. Його ціна в середньому у 14-15 тис доларів.

Відповідно до нового закону, вартість авто з нового року мали б знизитися до 20%. Наразі автодилери на електрокари чомусь не спішать знижувати ціни. Місцевий автодилер Ростислав, який займається електрокарами розповідає, що нові зміни у податковому законодавстві на недорогі авто особливо не вплинуть. Однак відчутно ціни знизяться на електромобілі преміум класу, такі Tesla. Їхня ціна знизиться щонайменше на п’ять тис. доларів.

Проаналізувавши профільні сайти з продажу авто у Європі, можна побачити, що тамтешні автодилери оцінюють нові авто дещо дорожче, ніж в Україні. До прикладу, у Франції та Британії Nissan Leaf SL 30kWh коштує від 25 тис євро, в Австрії понад 30 тис євро, а у Німеччині ще більше – 32 тис. євро. В той час як в Польщі та Чехії близько 26-28 тис євро. Проте не все так страшно з покупкою електроавто для мешканців Євросоюзу. Тамтешня влада розробила ряд різних державних пільгових програм на придбання такого екоавто, що у окремих випадках може знизити вартість нового авто на 8-10 тис. євро.

Recent Posts

П’ять несподівано ненадійних популярних кросоверів, яких краще уникати

Чимало кросоверів на ринку вважаються доволі надійними і довговічними, проте деякі їхні версії виявляються напрочуд…

23.11.2024

Найшвидші автомобілі: ТОП-10 моделей вартістю до 2 000 0000 гривень

Якщо ми говоримо про найшвидші авто, мова, найімовірніше, йде про дорогі моделі, ціною в сотні…

23.11.2024

Чи можна заливати масло в гарячий двигун, і коли краще проводити його заміну

Обслуговування автомобіля вимагає не тільки уваги до деталей, а й дотримання певних правил, які безпосередньо…

23.11.2024

Розкішні повнорозмірні седани: ТОП-10 моделей, що коштують дешевше за середню ціну нового авто

Купівля автомобіля класу люкс не завжди пов'язана з багатомільйонними витратами. Деякі моделі, як з'ясувалося, можна…

23.11.2024

Шість міфів про кросовери та позашляховики, про які час забути

Сегмент SUV (позашляховики і кросовери) почав активно набирати популярність у 1980-х роках і відтоді набуває…

23.11.2024

Альтернатива Tesla: десять найкращих електромобілів просто зараз

Колись американська компанія Tesla зробила революцію у сфері розробки та виробництва електричних автомобілів. Однак останніми…

23.11.2024