Українця оштрафували на півмільйона гривень за їзду на «євроблясі»

Їзда на нерозмитненій машині обійшлася українцеві у півмільйона гривень.

Як повідомляє Дорожній Адвокат, працівники УПП в Харківській області зупинили автомобіль на іноземній реєстрації. За кермом перебував громадянин України. Під час перевірки працівники поліції виявили, що цей автомобіль згідно з базою даних «Аркан» був ввезений іноземцем ще у 2018 році на територію України в режимі тимчасового ввезення і був переданий у користування громадянину України. На час зупинки автомобіль перебував в Україні із простроченням строків вивезення.

Про цей факт порушення митних правил поліція повідомила Харківську митницю, яка звернулась до громадянина з проханням надати пояснення щодо цих фактів. У відповідь громадянин пояснив, що він не є власником автомобіля, не ввозив його в Україну, а всього на всього придбав цю «євробляху» на авторинку і не володів інформацією про порушення дозволених строків перебування автомобіля в Україні.

Цим поясненням громадянин не переконав митницю у відсутності порушень у своїх діях. За наслідками розгляду справи на громадянина накладено штраф у розмірі 489 725 грн. І це при оціночній вартості автомобіля в 31 780 грн. (1999 рік випуску).

Постанова винесена на підставі статті 485 Митного кодексу – «Протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв’язку з якими було надано такі пільги».

Громадянин оскаржив цей штраф у суді, однак як суд першої інстанції, так і апеляційний суд визнав громадянина України винним у використанні автомобіля стосовно якого були надані пільги при ввезенні на територію України. Обидва суди визнали штраф законним.

Зокрема апеляційний суд у рішенні від 15.06.2020 по справі №953/19713/19 зробив висновок, що оскільки громадянин є резидентом, то у разі передачі права на тимчасове ввезення транспортного засобу особистого користування від громадянина-нерезидента до громадянина – резидента, останнім повинні бути сплачені всі митні платежі, які підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів.

Також суд визнав необґрунтованими аргументи громадянина стосовно відсутності у поліції права інформувати митницю про порушення митних правил.

Таким чином, їзда на не розмитненій «євроблясі» обійшлася водієві в пів мільйона гривень.

Recent Posts

Чи зміняться ПДР з 1 жовтня 2026 року: що потрібно знати водіям

З 1 жовтня водії традиційно згадують про необхідність вмикати світло за межами населених пунктів. Однак…

30.09.2026

Незаконна зупинка поліцією – штрафу не буде: що вирішують суди

Поліція не може зупиняти автомобіль без передбаченої законом підстави. У судовій практиці вже є справи,…

23.09.2026

Виїзд за кордон на чужому авто: який документ потрібен водієві та як оформити його в сервісному центрі МВС

Плануєте їхати за кордон на автомобілі, який зареєстрований на іншу людину? Перед поїздкою варто подбати…

20.09.2026

Топ-10 автомобілів для українських доріг: які моделі краще переживають ями та погане покриття

Ями, тріщини, колії та ділянки дороги, де асфальт закінчується зовсім несподівано, для українського водія давно…

19.09.2026

Захисні плівки CLIF DESIGNS: купити або обклеїти авто в Україні

CLIF DESIGNS — це бренд, що впевнено утримує позицію лідера у сфері захисних поліуретанових плівок…

18.09.2026

Штраф до 34 тисяч грн і позбавлення прав: в Україні хочуть по новому карати водіїв

В Україні можуть суттєво посилити відповідальність за надто гучні автомобілі та мотоцикли. Верховна Рада підтримала…

17.09.2026