В кінці вересня набирає чинності Закон щодо реформування сфери паркування.
Поліцейські та інспектори з паркування зможуть фотографувати авто порушника й залишати повідомлення про штраф на лобовому склі. Власнику авто будуть надсилати повідомлення на телефон. Протягом 10 днів штраф можна буде сплатити зі знижкою 50%. Якщо автівка буде заважати руху, то можуть евакуювати на спеціальний майданчик. Але можливість фото і відеофіксації порушень правил паркування, передбачена новим законодавством, може бути відтермінована в зв’язку з необхідністю сертифікації відповідного обладнання.
При цьому міська влада вже планує значно збільшити кількість паркувальних місць у столиці. В першу чергу, мова йде про будівництво перехоплюючих паркінгів при в’їзді в Київ. Також обговорюється можливість підвищення вартості паркування в центрі міста. Про це в інтерв’ю Gazeta.ua розповів народний депутат від фракції “Блок Петра Порошенка”, радник мера Києва Дмитро Білоцерковець.
27 вересня набирає чинності так званий Закон щодо паркувальної реформи. Коли Київрада може розглянути надання муніципальним інспекторам права штрафувати водіїв за порушення правил парковки?
– Тут потрібно розуміти, що крім тієї роботи, яка вже проводиться на місцевому рівні, частину роботи неможливо виконати до тих пір, поки вона не буде зроблена на національному рівні. Йдеться про необхідні постанови Кабінету Міністрів, які повинні бути прийняті для того, щоб закон був імплементований. Під імплементацією маються на увазі, по суті, підготовчі роботи з боку Міністерства внутрішніх справ і Міністерства юстиції. І зараз дуже активно працює як МВС, так і Мін’юст тому, що необхідно створити єдину базу правопорушників-автомобілістів.
Тим не менш, ми розуміємо, що у нас будуть деякі проблеми. Вони пов’язані з ліцензуванням обладнання, яке буде застосовуватися при фото і відео фіксації при штрафуванні. І, якщо при фіксації швидкісного режиму ми прекрасно розуміємо, що необхідно дійсно сертифікувати обладнання для того, щоб визначати саме швидкісний режим, то при фіксації місця парковки і стоянки при штрафуванні ми вважаємо абсурдним. Отримання всіх необхідних сертифікатів може сповільнити процес імплементації майже на півроку. Але метрологи вважають, що це обов’язково потрібно робити. Ми ж вважаємо, що для фото і відеофіксації може застосовуватися будь-який телефон. І зараз у нас йде активна боротьба з метрологами через яких, теоретично, може сповільнитися процес імплементації паркувальної реформи. І, відповідно, може зміститися прийняття всіх необхідних постанов та рішень місцевих рад.
Але це не говорить про те, що місто не матиме права на дії. Ми зараз дискутуємо щодо того, щоб в першу чергу евакуація транспорту проводилася на 60 вулицях, де Київрада заборонила паркування і зупинку по правій смузі. І зараз ми розробляємо таку методику, що якщо навіть на першому етапі місто не матиме права займатися штрафуванням за зупинку/стоянку, то, як мінімум, з’явилася можливість займатися евакуацією. Це дискусійне питання, але ми над цим працюємо, щоб з 27 вересня люди вже побачили якийсь результат. Але поки, дійсно, проблема пов’язана з бюрократичною тяганиною, на якій ми зараз і сконцентровані для того, щоб цю проблему вирішити.
Цим Законом передбачений штраф у 20-кратному розмірі від суми плати за паркування за годину. Чи не планується підвищення вартості паркування найближчим часом?
– Дискусійне питання. Питання щодо того, що парковка в нульової та першої зонах, тобто в самому центрі міста, можливо, повинна бути дорожчою. Так як це прийнято за класифікацією робити в багатьох столицях Європи. Це дозволить зменшити кількість автомобілів, які паркуються і збільшити кількість транзитних автомобілів через центр міста. Але це питання ще не вирішене і це буде визначатися рішенням Київради. Дискусія така є, але місто перш за все у всьому цьому зараз сконцентроване на створенні великої кількості нових паркувальних місць.
В першу чергу, мова йде про перехоплюючі паркінги. На жаль, попередні керівники міста не думали про те, що необхідно розвивати перехоплюючі паркінги. І ось зараз місто концентрується саме на цьому і розробляє, в тому числі, систему мотивування водіїв, щоб при в’їзді в місто вони залишали автомобілі саме на перехоплюючих паркінгах. Наприклад, це може бути знижка на громадський транспорт протягом дня. Це допоможе розвантажити місто від заторів і дозволить підвищити рівень користування громадським транспортом.
Де можуть бути побудовані такі паркінги?
– Перехоплюючі паркінги можуть бути при в’їзді в місто, де є станції метро або широка доступність громадського транспорту. Або це можуть бути перехоплюючі паркінги при в’їзді в центр міста. Основна проблема – це перехоплюючі паркінги біля центру міста з тієї причини, що невикористаної землі в місті практично не залишилося. Вона була або вся освоєна, або давним-давно відведена при адміністрації Черновецького, або Омельченко, або Попова (Леонід Черновецький, Олександр Омельченко та Олександр Попов – колишні голови Київміськдержадміністрації – Gazeta.ua). І, відповідно, перехоплюючі паркінги в центрі міста – це проблема, над вирішенням якої ми працюємо. Можливо, виходом з цієї ситуації буде створення підземних паркінгів. І таке питання теж дискутується і місто зараз активно шукає місця під підземні паркінги.
Що стосується перехоплюючих паркінгів на в’їзді в місто, то це можуть бути станції метро Виставковий центр, Академмістечко, Лісова і Харківська. Там є всі передумови для будівництва таких паркінгів.
Крім цього мер міста доручив масово створювати паркувальні “кишені” в центрі міста, де це технічно можливо. Оскільки у нас особливо немає можливості будувати перехоплюючі паркінги при в’їзді в центр, то місто зацікавлене в тому, щоб створювати додаткові нові паркувальні місця в самому центрі. І тому на вулиці Богдана Хмельницького і поблизу станції метро Печерська були створені паркувальні “кишені”. Це все робиться для того, щоб дати можливість розвантажити праву смугу від тих, хто зазвичай на ній паркується. Тобто, щоб не було претензій щодо того, що ніде паркуватися.
Чи розглядається ідея установки в місті роторних парковок?
– Теж розглядається. Їх можна назвати, по суті, малою архітектурною формою. Процедура їх установки є набагато простішою, ніж будівництво паркінгів. Тобто теоретично можна вибрати будь-яку вільну ділянку в місті і дати можливість розміщення на ній роторної парковки.
З ними проблема полягає в тому, що їм все одно необхідна велика територія для розміщення і вони досить дорогі. Деякі їх не хочуть застосовувати тому, що собівартість години парковки там буде дорожче. Вони можуть бути рентабельними, коли година парковки коштує мінімум 50 гривень. Це вираховували кілька років тому потенційні інвестори.
Оплата за парковку в Києві здійснюється за безготівковим розрахунком. Чи достатньо в місті паркоматів?
– Їх мало, але коли буде впроваджена система паркувальної реформи, місто повністю буде обладнане необхідною кількістю паркоматів. На сьогоднішній день за парковку можна також сплатити через один з декількох мобільних додатків.
Німецькі кросовери і позашляховики поєднують у собі не тільки стиль, високу якість і видатну продуктивність,…
Під час купівлі автомобіля важливо враховувати не тільки його ціну, а й вартість подальшого утримання,…
Седани поступово втрачають позиції на ринку, але багато культових моделей, на кшталт Honda Accord, все…
Одна з найбільш дратівливих зимових проблем для автомобілістів полягає в замерзанні на морозі замків і…
Прихід зими створює для українських автомобілістів складні умови експлуатації транспортного засобу. Найгірше, якщо машина просто…
З наближенням зими українські водії все частіше починають замислюватися над тим, як боротися з однією…