Депутати вирішили переписати правила дорожнього руху

Верховна Рада хоче прирівняти на дорозі користувачів персональних електромоторних транспортних засобів до погоничів худоби, візників та велосипедистів.

Про це повідомляє Твоя МАШИНА з посиланням на УНІАН.

Це передбачено законопроектом №3023 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки окремих категорій учасників дорожнього руху (користувачів персонального легкого електротранспорту, велосипедистів та пішоходів)», зареєстрованим на сайті Верховної Ради. Авторами проекту є семеро народних депутатів.

Законопроектом передбачається ввести у законодавче поле, що регулює дорожній рух, поняття «користувачі персонального легкого електротранспорту» – електроскутерів, гіробордів, моноциклів та cігвеїв.

Законодавці також пропонують внести зміни до двох законодавчих актів: Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) та закону «Про дорожній рух».

Передбачається запровадження штрафів за порушення водіями цих видів транспорту Правил дорожнього руху. Зокрема, статтю 127 КУпАП пропонується викласти у такій редакції «Порушення правил дорожнього руху пішоходами, велосипедистами, користувачами персонального легкого електротранспорту та особами, які керують гужовим транспортом, і погоничами тварин тягнуть за собою попередження або накладення штрафу» до 5-ти неоподаткованих мінімумів.

Змінами до закону «Про дорожній рух» передбачено визнання осіб, які користуються електроскутерами, гіробордами, моноциклами та cігвеями, учасниками дорожнього руху: «До учасників дорожнього руху належать водії та пасажири транспортних засобів, пішоходи, велосипедисти, погоничі тварин та користувачі персонального легкого електротранспорту».

При цьому, якщо користувачі персонального легкого електротранспорту ведуть свої транспортні засоби, а не їдуть на них, то прирівнюються до пішоходів, як нині мотоциклісти, коли котять мотоцикли.

Також законопроектом пропонується доповнити закон про дорожній рух новою статтею: Стаття 19-1. Правовий статус, основні права і обов’язки користувачів персонального легкого електротранспорту.

Так, до користувачів персонального легкого електротранспорту відносяться особи, які пересуваються з використанням одно-, дво- або триколісного механічного транспортного засобу, що приводиться в рух за допомогою електричного двигуна (електричні скутери, cігвеї, гіроборди гіроскутери тощо), окрім інвалідних колясок та велосипедів, обладнаних електродвигунами.

Їм пропонується дозволити їздити велодоріжками, а, у разі їх відсутності, по краю проїжджої частини дороги.

Також їх хочуть зобов’язати «керувати персональним легким електротранспортом, що обладнаний звуковим сигналом та світлоповертачами», окрім випадків, коли можливість такого обладнання не передбачена конструктивним рішенням виробника; під час руху у темну пору доби та в умовах недостатньої видимості мати увімкнений ліхтар (фару) та виділити себе за допомогою світлоповертальних елементів, що закріплюються на зовнішньому одязі або в інший спосіб.

Крім того, користувачів персонального легкого електротранспорту планують зобов’язати не перевозити пасажирів, крім випадків, коли їх перевезення прямо передбачено конструктивним рішенням виробника засобу пересування; а також не користуватися під час руху засобами зв’язку, тримаючи їх у руках.

Recent Posts

Моргнув – лишився без прав: за яке безневинне порушення водіїв жорстко карають в Україні

Позбавлення водійських прав в Україні є найсуворішим адміністративним покаранням для водіїв за порушення ПДР. Як…

26.11.2024

Який антифриз може вбити двигун вашого автомобіля: водіям на замітку

Охолоджувальна рідина виконує найважливішу функцію в автомобілі, запобігаючи перегріванню силової установки. У зв'язку з цим…

26.11.2024

Шість фраз, які краще не говорити під час зупинки автомобіля на блокпосту

В Україні триває війна проти російських окупантів, у зв'язку з чим діє і воєнний стан,…

26.11.2024

Десять електрокарів, які швидші, ніж ви можете собі уявити

Існує стереотип, що електричні автомобілі ще поки що недостатньо розвинені, а отже, не можуть бути…

25.11.2024

Три кросовери, які власники не хочуть продавати навіть через 20 років

Сьогодні автомобілі все більше нагадують витратний матеріал, який просто викидають на звалище через 10-15 років…

25.11.2024

Десять гібридних автомобілів з мінімальними річними витратами на паливо

Гібридні автомобілі спочатку замислювалися, як спосіб скоротити витрату палива і зробити експлуатацію транспортних засобів більш…

25.11.2024