Categories: Закони

Українцям пропонують їздити дорогами на кріслах

Якщо законопроект №7486, поданий Кабміном у Верховну Раду, стане законом, в Україні може з’явиться ще одна категорія учасників дорожнього руху – «особи, які рухаються на кріслах колісних». Статус цих учасників може змінюватися – від пішохода, якщо «крісло колісне» рухається зі швидкістю пішохода по тротуару, до велосипедиста. Такі учасники ДР можуть отримати право їзди по тротуарах, пішохідних та велосипедних доріжках, виїжджати на проїжджу частину, дотримуючись при цьому правого краю дороги і рухаючись в одному напрямку з потоком транспорту. При знаходженні на дорозі статус «осіб, що рухаються в кріслах колісних» вже прирівнюється до велосипедистів. На дорогах державного значення такий рух (як і для велосипедистів) обмежується, передає AUTO.RIA.com.

Зрозуміло, керуючи «кріслом колісним» у статусі пішохода або велосипедиста, такі громадяни зобов’язані виконувати відповідні правила дорожнього руху. Крім того, їм буде заборонено брати із собою габаритні вантажі, буксирувати причепи та перевозити пасажирів. Крісла повинні бути обладнані світловідбиваючими пристроями, а в темний час доби – зовнішніми світловими приладами.

«Крісло колісне», як випливає з визначень наказу Мінсоцполітики №602 (від 11.04.2017), це технічний засіб реабілітації, що застосовується згідно з функціональними можливостями особи з інвалідністю. Вони бувають різних типів: від каталок, які необхідно штовхати супроводжуючому, до триколісних велоколясок і електроскутерів, які діляться ще на кілька підвидів. Оскільки більш детальні умови експлуатації «крісел колісних» на дорогах загального користування будуть додатково описані в ПДР, припустимо, що на автомобільні дороги допустять лише засоби певної категорії («дорожні»).

Підтимуючи у повній мірі право людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення на безпечний рух, ми вважаємо за необхідне звернути увагу громадськості на наступне. Українські дороги, проектовані і збудовані за часів Радянського Союзу, розраховані на куди скромніші транспортні навантаження, ніж ті, які їм доводиться приймати у даний час.

А з урахуванням загальної якості дорожнього покриття, відсутності достатньої кількості пандусів і місць, пристосованих для в’їзду/виїзду, владі, насамперед, варто було б звернути увагу на підготовку відповідної інфраструктури. Доріг, здатних забезпечити безпеку пересування людей, заради яких створювався законопроект №7486. Та й інших учасників руху теж.

Адже за нетривалий період дорожньої безкарності у багатьох водіїв, на жаль, встигло скластися агресивне і потенційно небезпечне ставлення до пішоходів, велосипедистів і мотоциклістів. Так що випуск у загальний транспортний потік людей на кріслах колісних, без комплексної і покрокової підготовки до реалізації такого рішення, може нести більше небезпеки для цієї категорії учасників дорожнього руху, чим користі і додаткових можливостей.

Recent Posts

Оштрафують або кинуть за ґрати: які слова водіям не можна говорити поліції

У разі зупинки вашого автомобіля поліцією, щоб уникнути неприємностей, недостатньо просто знати свої права і…

23.12.2024

Примерзли двері та замок в автомобілі: як швидко вирішити проблему

Однією з найпоширеніших автомобільних проблем взимку є примерзання дверей і замків, що ускладнює водіям доступ…

23.12.2024

П’ять надійних німецьких спорткарів до 20 000 доларів: потужності та динаміка за доступною ціною

Якщо ви мрієте про спортивний автомобіль, не варто зациклюватися на нових моделях, які коштують сотні…

22.12.2024

Симптоми витоку мастила з АКПП: що має насторожити автомобіліста

Сучасні трансмісії являють собою складний і крихкий механізм, який дуже вразливий і дорогий у ремонті.…

22.12.2024

Економні повнорозмірні позашляховики: ТОП-10 моделей із меншою витратою палива

Коли мова заходить про повнорозмірні позашляховики, багато хто замислюється про витрату палива у таких автомобілів.…

22.12.2024

Коли промивка може вбити двигун автомобіля: важливо вчасно зливати

Промивання двигуна автомобіля є корисною процедурою, яка допомагає позбутися різного роду відкладень у моторі, поліпшити…

22.12.2024