Ситуація з цінами на пальне зараз тяжка. Також варто додати, що не скрізь якість пального відповідає стандартам. Експерти перевірили паливо із різних станцій, передає «Твоя МАШИНА»
Таке дослідження вже проводилося, і виявилось, що 25% палива – це фальсифікат. Цього разу аналізували АЗС як у межах міста, так і вздовж траси. Таким чином, було визначено кореляцію залежно від віддаленості від контролюючих органів.
Були зразки 16 мереж: WOG, ОККО, SHELL, ZOG, KLO, PRIME, АВІАС, ULTRA, БРСМ-Нафта, Avantage 7, UPG, CHIPO, Brent Oil, МОТТО, та дві невеликі регіональні мережі АЗС – КСЕМ та Дніпро-Нафта. Досліджувалися основні параметри палива: октанове число, вміст сірки та об’ємні частини ароматичних вуглеводнів та бензолу. Залежно від показників зразки відносили до зеленої (відповідність усім нормам і є “запас міцності”), синю (порушень немає, але немає і “запасу міцності”) або червоній зоні (невідповідність нормам).
Зелена зона
Сюди потрапили 5 мереж: WOG, ОККО, KLO, ZOG та PRIME. Спочатку дивилися октанове число. Воно має бути не менше 95, і всі зразки мали запас міцності за цим показником. Найбільше октанове число зафіксовано у зразку мережі WOG – 95,7 од. ОККО, KLO, ZOG відстали лише одну десяту – 95,6 од. Далі йде PRIME – 95,5 од.
Наступним показником стало утримання сірки, від якого залежить термін служби двигуна. Найменше значення виявлено у бензині WOG – 6 мг/кг. Далі йде ZOG – 7 мг/кг. Ці значення із запасом укладаються у стандарти Євро-5.
Зміст ароматичних вуглеводнів теж у всіх зразків виявилося гаразд. Найкращий показник у KLO – лише 25,3%. Потім аналізували вміст бензолу, воно має бути більше 1%. Найменша кількість – у ОККО (0,37%), та KLO (0,4%).
Синя зона
У синю зону потрапили Avantage 7, SHELL, АВІАС, CHIPO, ULTRA та UPG. Зразки А-95 відповідають усім вимогам та мають високу якість. На кордоні перебуває лише вміст сірки – 9-10 мг/кг за нормативу трохи більше 10 мг/кг.
Червона зона
У червону зону в основному потрапили дискаунтери, хоча зараз ціни у них не набагато нижчі. Низька якість бензину зафіксована у мережах БРСМ-Нафта, МОТТО, Brent Oil, КСЕМ та Дніпро-Нафта. У перших чотирьох АЗС зразків відзначено мале октанове число: БРСМ-Нафта (94,2 од.), МОТТО (90,4 од.), Brent Oil (93 од.), КСЕМ (92,3 од.). Якщо таким паливом заправляти машину, якій підходить лише А-95, можна погубити двигун.
Щодо вмісту сірки, більш ніж у 5 разів норма перевищена у МОТТО – 54 мг/кг. У зразку Дніпро-Нафта сірки більше за норму в 2 рази. Не кращі результати вмісту бензолу. Так, чотириразове перевищення допустимого рівня цієї речовини виявлено в пробі МОТТО (3,98%), дворазове – у КСЕМ, та у півтора рази – у Brent Oil. Такий вміст токсичних речовин загрожує проблемами зі здоров’ям у водіїв та пішоходів.
Також експерти звернули увагу на аномально низький вміст ароматичних вуглеводнів у зразках МОТТО, Brent Oil, КСЕМ та Дніпро-Нафта (8-14%). Таким чином, паливо у цих мережах більше тягне на кустарне виробництво.
Якщо говорити про різницю палива в місті та на трасі, то пальне скрізь однакове. Якщо бензин якісний, то купувати його можна скрізь. Якщо ж продавці намагаються заощаджувати на всьому, то якісного палива не буде на жодній АЗС.
Мало хто з водіїв буде радий, якщо його автомобіль зупинить поліція. Однак патрульним також іноді…
В Україні поліції заборонено зупиняти автомобілі на власний розсуд без конкретної причини. Але це зовсім…
Автомобільні штрафи в Україні є найпоширенішим покаранням для водіїв за порушення ПДР. Водночас багато хто…
Розкішні німецькі кросовери - це поєднання стилю, технологій, високих якості та продуктивності. Все це і…
Зима - складний час для автомобілістів, особливо в умовах українських морозів. Однією з поширених проблем,…
Автомобілебудівна промисловість активно електрифікується і сегмент позашляховиків, зважаючи на свою популярність, не стоїть осторонь. Щороку…