Новини

У Китаї зробили величезний крок з легалізації безпілотних таксі

З 1 серпня у 18-мільйонному китайському мегаполісі Шеньчжені дозволили експлуатувати роботизовані таксі без водія за кермом. Хоча працівник, який страхує автоматику, як і раніше, повинен буде знаходитися в салоні автомобіля. Одночасно китайські законодавці визначилися зі сферами відповідальності за наслідки, що виникли через аварії за участю роботизованих таксі.

Як пояснює Reuters, у разі присутності в салоні водія відповідальність за наслідки ДТП, як і раніше, лягає на нього. Якщо транспортний засіб пересувався повністю безпілотному режимі, а в салоні не було людини, здатної ним керувати, то відповідальність переноситься на власника транспортного засобу. Зрештою, якщо буде доведено, що причиною події став дефект апаратного або програмного забезпечення роботизованого таксі, то відповідатиме за наслідки виробник машини або розробник ПЗ. Власник автомобіля отримає право звернутися з відповідним позовом до суду, не кажучи вже про інших постраждалих.

У США, наприклад, випробування безпілотних таксі на дорогах загального користування здійснюються дуже давно, але лише цього року компаніям дозволили здійснювати комерційні перевезення пасажирів, а таксі без водія за кермом вийшли на певні маршрути лише в кількох містах країни. Повномасштабну експлуатацію автоматичних таксі ще багато в чому стримує саме відсутність виразних юридичних правил, і китайська влада в цьому відношенні зробила великий крок вперед, нехай поки що і в окремому місті.

Компанія DeepRoute.ai минулого року вже здійснила близько 50 тисяч пробних поїздок безпілотників територією Шеньчженю. Тут також експлуатують свої роботизовані таксі дочірня компанія Baidu Apollo, а також стартапи, що підтримуються Toyota, Nissan і Alibaba. Специфіка місцевого дорожнього трафіку пред’являє підвищені вимоги до безпеки пересування в автоматичному режимі, оскільки на дорозі чимало скутерів та дисципліна пішоходів залишає бажати кращого.

До 2025 року влада Шеньчженя має намір збільшити оборот у сфері автоматизованих пасажирських перевезень до $30 млрд на рік. Одна тільки DeepRoute найближчими роками збільшить свій парк автоматичних таксі до 1000 машин. Комплект обладнання, необхідного для переоснащення звичайного автомобіля в роботизоване таксі, компанія пропонуватиме $3000.

За словами учасників китайського ринку, робота в місцевих умовах як надає переваги, так і створює додаткові труднощі. Наприклад, у порівнянні з Каліфорнією в Китаї втричі менші капітальні витрати, але й виручка від надання транспортних послуг тут у вісім разів нижча. З цієї причини китайські компанії замислюються над створенням бюджетних роботизованих таксі, щоб знизити власні витрати до рівня, що забезпечує впевнену окупність у конкуренції з традиційними таксомоторами, керованими водіями.

Recent Posts

Що робити водієві, якщо не пив, а алкотестер показав позитивний результат

Як правило, огляд водія на стан алкогольного сп'яніння проходить швидко і без зайвих проблем. Якщо…

05.05.2024

Інакше штраф 17 000 гривень: хто з водіїв в Україні повинен оформити другу страховку

Кожен автомобіліст в Україні повинен знати про обов'язок мати страховий поліс ОСЦПВ. Його потрібно возити…

05.05.2024

Назвали помилку, якої припускаються водії під час запуску двигуна: як не потрібно робити

Така, здавалося б, проста і рутинна процедура для автомобіліста, як запуск двигуна, також потребує правильного…

05.05.2024

Недорогі сімейні машини з пробігом: ТОП-5 найкращих моделей до 500 000 гривень

Якщо ви шукаєте старий сімейний автомобіль з бюджетом менше 500 000 гривень, є кілька чудових…

04.05.2024

Власникам Audi розкрили “секретні” функції їхнього автомобіля

Сучасні автомобілі "напхані" такою кількістю сучасних функцій, про багато з яких їхні власники навіть не…

04.05.2024

Як зміняться ціни на АЗС: в Україні готуються знову підвищити акцизи на пальне

Найближчим часом Верховна Рада може проголосувати за чергове підвищення акцизів на автомобільне паливо. Відповідний законопроєкт…

04.05.2024