Наприкінці 2022 року було багато розмов, що в Україні почне діяти обов’язковий технічний огляд усіх автомобілів, але до кінця війни це питання вирішили відкласти. Проте, є категорії транспортних засобів, які мають проходити перевірку технічного стану навіть зараз. Тому на сайті Головного сервісного центру МВС пояснили водіям, що таке технічний контроль та кому саме треба його проходити.
Які транспортні засоби мають проходити обов’язковий технічний огляд?
Транспортні засоби, які приймають участь у дорожньому русі та зареєстровані територіальними органами МВС України, підлягають обов’язковому технічному контролю.
Які транспортні засоби не повинні проходити обов’язковий технічний огляд?
– легкові машини усіх типів, марок і моделей, причепи (напівпричепи) до них (крім таксі та автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку), мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівняні до них ТЗ – незалежно від строку експлуатації;
– легкові машини, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепи до них – із строком експлуатації до 2 років.
– технічні засоби для агропромислового комплексу, визначені Законом України «Про систему інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу України».
Що передбачає обов’язковий технічний огляд?
Обов’язковий технічний огляд транспортного засобу передбачає перевірку технічного стану машини, зокрема перевірку:
– системи гальмового і рульового керування;
– зовнішніх світлових приладів;
– пневматичних шин та коліс;
– світлопропускання скла;
– газобалонного обладнання (за наявності);
– інших елементів у частині, що безпосередньо стосується безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього природного середовища.
Кабмін визначає порядок проведення обов’язкового технічного огляду та обсяги перевірки технічного стану автомобілів.
Яка періодичність проходження обов’язкового технічного огляду?
– для легкових машин, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажних автомобілів (незалежно від форми власності) вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепів до них із строком експлуатації більше 2 років – кожні 2 роки;
– для вантажних транспортних засобів вантажопідйомністю більше 3,5 тонни, причепів до них та таксі незалежно від строку експлуатації – 1 раз на рік;
– для автобусів та спеціалізованих ТЗ, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від строку експлуатації – 2 рази на рік.
Якщо ви купуєте старий кросовер із прицілом на вигідний перепродаж через кілька років, то варто…
Сучасні автомобілі - це вже не просто засіб пересування, а справжній технологічний шедевр. Більшість водіїв…
Кросовери сьогодні на піку популярності, а середньорозмірні моделі додатково привертають до себе увагу за рахунок…
Каталітичний нейтралізатор або каталізатор є невід'ємною частиною сучасного автомобіля з ДВЗ. Їхнім головним завданням є…
Заміна свічок запалювання, поряд з оновленням моторного мастила, є базовою процедурою, яку часто виконують українські…
Коли справа доходить до заміни коліс, проведення технічного обслуговування або виконання інших завдань, пов'язаних з…