Новини

В Україні для водіїв з 2024 року набудуть чинності правила ЄС: що потрібно знати

Починаючи з 2024 року, Україна впроваджує правила, що відповідають стандартам Європейського Союзу, щодо водіїв у віці 65 років і старше. Однією з основних вимог цих правил є проходження тестів на психічний стан та концентрацію уваги водіями похилого віку при отриманні нового водійського посвідчення. Метою цих тестів є підвищення безпеки дорожнього руху та реалізація місії проекту Vision Zero, спрямованого на зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод та смертельних випадків.

За введеними поправками, якщо водій похилого віку отримує негативний результат у цих тестах, він не може поновити своє водійське посвідчення. Таким чином, влада прагне переконатися, що літні водії знаходяться в належному психічному стані, щоб безпечно та відповідально керувати автотранспортом.

Крім того, Європейська комісія розглядає можливість впровадження курсів підвищення кваліфікації для водіїв у віці 70 років і старше. Також розглядається можливість обмеження терміну дії водійських прав для цієї вікової групи до п’яти років. Експерти також пропонують, що особи у віці 75 років і старше мають проходити щорічні огляди для оцінки їхніх водійських здібностей, тоді як особи віком від 65 до 75 років повинні проходити оцінку раз у два роки.

Ці запропоновані заходи відображають активний підхід до вирішення унікальних проблем, що виникають у зв’язку зі старінням водіїв. Незважаючи на необхідність поважати незалежність та права людей похилого віку, важливо також надавати пріоритет безпеці дорожнього руху та забезпечувати добробут всіх учасників на дорозі.

Впровадження тестів на психічний стан та концентрацію уваги дозволяє органам влади виявляти можливі зниження когнітивних функцій, які можуть вплинути на здатність літнього водія безпечно керувати транспортним засобом. Ці тести оцінюють різні аспекти когнітивних функцій, такі як пам’ять, увага, час реакції та прийняття рішень. Якщо виявлені будь-які порушення, можуть бути прийняті відповідні заходи для забезпечення безпеки як самого водія похилого віку, так і інших учасників дорожнього руху.

Критики цих правил стверджують, що вони можуть бути несправедливо спрямовані на літніх водіїв і обмежувати їхню самостійність. Проте, важливо розглядати ці заходи як засіб забезпечення безпеки дорожнього руху, а не як націленість на конкретну вікову групу. Вік не повинен визначати компетентність водія; натомість, увага повинна бути сфокусована на оцінці здібностей та навичок кожної окремої особи.

Крім того, запровадження курсів підвищення кваліфікації та регулярних перевірок для водіїв похилого віку свідчить про підтримку постійного оцінювання та вдосконалення. Ці ініціативи визнають, що водійські здібності можуть змінюватися з часом, незалежно від віку, і спрямовані на оперативне вирішення будь-яких потенційних проблем.

Важливо зберігати баланс між підтримкою незалежності людей похилого віку та пріоритетом безпеки дорожнього руху. Впровадження цих правил та заходів допомагає створити безпечніше середовище для всіх водіїв. Регулярні перевірки психічного стану та концентрації уваги, а також курси підвищення кваліфікації сприяють тому, щоб водії похилого віку залишалися компетентними та здатними безпечно керувати транспортними засобами, сприяючи власній безпеці та безпеці інших учасників дорожнього руху.

Отже, впровадження обов’язкових тестів на психічний стан та концентрацію уваги для водіїв похилого віку є важливим кроком у напрямку підвищення безпеки на дорогах. Шляхом оцінки когнітивних здібностей влада може забезпечити, що літні водії залишаються здатними безпечно керувати автомобілями. Запровадження курсів підвищення кваліфікації та регулярних перевірок також підтримує ідею постійного оцінювання та вдосконалення, що допомагає забезпечити безпеку на дорозі. Саме поєднання цих заходів допоможе створити баланс між самостійністю водіїв похилого віку та безпекою всіх учасників дорожнього руху.

Share
автор
Aleksandr V.

Recent Posts

Забудьте все, що знали про шини: чому майбутнє за радіальними покришками

Якщо вам здається, що всі шини однакові — гумові, круглі і чорні, то ви взагалі…

28.06.2025

Тремтить кермо на трасі: ось чому це відбувається з вашим автомобілем

Якщо при виїзді на заміську трасу ви помічаєте, що на швидкості 80 км/год і вище…

28.06.2025

Скільки можна проїхати на «лампочці»: розкрили запас ходу на залишках палива

Кожен водій хоча б раз опинявся в ситуації, коли починає блимати лампочка низького рівня палива…

28.06.2025

Дослідження: у сучасних автомобілях постійно зростають сліпі зони

Останнє дослідження Страхового інституту дорожньої безпеки США (IIHS) продемонструвало тривожну статистику — з кінця 90-х…

28.06.2025

В Україні стартували офіційні продажі автомобілів Xiaomi: куди звертатися

Катайська компанія Xiaomi призначила свого офіційного представника в Україні в питанні реалізації автомобільної продукції бренду.…

28.06.2025

Експортний скандал: Китай вивозить за кордон нові автомобілі як вживані

У Китаї розгорівся міжнародний скандал з експортом за кордон нових автомобілів місцевими виробниками. Як повідомляє…

28.06.2025