Якби хтось, незнайомий з реаліями України, подивився на автотрафік наших доріг, то його б здивувала велика кількість машин з литовськими або польськими номерами. Дуже добре характеризує ситуацію анекдотичний вираз з соцмереж – «зупиняє поліція машину на литовських номерах, а там … литовці.»
Дійсно, придбання машин з Європи прийняло абсолютно масовий характер. Як правило, це недорогі або застарілі марки автомобілів, але автор цих рядків особисто спостерігав в Києві Lamborghini з номерами LT. Явище «євроблях», як такі машини охрестили в народі, викликає досить неоднозначну реакцію у інших водіїв.
Більшість з них сходиться на тому, що водії подібних машин суцільно безвідповідальні – адже дійсно, в разі аварії, щоб уникнути відповідальності, легше просто кинути недорогу машину, зареєстровану на іноземного громадянина, ніж відповідати перед законом. Прихильники ж таких машин приводять іншу аргументацію – мовляв, навіщо переплачувати через недосконалість податкового законодавства України, якщо можна ввезти нерозмитнений засіб пересування через кордони?
Корінь проблеми в тому, що для повністю легального статусу привезеного з західних рубежів автомобіля необхідно оформити певну кількість документів, що, зрозуміло, не безкоштовно, і більш того – при оплаті всіх необхідних процедур вартість робить безглуздою придбання авто з Європи. Багато хто посилається на Стамбульську конвенцію, яка визначає можливість безмитного ввезення автомобілів, проте є деякі нюанси. Наприклад, для відповідності з законом автомобіль повинен бути зареєстрований на юридичну особу, яка в свою чергу має бути оформленою в країні, з якої транспортний засіб вивозиться. Водій, який, в сутності, власником авто не є, повинен володіти документами, що засвідчують його діяльність на користь юридично зареєстрованого в Польщі чи Литві підприємства. Існує, щоправда, і лазівка: при продажу машини вас «наймає» на роботу юридична особа, після чого ви перебуваєте в тривалому відрядженні до одного року. По завершенню терміну необхідно приїхати назад в країну «наймача», і продовжити контракт.
Зрозуміло, цим користується досить мала кількість власників таких автомобілів. Більшість просто купує машини, і спирається на те, що формально поліція не може причепитися – там часто не знають, коли автомобіль був ввезений в Україну. Також ніяких претензій не може бути до іноземних громадян. Однак, при цьому, поліція часто зупиняє машини з європейськими номерами, підозрюючи в них нерозмитнені автомобілі, власники яких дотриманням правил дорожнього руху особливо не обтяжені.
Отже, ви їдете польскою (а може, наприклад, словацькою) трасою в бік пропускного пункту на кордоні з Україною, з автомагнітоли грає музика, у вас новий автомобіль і прекрасний настрій. Який мінімум документів потрібно мати при собі, щоб настрій не був затьмарений бюрократичними проблемами, які неминуче очікують попереду?
Дешевизна нерозмитнених автомобілів, звичайно, приваблює. Але ми знаходимося на тернистому шляху побудови громадянського суспільства, що має на увазі під собою певну відповідальність перед країною і оточуючими людьми, а значить і перед законом.
Наближається зима, а з нею і суворі погодні умови, які перетворять будні автомобілістів на справжнє…
Найближчим часом синоптики обіцяють українцям похолодання і перші заморозки. До такої ситуації автомобілістам слід бути…
Знайти дійсно надійний і сучасний автомобіль на вторинному ринку за ціною до 300 000 гривень…
Зростання цін і падіння рівня доходів змушує українських автомобілістів шукати більш економні рішення на ринку.…
Далекі поїздки здатні піднести неприємні сюрпризи будь-якому автомобілісту. Саме тому до них потрібно готуватися ретельніше,…
Деякі автомобілісти іноді помічають на приладовій панелі автомобіля активацію дивного індикатора «EPC». При цьому багато…