Із липня 2024 року до липня 2025-го в Гельсінкі не сталося жодної аварії з летальним наслідком. Про це повідомив фінський портал Yle. У місті, де мешкає понад пів мільйона людей, це не випадковість. Місцева влада роками системно змінює підхід до безпеки на дорогах – від жорстких обмежень швидкості до пріоритету для пішоходів.
Інженер з безпеки руху Роні Утріайнен пояснив: «Ми пішли на радикальні кроки. У центральних районах максимальна швидкість – 30 км/год. Камери фіксують усе: червоне світло, перевищення, навіть маневри». За його словами, поліція також посилила контроль, а міська влада інвестувала у велодоріжки та світлофори з чіткими таймерами.
На тлі фінського прикладу статистика в Україні виглядає трагічно. За перше півріччя 2024 року в країні сталося 25 780 аварій із потерпілими. Загинули 3 200 людей. Ще понад 32 тисячі травмовані. Майже половина ДТП – через перевищення швидкості. Решта – через помилки на перехрестях, ігнорування пішоходів та п’яне кермування.
Проблемні регіони – Дніпропетровщина та Львівщина. Там за останні три роки фіксують найбільше аварій із летальними наслідками.
Досвід Гельсінкі – не про копіювання, а про принципи. Без жорсткого контролю, змін у міській інфраструктурі та політичної волі смертність на дорогах в Україні навряд чи зменшиться.
У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…