ЗАЗ-970 – українська спроба побудувати мікровен

За радянських часів з серійним автопромом були серйозні проблеми. Кількість випущених моделей була дуже скромною для такої великої країни і купити їх могли не всі, в основному через те, що вироблялося їх зовсім небагато. Однак, фантазія вітчизняних конструкторів працювала на повну силу. За стінами автомобільних заводів народжувалися унікальні проекти, велика частина з яких, на жаль, там і залишалася, передає MMR з посиланням на o-doroge.com.

У 60-і роки Європа була поглинена мікролітражними автомобілями, японський автопром виробляв незрозуміло що, а американці ліпили величезні дорожні кораблі. У цей час на заводі «Комунар» готувалася до випуску перспективна модель ЗАЗ-966, на базі якої було вирішено побудувати невеликий фургон.

Перший прототип був, по суті, лише з іншим компонуванням, ніж в автомобіля ЗАЗ-966. Всі вузли, за винятком кузова, були ідентичні з легковим варіантом автомобіля. До 1962 року було підготовлено ціле сімейство «мікровенів» на базі ЗАЗ-966. Серед представлених автомобілів був і суцільнометалевий фургон, який цілком міг стати вітчизняним конкурентом і німецькому VW T1 і легендарному Transit.

Дизайн автомобіля розроблявся в архітектурному бюро автомобілів. Проектуванням машини керував Лев Мурашов – колишній конструктор МЗМА. ЗАЗ-970 комплектувався форсованим до 27 к.с. двигуном від ЗАЗ-965, який розташовувався ззаду, стандартною легковою коробкою передач, повністю незалежною підвіскою. Передня підвіска була торсіонною, задня – пружинною. Корисний об’єм кузова фургона становив 2,5 кубічних метра, а вантажопідйомність – всього 350 кг. з водієм і пасажиром. До того ж, як відомо, ЗАЗ-965 мав V-подібний двигун, який виступав в кузові «горбом». Цікавий той факт, що двері розташовувалися по обох сторонах кузова.

Трохи пізніше в цьому ж році був створений варіант мікроавтобуса. Він мав три ряди сидінь і був вантажопасажирським: другий і третій ряд сидінь складався. При двох складених сидіннях машина могла перевозити до 175 кг вантажу і чотирьох пасажирів, при чотирьох складених – 350 кг і двох пасажирів. Між сидіннями третього ряду розташовувався «горб» двигуна, тому вони були відокремлені один від одного. На даху був передбачений вентиляційний люк, двері для посадки і висадки в пасажирську частину були одні по правому борту машини.

Поступово проект загруз. Розвивати далі Зазівський мікроавтобус не стали, а до серійного виробництва повноцінних мікроавтобусів вітчизняний автопром повернувся тільки до середини 90-х, коли і СРСР вже не стало.

Recent Posts

Що водієві категорично не можна робити під час дощу або снігу

Осінь поступово змінюється зимою, що лише посилює погодні умови, роблячи процес експлуатації автомобіля ще більшим…

23.11.2024

Безпричинна зупинка автомобіля поліцією: юристи пояснили, як діяти

Як відомо, поліція в Україні має право зупиняти транспортні засоби, але винятково за наявності певних…

23.11.2024

Водіїв попередили про одну фатальну помилку, яка вб’є двигун взимку

Зимова експлуатація автомобіля і так несе в собі низку ризиків, а додаткові помилки з боку…

23.11.2024

Штраф до 17 000 грн і позбавлення прав: в Україні готують нову заборону для автомобілістів

Найближчим часом в Україні з'явиться нова заборона для автомобілістів. Законопроєкт №9642 внесено до Верховної Ради,…

23.11.2024

Одна маловідома кнопка в автомобілі, яка в рази спрощує паркування

Паркування в умовах обмеженого простору може стати для автомобілістів справжнім кошмаром. Однак одна маловідома функція…

23.11.2024

Найнадійніші японські гібриди: ТОП-10 моделей 2024 року

В Японії місцеві компанії давно освоїли розробку і масовий випуск гібридних автомобілів, ставши лідером у…

22.11.2024