Коли у 2017 році Volkswagen показала концепт електричного мікроавтобуса ID.Buzz, фанати марки вибухнули від захвату. Машина мала відродити дух легендарного «бусика» 60-х, але вже з батареєю замість бензобака. Втім, сьогодні ентузіазм охолов: компанія тимчасово зупинила складання ID.Buzz на заводі в Ганновері, повідомляє SlashGear.
Причина – низький попит. Як пояснили у VW, ринок змінився, а конкуренція серед електрокарів стала жорсткішою. І справді: попит на дорогі електромобілі зараз помітно впав, особливо після того, як зникли державні пільги в США та Європі.
За словами німецького аналітика автомобільного ринку Карстена Брюнера, ситуація закономірна:
«ID.Buzz вийшов на ринок надто пізно й надто дорого. Покупці вже мали безліч альтернатив із більшим запасом ходу».
У Європі перші машини доставили клієнтам ще восени 2022 року. А от у Північній Америці продажі стартували лише в кінці 2024-го – через сім років після прем’єри концепту. І саме в той момент, коли інтерес до електрокарів почав спадати.
Базова версія ID.Buzz коштує понад 61 тисячу доларів, тобто приблизно 2,55 мільйона гривень. Запас ходу – 234 милі, або близько 377 кілометрів. Для сімейного фургона з таким цінником це слабкий аргумент.
Механік і консультант EV-сервісу у Мюнхені Олівер Гюнтер пояснює:
«Люди очікують, що електромінівен за ці гроші зможе проїхати хоча б 450–500 км. А тут – ще й конкуренти на кшталт Kia EV9 чи Mercedes EQV, які виглядають вигідніше».
Попри все, ID.Buzz усе ще має свій шарм. Він приваблює дизайном і атмосферою старого «мікробуса», що повертає у часи хіпі. Проблема не в стилі, а в цифрах. Щоб вижити, Volkswagen доведеться серйозно знизити ціну або ж переосмислити позиціювання моделі.
Якщо цього не зробити, ID.Buzz ризикує повторити долю тих гарних, але невчасно народжених авто, про які згадують лише на форумах ентузіастів.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…