Малайзійська компанія Perodua випустила свій перший електричний кросовер QV-E. Стартова ціна виглядає привабливо – близько 19 400 доларів, або 810 000 гривень. Але дешевизна виявляється умовною: акумулятор треба орендувати майже на десятиріччя. Про це повідомляє InsideEvs.
За словами автоінженера Максима Пархоменка, така модель продажу вигідна лише на старті.
«Люди бачать низьку ціну й думають, що економлять. Але коли рахують дев’ять років оренди, сума виростає майже в півтора рази», – пояснює фахівець.
QV-E створено спільно з Magna Steyr. За розмірами він близький до Nissan Juke. Потужність електромотора – 201 кінська сила, крутний момент 285 ньютон-метрів. До сотні кросовер розганяється за 7,5 секунди. Літій-залізо-фосфатна батарея від CATL має ємність 52,5 кВт·год і забезпечує до 445 км пробігу.
Салон оснащений двома 10-дюймовими екранами, системою бездротової зарядки, камерами кругового огляду та базовими помічниками водія. Зовні авто нагадує Tesla Model Y – вузька світлова смуга спереду і ззаду, м’які лінії кузова, мінімалістичні ручки.
Але покупців чекає підводний камінь: батарея у власність не переходить. Компанія нав’язує дев’ятирічний контракт оренди зі щомісячною платою 275 рингітів (приблизно 2800 грн). За весь час це понад 302 000 грн – ще сім з половиною тисяч доларів.
Perodua пояснює це гарантією: якщо ємність батареї впаде нижче 70 %, її замінять безкоштовно. Проте умови перепродажу залишаються неясними – новий власник має укласти новий договір, інакше автомобіль не зареєструють.
Автоексперт Андрій Мельник з Києва вважає, що така система ризикована для споживачів.
«Люди звикли, що машина належить їм цілком. А тут головна частина – батарея – фактично залишається в компанії. Це як купити смартфон без акумулятора й підписатися на оренду», – каже Мельник.
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…
Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…