З 1 січня в Україні мали запрацювати зміни до законів щодо посилення відповідальності за кермування автомобілем у нетверезому стані. Однак у грудні Верховна Рада відтермінувала новацію ще на півроку, повідомляє ТСН.
У 2017 р. поліцейські зупинили 114 тисяч п’яних, наступного року – 110 тисяч, а за 11 місяців 2019 року виявили понад 106 тисяч водіїв напідпитку. Це лише невелика частина того, що є насправді на дорогах України, адже якщо водій і хильнув, але їде згідно з правилами, не порушує, то його навряд чи зупинять патрульні.
Пиятика за кермом мала б стати кримінальним проступком, а штафи за неї – сягнути 51 тисячі гривень. Але місяць тому ці зміни відтермінували до липня 2020 року.
«На нашу думку, доцільніше цю статтю залишити в кодексі України про адміністративні правопорушення. Ускладниться ця процедура, і частина водіїв буде уникати кримінальної відповідальності», – вважає перший заступник керівника патрульної поліції Олексій Білошицький.
При цьому зміни потрібні, бо багатьох кермувальників не лякають сьогоднішні штрафи – 10, 20 або 40 тисяч гривень, бо карають далеко не всіх. Є випадки, коли справи закривають за спливанням термінів, іноді адвокатам вдається оскаржити поліцейський протокол. Білошицький каже: проситимуть у законодавців більше прав, щоби зупиняти водіїв будь-де, і хочуть запровадити так звані пункти тверезості – “потужний превентивний захід, який полягає у раптових зупинках з метою перевірки на стан сп’яніння всього потоку транспортних засобів або вибірково”.
Зараз виявити п’яного водія, коли він лише сідає за кермо, копам допомагають активісти. Так є вже у сімох містах України, розповідає засновник проекту Олексій Павловський. Увечері п’ятниці вони чергують біля популярних закладів, а коли бачать, що захмелілий водій сідає у авто, одразу повідомляють поліцейським.
«Є багато випадків, коли ми зустрічаємо водіїв, котрих на минулих вихідних уже зупиняли. Багато погроз, були випадки, що спалили автомобіль», – каже він.
Активісти створили чат у мережі, і дедалі більше людей повідомляють про п’яних водіїв.
«Охоронці нічних закладів, співробітники заправок, таксисти», – каже Павловський.
Нагадаємо, з 1 січня в Україні мали запрацювати зміни до законів, і тоді за кермування у нетверезому стані водії несли би кримінальну відповідальність. Але місяць тому Верховна Рада відтермінувала новацію ще на пів року.
Глобальний тренд на електрифікацію не вбив попит на дизельні автомобілі, особливо в сегменті SUV. В…
Японські автомобілі традиційно вважаються надійними та безвідмовними. Mazda тут не виключення. Це підтверджує і останнє…
Існує поширена думка, що утримувати електромобілі дешево. Пального не потребують, через малу кількість деталей прості…
Японський автобренд Toyota представив оновлення для свого найбільш доступного автомобілю Corolla. Як пише Carscoops, рестайлінг…
Останні дні російські військові нещадно б’ють по Одещині, вражаючі об’єкти енергетичної та транспортної інфраструктури. Одним…
Німецький автовиробник BMW активно готується до майбутньої прем’єри електричного седану M3. Новинку помітили в камуфляжі…