З перейменуванням МРЕВ в територіальні сервісні центри МВС, корупція в них нікуди не зникла. Через автошколу так само можна “купити” водійське посвідчення, і розцінки учень може дізнатися вже на перших заняттях, а іноді – й до вступу. В результаті, на дороги виїжджають люди, які не мали мотивації старанно вчити ПДР, а іноді – і зовсім не відвідували заняття в автошколі. Це істотно знижує рівень відповідальності та дотримання водіями ПДР, підвищує аварійність і смертність на дорогах.
Про це у своїй статті для Gazeta.ua пише громадський діяч, активіст проекту “Дорожній Контроль” Олексій Задорожний.
Головний ворог корупції – відеозапис. Саме цим інструментом можна нанести серйозний удар по налагодженим схемами співробітників автошкіл і сервісних центрів. Іспит кожного водія в ТСЦ повинен бути зафіксований на відеозаписі зі звуком і доступний для перегляду в майбутньому, щоб при необхідності перевірити факт його здачі. Кількість відеозаписів має дорівнювати кількості людей, які здають іспити, помножену на кількість спроб. Під час екзамену з водіння, відеозапис потрібно вести з салону автомобіля. Це можна зробити за допомогою мобільних камер. Особу водія можна засвідчувати за допомогою біометричних сканерів, щоб виключити “підміну”. Тоді, при необхідності, відповіді на питання з приводу компетентності водія можна буде отримувати швидко і без проблем, а людський фактор і можливість вплинути на результати іспиту будуть істотно знижені.
Усіх водіїв потрібно регулярно, хоча б раз в декілька років, відправляти на перевірку знань ПДР разом з техоглядом їхнього автомобіля і перевіркою стану здоров’я
Після запуску такої системи, її потрібно буде наповнити записами за участю всіх нинішніх водіїв. Їх усіх потрібно регулярно, хоча б раз в декілька років, відправляти на перевірку знань правил дорожнього руху разом з техоглядом їхнього автомобіля і перевіркою стану здоров’я.
Дивно, що до цього досі не додумалися в МВС. Навіть саму ідею ніде не озвучували.
Першим аргументом проти такої ініціативи буде, напевно, відсутність коштів. Розумію, яких масштабів потрібен програмно-апаратний комплекс для такої фіксації і зберігання відеозаписів. Однак переконаний, хоч це і не дешево, МВС може дозволити собі такий спосіб підвищити рівень контролю і поліпшити ситуацію з безпекою на дорогах. Не обов’язково за бюджетні гроші. Зараз МВС багато закуповує на гранти і за допомогою інвесторів.
Виходить, для цього немає політичної волі і причина в банальній зацікавленості?
У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…