Вода, яка витікає з вихлопної системи разом з газами – досить поширена ситуація.
Скоріше за все автовласники не раз помічали подібне у себе. При різкому прискоренні може навіть з’явитися ціла струя. Чому виникає таке явище і чи представляє воно небезпеку?
Це звичайна вода. Вона з’являється в той час, коли паливо згорає в циліндрах. Хто не знає, будь-яке паливо, бензин або дизель, являє собою суміш вуглеводнів – органічних речовин, які складаються з атомів вуглецю і водню.
Під час їх горіння починають утворюватися оксиди вуглецю, вода в цей час відділяється. Частка парів води в вихлопі може досягати 5.5%. Здавалося б, не так багато, але H2O швидко конденсується в рідину при відповідній температурі. У деяких автомобілів, особливо у тих, де стоять потужні двигуни, можна спостерігати, як при прискоренні з вихлопних труб ллється вода.
Таке явище відбувається через те, що двигун споживає багато палива і виробляє, при цьому, пристойну кількість води. Вона накопичується в самому охолодженому елементі випускної системи – в глушнику. Під час початку руху, автомобіль трохи присідає на задні колеса, а прийомний отвір труби на лічені секунди стає нижче рівня рідини в глушнику. Крім того, викидання води сприяє ефект інерції.
Здавалося б, чого тоді переживати, якщо це природний процес, який відбувається майже в кожному автомобілі? Але справа в тому, що вуглекислий газ, коли розчиняється в воді, перетворюється в кислоту. Крім цього, під час роботи двигуна починають вироблятися окису азоту і сірки. Звичайно, їх не так багато, як СО2, але під час потрапляння в воду вони можуть перетворюватися в потужні кислоти – азотна і сірчана. Якщо враховувати такі обставини, то постійно перебуваюча в глушнику рідина вже не буде здаватися невинною.
Як правило, деталі вихлопної системи ще на етапі складання захищають від появи корозії – вони виконані з нержавіючої сталі. Однак, навіть такий матеріал згодом буде слабшати перед натиском кислот. Ще гірша ситуація спостерігається у автомобілів із вторинного ринку. Багато автовласників економлять гроші при заміні вихлопної системи. В результаті можна отримати дірки в глушнику вже через пару місяців експлуатації. Саме тому деякі дбайливі власники ніколи не ігнорують капаючу рідину.
Як підсумок, з вихлопних труб капає вода – з першого погляду, це не становить жодної небезпеки для автомобіля. Однак, рідина, яка накопичується в глушнику, може роз’їдати навіть нержавійку з часом.
TikTok-блогер carknowledge розкрив водіям маловідомий лайфхак, який в екстреній ситуації може без перебільшення врятувати життя.…
Хтось вважає, що, маючи середню зарплату в Україні, неможливо купити елітну іномарку навіть із пробігом.…
Серед автомобілістів, як правило, немає єдиної думки про те, на яких обертах експлуатувати двигун транспортного…
Тренд на електрифікацію продовжує домінувати в автомобільній індустрії, проте ключовою проблемою залишається низька практичність акумуляторів,…
Правила дорожнього руху регулярно змінюються, і водії часом можуть навіть не знати про це. Особливо,…
Досвідчених автомобілістів кожен нетиповий звук або запах у машині змушує запідозрити технічну несправність. Відомий автомеханік…