За 70% врятованих життів в аваріях людство зобов’язане саме ременям. Застосування ременя безпеки зменшує ризик загибелі водія при лобовому зіткненні – в 2,3 рази, при бічному – в 1,8 рази, при перекиданні – в 5 разів, передає autokiev.info.
Ремені безпеки існують вже 100 років – в авіації, і понад півстоліття – в автомобілях. У його доведення автовиробники вклали мільярди. На жаль, використання ременя ще для багатьох досі залишається справою невирішеною, адже серед автомобілістів все ще існує добрий десяток міфів про ремені безпеки.
Міф №1. Ремінь в разі аварії заважає швидко вибратися з автомобіля, наприклад, палаючого або потопаючого
Навряд чи варто всерйоз розглядати такий вид ДТП, як максимально можливий. Але в ременях старої конструкції дійсно можна було заплутатися, сучасні ж інерційні ремені забираються одним клацанням.
Міф №2. На невеликій швидкості можна не пристібатися
Так, при зіткненні на 30 км/год ви не загинете, але отримаєте серйозні травми. А якщо у ваше авто влетів зустрічний автомобіль? При лобовому зіткненні вже на швидкості в 50 км/год вага людини зростає до трьох тонн. Так що не пристебнутий водій розіб’є головою лобове скло і в дев’яти випадках з десяти загине.
За статистикою, 80% всіх аварій відбувається на швидкості до 65 км/год. Якщо вам заманеться зістрибнути з 6-го поверху, то ваше тіло зустрінеться з асфальтом тротуару навіть на меншій швидкості – «всього» 60 км/год. Як ви оціните свої шанси вижити? Вони приблизно ті ж, що і при їзді в місті не пристебнутим.
За містом рідко хто їде зі швидкістю 90/год, а це вже стрибок з 12-го пверху! Ви зважилися б прогулятися по даху багатоповерхівки без огорожі? А свою дитину випустили б? Уявіть собі своє чадо на балконі без перил, коли наступного разу повезете його непристебнутим. І це думка підводить нас до ще одного міфу.
Міф №3. Пристебнутий дорослий може тримати дитину на руках
Навіть при зіткненні на швидкості в 30 км/год малюк вагою в 7 кілограмів гарантовано вислизне з рук дорослого, тому що на дитину буде діяти сила в 135 кілограм. Утримати таку масу неможливо.
Міф №4. При їзді на невеликі відстані ремені не потрібні
Все та ж статистика говорить, що в 75% випадків смерть водія на дорозі настає в межах 40 кілометри від його будинку. Навіть поїздка на сусідню вулицю пов’язана з ризиком ДТП. Бували випадки, коли люди потрапляли в аварію, проїхавши всього 10 метрів.
Міф №5. Пасажирам на задньому сидінні автомобіля можна не пристібатися
Це небезпечно не тільки для необачного пасажира. Пристебнутого водія може вбити навіть непристебнута дитина, що вилетіла із заднього сидіння. І не забувайте про перекидання – тут альтернативи ременю не існує. Цей міф пов’язаний з наступним.
Міф №6. Найбезпечніше місце в машині – за водієм
Хтось вважає, що сидячи за водієм, можна і не пристібатися. Найкращим є середнє місце ззаду: воно на 16% безпечніше будь-яких інших місць в машині. З однією невеликою приміткою: якщо пасажир пристебнутий. Інакше шанси вилетіти через лобове скло при фронтальному ударі у нього максимальні.
Міф №7. При аварії краще бути викинутим з автомобіля
Так, у водія і пасажира, що вилетів з автомобіля, є шанс на збереження життя. Один з 100. Ви готові ризикнути? Найбільша небезпека в аварії – це удар об елементи салону. Якщо пасажири будуть не пристебнутими, то вони ризикують втратити свідомість або отримати травму, не сумісну з життям. І тоді вже не має значення, з якого боку салону вони опинилися.
Міф №8. Якщо в машині є подушки безпеки, то пристібатися не потрібно
Цей міф насаджений самими автовиробниками, які в 60-х і 70-х роках рекламували подушки як потенційну заміну ременів. У разі аварії подушка безпеки починає розгортання, щоб «прийняти» на себе тіло людини. Але проблема в тому, що людина рухається назустріч подушці, але вона робить це ще швидше – зі швидкістю 300 км/год. А це удар боксера-важковаговика. Ремінь безпеки не дає водієві «зустрітися» з подушкою занадто швидко. До того ж, подушка розробляється саме для роботи разом з ременем, тому і вважається «допоміжним» засобом. Вона повинна прийняти тіло і голову, коли повністю розкрилася і вже почала здуватися.
Є ще один нюанс, про який мало хто згадує. Якщо водій, наприклад, застебнув ремінь за спинкою сидіння, на сторожі залишається стояти піротехнічний натягувач ременя. Коли станеться аварія, він спрацює і рвоне ремінь, а так як той обіймає спинку крісла ззаду, ви отримаєте додатковий стусан в напрямку вже летить вам назустріч подушки. Тому, навіть пристебнувшись, не сидіть занадто близько до керма, щоб ваш контакт з подушкою безпеки був якомога більш акуратним.
Міф №9. Ремінь безпеки може в разі аварії травмувати людину
Ремінь дійсно може стати причиною травми, але тільки одного типу. Йдеться про пошкодження шийної частини хребта, адже під час різкого гальмування тіло за інерцією продовжує рухатися вперед. Ще він може викликати опік або, наприклад, зламати ключицю, якщо неправильно відрегульований, що нерідко трапляється, коли дітей пристібають розрахованим на дорослого ременем безпеки. Однак у порівнянні з тими травмами, від яких він вбереже, наслідки використання ременів безпеки просто не заслуговують на увагу.
Міф №10. Ремені безпеки незручні
Це те саме, що стверджувати, ніби руками їсти зручніше, тому що потім не потрібно мити ложку. Насправді звичку пристібатися в автомобілі треба виховувати ще з дитинства. В такому випадку у не пристебнутої людини з’являється почуття психологічного дискомфорту від відсутності ременя.
Поява роботизованої трансмісії дала змогу суттєво спростити процес керування автомобілем без вкладення в конструкцію істотних…
Седани сьогодні все ще досить популярні, особливо в люксовому сегменті, проте іноді їх купівля пов'язана…
Замерзання лобового скла в автомобілі стає головною проблемою українських водіїв у зимовий період. Ранок багатьох…
Німецькі спорткари вирізняються своєю високою продуктивністю, витриманим стилем і видатною якістю збірки, однак і коштують…
Більшість українських водіїв регулярно порушують щонайменше одне правило ПДР і ризикують отримати за це штраф.…
Осінь поступово змінюється зимою, що лише посилює погодні умови, роблячи процес експлуатації автомобіля ще більшим…