Міфи про включені фари і витрату палива. Чи потрібно включати фари вдень?

З настанням осені включення ближнього світла фар при русі по заміських трасах стає обов’язковим. У зв’язку з цим цікаво перевірити, наскільки ефективними виявляються подібні заходи і доцільні вони для застосування на дорогах?.

Про ефективність користування ближнім світлом фар на постійній основі не може бути двох думок: в осінньо-зимовий період його важливість не викликає сумнівів. Експерти відзначають, що зниження ризику лобового ДТП при включенні автомобілем ближнього світла фар становить близько 10%. Крім того, на 15% знижується ризик скоєння ДТП за участю пішоходів та на 10% – за участю інших двоколісних транспортних засобів, а саме велосипеда або скутера. Причина полягає в тому, що включення світла фар дозволяє останнім раніше виявити потенційну небезпеку на дорозі і вжити необхідних заходів реагування. Нарешті, автомобіль стає краще видно і в процесі випередження – в цьому випадку ризик потрапити в ДТП скорочується на 7%, оскільки зображення в дзеркалі заднього виду стає більш чітким.

Попри всі наведені вище позитивні ефекти від користування ближнім світлом фар у денний час доби, знаходиться і чимало супротивників для їх включення. Так, одним з аргументів на свою користь вони називають збільшення витрати палива. Зрозуміло, подібні міркування не є безпідставними, однак найчастіше масштаб проблеми сильно перебільшений. Наприклад, сучасні економічні світлодіодні ходові вогні практично не дають прибавки в паливному апетиті. Якщо ж в фарах встановлені галогенні лампи, то витрата палива може вирости на 1-2%, що на практиці виливається всього надбавкою апетиту в розмірі 0,1 л на кожні 100 км пробігу. При нинішніх цінах на паливо додаткові витрати складуть всього близько 2 грн./год, що, для порівняння, на порядок менше, ніж потрібно для роботи автомобільного кондиціонера.

Крім того, включене світло фар може вести і до передчасного перегорання ламп у фарах, проте очевидно, що питання безпеки в даному випадку не варті уявної економії, тим більше, що лампи частіше перегорають через занадто високу напругу в бортовій мережі, а також тряску під час руху по дорогах низької якості.

Recent Posts

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025