Міфи про включені фари і витрату палива. Чи потрібно включати фари вдень?

З настанням осені включення ближнього світла фар при русі по заміських трасах стає обов’язковим. У зв’язку з цим цікаво перевірити, наскільки ефективними виявляються подібні заходи і доцільні вони для застосування на дорогах?.

Про ефективність користування ближнім світлом фар на постійній основі не може бути двох думок: в осінньо-зимовий період його важливість не викликає сумнівів. Експерти відзначають, що зниження ризику лобового ДТП при включенні автомобілем ближнього світла фар становить близько 10%. Крім того, на 15% знижується ризик скоєння ДТП за участю пішоходів та на 10% – за участю інших двоколісних транспортних засобів, а саме велосипеда або скутера. Причина полягає в тому, що включення світла фар дозволяє останнім раніше виявити потенційну небезпеку на дорозі і вжити необхідних заходів реагування. Нарешті, автомобіль стає краще видно і в процесі випередження – в цьому випадку ризик потрапити в ДТП скорочується на 7%, оскільки зображення в дзеркалі заднього виду стає більш чітким.

Попри всі наведені вище позитивні ефекти від користування ближнім світлом фар у денний час доби, знаходиться і чимало супротивників для їх включення. Так, одним з аргументів на свою користь вони називають збільшення витрати палива. Зрозуміло, подібні міркування не є безпідставними, однак найчастіше масштаб проблеми сильно перебільшений. Наприклад, сучасні економічні світлодіодні ходові вогні практично не дають прибавки в паливному апетиті. Якщо ж в фарах встановлені галогенні лампи, то витрата палива може вирости на 1-2%, що на практиці виливається всього надбавкою апетиту в розмірі 0,1 л на кожні 100 км пробігу. При нинішніх цінах на паливо додаткові витрати складуть всього близько 2 грн./год, що, для порівняння, на порядок менше, ніж потрібно для роботи автомобільного кондиціонера.

Крім того, включене світло фар може вести і до передчасного перегорання ламп у фарах, проте очевидно, що питання безпеки в даному випадку не варті уявної економії, тим більше, що лампи частіше перегорають через занадто високу напругу в бортовій мережі, а також тряску під час руху по дорогах низької якості.

Recent Posts

Механік розповів, як вбивають машини “неправильні” кришки розширювального бачка

Кришка розширювального бачка може здатися недосвідченим водіям другорядним елементом в автомобілі, проте її роль часто…

06.05.2024

Названо марки автомобілів, про купівлю яких ви не пошкодуєте

Автомобіль є дуже недешевою інвестицією, до якої завжди слід підходити відповідально. Нерідко трапляється так, що…

06.05.2024

Механіки назвали 3 причини, чому не варто заливати в автомобіль бензин марки А-92 замість А-95

Зростання цін на українських АЗС змушує автомобілістів шукати способи економії, серед яких вибір дешевшого палива.…

06.05.2024

Не кидайте їх у машині: 5 речей, які не можна залишати в салоні у спеку

Наближаються спекотні дні, а з ними - нові виклики для автомобілістів. Серед них проблеми зберігання…

06.05.2024

Професійна зустріч автомобільної спільноти в Києві 14-16 травня

14 -16 травня 2024 року в Києві у Міжнародному виставковому центрі пройде 31-а спеціалізована виставка…

06.05.2024

Як оскаржити штраф за порушення ПДР в Україні: покрокова інструкція

Автомобільні штрафи в Україні є звичайною справою, від якої ніхто, на жаль, не застрахований. Причому…

06.05.2024