Всесезонні шини: чи варто економити на зимовій гумі?

Універсальне рішення

Для деяких водіїв вибір всесезонних шин стає альтернативою купівлі окремих покришок на зиму і літо. Але це не ідеальне рішення, а скоріше компромісний варіант. Всесезонні моделі намагаються об’єднати сильні сторони сезонних комплектів. Але крім ряду позитивних якостей, мають і істотні недоліки. Тому перш ніж купувати універсальні вироби, оцініть їх плюси і мінуси, пише Твоя МАШИНА.

Особливості універсальних шин

Відмітна риса зимових покришок – використання особливих гумових сумішей. Ці моделі адаптовані під холодні умови наших широт.

Оскільки всесезонна гума повинна підходити для будь-якого часу року, вона стає усередненим варіантом між зимовими і літніми виробами. Її хімічний склад – компроміс м’якості і твердості.

Універсальні моделі розраховані на температуру від -5 º С до +20 º С. Як результат – не витримують ні спеку +30 º С, ні холод -20ºС, властиві для наших широт. Вони більше підходять для м’якого клімату без різких перепадів температур.

Переваги та недоліки всесезонних шин

Ключові переваги універсальних покришок:

  • Вироби коштують дешевше зимових моделей;
  • Не потрібно двічі на рік міняти колеса. Якщо раптово похолодає, не потрібно поспішати займати чергу на СТО, щоб «перевзутися»;
  • Універсальні всесезонні шини більш комфортні, не такі гучні як зимові, особливо шиповані, покришки;
  • Вироби підходять для м’якої зими, чистих доріг.

Недоліки усереднених моделей:

  • Абсолютно не підходять для засніженої, зледенілої дороги. Зчеплення з полотном знижується на 50-60% в порівнянні із зимовими колесами. Як результат – погіршується керованість, прохідність;
  • Втрачають еластичність при температурі нижче -7ºС, через що знижується керованість;
  • Зношуються швидше спеціалізованих виробів, оскільки менш якісні;
  • Не підходять для суворого зимового бездоріжжя.

Що в підсумку

Універсальна всесезонна гума підходить для їзди по очищених міських дорогах, непогано показує себе на сухому, мокрому асфальті. Але не підходить для засніженої, зледенілої траси, суворого бездоріжжя. Ідеальні умови – м’яка, сира зима, чистий, рівний асфальт.

Для українських доріг, коли температура повітря падає до -20ºС, краще підійдуть спеціалізовані зимові покришки. Але якщо ви зрідка їздите на авто і тільки по очищених міських дорогах, можете обійтися всесезонним комплектом.

Recent Posts

Зупинка автомобіля на блокпосту: як діяти водієві, щоб не потрапити в халепу

Уже майже три роки в Україні продовжує діяти воєнний стан, а з ним і блокпости…

24.11.2024

Патрульний розповів, яка поведінка водіїв дратує поліцію

Зупинка автомобіля поліцією і подальше спілкування з правоохоронцями мало кому з українських водіїв приносить задоволення.…

24.11.2024

Важливі зміни для водіїв 2025 року: чого чекати вже в січні

З 1 січня 2025 року набуде чинності ухвалений Радою законопроєкт №8300 про «автоцивілку». Які ключові…

24.11.2024

П’ять несподівано ненадійних популярних кросоверів, яких краще уникати

Чимало кросоверів на ринку вважаються доволі надійними і довговічними, проте деякі їхні версії виявляються напрочуд…

23.11.2024

Найшвидші автомобілі: ТОП-10 моделей вартістю до 2 000 0000 гривень

Якщо ми говоримо про найшвидші авто, мова, найімовірніше, йде про дорогі моделі, ціною в сотні…

23.11.2024

Чи можна заливати масло в гарячий двигун, і коли краще проводити його заміну

Обслуговування автомобіля вимагає не тільки уваги до деталей, а й дотримання певних правил, які безпосередньо…

23.11.2024