Всесезонні шини: чи варто економити на зимовій гумі?

Універсальне рішення

Для деяких водіїв вибір всесезонних шин стає альтернативою купівлі окремих покришок на зиму і літо. Але це не ідеальне рішення, а скоріше компромісний варіант. Всесезонні моделі намагаються об’єднати сильні сторони сезонних комплектів. Але крім ряду позитивних якостей, мають і істотні недоліки. Тому перш ніж купувати універсальні вироби, оцініть їх плюси і мінуси, пише Твоя МАШИНА.

Особливості універсальних шин

Відмітна риса зимових покришок – використання особливих гумових сумішей. Ці моделі адаптовані під холодні умови наших широт.

Оскільки всесезонна гума повинна підходити для будь-якого часу року, вона стає усередненим варіантом між зимовими і літніми виробами. Її хімічний склад – компроміс м’якості і твердості.

Універсальні моделі розраховані на температуру від -5 º С до +20 º С. Як результат – не витримують ні спеку +30 º С, ні холод -20ºС, властиві для наших широт. Вони більше підходять для м’якого клімату без різких перепадів температур.

Переваги та недоліки всесезонних шин

Ключові переваги універсальних покришок:

  • Вироби коштують дешевше зимових моделей;
  • Не потрібно двічі на рік міняти колеса. Якщо раптово похолодає, не потрібно поспішати займати чергу на СТО, щоб «перевзутися»;
  • Універсальні всесезонні шини більш комфортні, не такі гучні як зимові, особливо шиповані, покришки;
  • Вироби підходять для м’якої зими, чистих доріг.

Недоліки усереднених моделей:

  • Абсолютно не підходять для засніженої, зледенілої дороги. Зчеплення з полотном знижується на 50-60% в порівнянні із зимовими колесами. Як результат – погіршується керованість, прохідність;
  • Втрачають еластичність при температурі нижче -7ºС, через що знижується керованість;
  • Зношуються швидше спеціалізованих виробів, оскільки менш якісні;
  • Не підходять для суворого зимового бездоріжжя.

Що в підсумку

Універсальна всесезонна гума підходить для їзди по очищених міських дорогах, непогано показує себе на сухому, мокрому асфальті. Але не підходить для засніженої, зледенілої траси, суворого бездоріжжя. Ідеальні умови – м’яка, сира зима, чистий, рівний асфальт.

Для українських доріг, коли температура повітря падає до -20ºС, краще підійдуть спеціалізовані зимові покришки. Але якщо ви зрідка їздите на авто і тільки по очищених міських дорогах, можете обійтися всесезонним комплектом.

Recent Posts

На що звертати увагу при виборі першого авто після автошколи: поради новачкам

Отримання водійського посвідчення — це лише початок шляху. Справжнє водіння починається тоді, коли сідаєш за…

24.03.2025

Новий бюджетний кросовер Nissan помітили під час тестів: що відомо

На дорогах Бразилії вперше помітили закамуфльований прототип нового бюджетного кросовера Nissan, який створено на платформі…

24.03.2025

В Україні запрацюють нові камери автофіксації швидкості із завтрашнього дня

З 24 березня 2025 року на автомобільних дорогах України розпочнуть роботу ще 40 нових комплексів…

23.03.2025

Українських водіїв, які гальмують перед камерами, будуть карати: МВС готує законопроєкт

Міністерство внутрішніх справ України спільно з народними депутатами розробило новий законопроєкт, що має змінити підхід…

23.03.2025

Водіям назвали 3 випадки, коли можна проїхати на червоне світло без штрафу

В Україні проїзд на червоне світло, як правило, вважається серйозним порушенням і карається штрафом. Проте…

22.03.2025

Чи можна їздити без бампера в Україні та який за це штраф: пояснення юриста

Багатьох водіїв цікавить, чи можна їхати на авто без бампера і що за це передбачено…

22.03.2025