Дотримуватися регламенту заміни витратних матеріалів вдається не завжди — то часу немає, то грошей катма, то потрібні матеріали доводиться чекати. Що трапиться, якщо не поміняти вчасно мастило в двигуні.
Дяка автовиробникам, що вони поступово продовжують міжсервісний період для наших легковиків. Адже ми ще пам’ятаємо двигуни, які вимагали заміни мастила кожні 4 тис. км, зате тепер вже не рідкість моделі, які офіційно можуть заїжджати на СТО лише через 20 тис. км. І тим не менш, навіть цю дистанцію дехто з нас також примудряються перевищити. Експерти ж знають, що трапиться з двигуном у такому випадку.
ЧОМУ СТАРІЄ МАСТИЛО
Нічого страшного не станеться, але це на початках. Адже кожна мотогодина, відпрацьована двигуном на протермінованому мастилі, скорочує його ресурс із підвищувальним коефіцієнтом. Річ у тім, що до кінця відміреного йому терміну служби мастило старіє і втрачає частину своїх якостей. Факторів, що впливають на його склад, багато.
Так, волога, що конденсується у внутрішньому об`ємі непрогрітого двигуна, при контакті з картерними газами утворює кислоти (азотну, сірчану, сірчисту). Через це знижується лужне число мастила, тобто його захисні властивості. Кислоти поступово починають переважати, прогресує корозійне зношення (не плутати зі звичайною корозією сталі) металевих деталей — а це один із основних видів зношення у двигуні внутрішнього згоряння.
Моторне мастило, яке перевищило свій термін, має, зазвичай, більшу в’язкість, що погіршує пускові якості в зимовий період. Паливо, яке за деяких режимів роботи потрапляє в мастило, негативно впливає на миючі присадки, і, якщо не замінити оливу вчасно, вона перестає очищати канали та внутрішні поверхні двигуна.
ЯК ШКОДИТЬ СТАРЕ МАСТИЛО
Осідаючи на деталях бруд після нагріву перетворюється в шлам, який погіршує теплообмін між деталями двигуна та змащування окремих пар тертя.
Забруднення, які залишаються в особливо відповідальних місцях, в місцях підвищеного нагріву — поршнях, канавках поршневих кілець — перетворюються на лакоподібні відкладення і шлам, які обмежують рухливість кілець, через що знижується компресія, падає потужність двигуна і підвищуються витрати палива.
Крім того, велика кількість мастила залишається на поршнях і в камері згоряння, і перегрівшись до 2 тис. градусів за Цельсієм і вище, також перетворюється в шлам. А в найгарячіших зонах з нього утворюються тверді вуглецеві відкладення. А вони, своєю чергою, виступаючи подібно до абразиву, сприяють інтенсивному зношенню пар тертя циліндро-поршневої групи. «Послаблені» миючі присадки в старому мастилі, що відслужило своє, вже не можуть підхоплювати і виносити ці забруднення у фільтр, і зношення від цього прогресує ще більше.
Якщо не поміняти мастило вчасно, двигун почне зношуватися зі збільшеною інтенсивністю. Але якщо у вас із якоїсь причини немає можливості вчасно провести ТО з його заміною, якийсь час експлуатувати автомобіль звичайно можна — одразу двигун не «здохне» і не заклинить. Але намагайтеся в цей період уникати несприятливих режимів: тривалої роботи двигуна на холостому ходу, руху під навантаженням на надміру низьких обертах (менше 1800…2000 об./хв.) або навпаки, тривалої «перекручування» двигуна (вище 4000 об./хв). І за першої ж можливості замініть мастило та фільтр.
Сьогодні турбовані двигуни стали буденністю для автомобілів різних класів, зокрема в сегменті седанів. Водночас автолюбителі…
Поява роботизованої трансмісії дала змогу суттєво спростити процес керування автомобілем без вкладення в конструкцію істотних…
Седани сьогодні все ще досить популярні, особливо в люксовому сегменті, проте іноді їх купівля пов'язана…
Замерзання лобового скла в автомобілі стає головною проблемою українських водіїв у зимовий період. Ранок багатьох…
Німецькі спорткари вирізняються своєю високою продуктивністю, витриманим стилем і видатною якістю збірки, однак і коштують…
Більшість українських водіїв регулярно порушують щонайменше одне правило ПДР і ризикують отримати за це штраф.…