Експерти назвали правила прогріву сучасних двигунів

Названі фактори, що впливають на прогрів двигуна.

Перш за все, необхідно відзначити те, що на час прогріву двигуна впливає температура навколишнього повітря і сила вітру, навантаження на двигун і частота обертання колінвала, а також алгоритм роботи обігрівача салону.

Не варто забувати і про те, що на прогрів впливають конструктивні особливості агрегату. Фахівці відзначили, що атмосферний мотор прогріється швидше, ніж наддувний бензиновий двигун. Важливим параметром є і матеріал, з якого виготовлений блок циліндрів. Алюміній має коефіцієнт теплопровідності 236 Вт/м2 при питомій теплоємності 930 Дж/(кг*К), для чавуну ці параметри становлять 42 Вт/м2 і 540 Дж/(кг*К).

Чавун мало віддає тепло назовні, а на прогрів блоку йде менше часу. А різниця у масі, завдяки сучасним технологіям лиття, практично не відчутна. Зараз суто алюмінієві блоки зустрічаються дуже рідко. На стінках циліндрів подібних деталей наноситься покриття типу «нікасил» і «алюсил». Експерти наводять як приклад двигуни серій M52 і M60 об’ємом від 2,0 до 4,0 літрів. На цих моторах стінки циліндрів мали нікель-кремнієве покриття, проте вже при досягненні пробігу близько 100 тис. кілометрів на стінках могли з’явитися пошкодження. Все це призводило до пошкодження моторів, які офіційно вважалися неремонтопридатними. Теплопередача при товщині стінок 0,2; 0,3 мм не впливала на прогрів.

Серед сучасних алюмінієвих блоків з чавунними тонкостінними гільзами можна виділити двигуни концернів Hyundai-Kia, VW Group і Renault-Nissan, проте існують і такі винятки як мотор Renault K4M з блоком з чавуну. Чавунна стінка не робить сильного впливу на прогрівання, і теплопровідність визначається алюмінієвої частиною.

Якщо ж розглядати чавунні блоки з боку швидкості прогрівання двигуна, то вони виявляються вигіднішими, оскільки пригнічують шум і вібрації, а також легко розточуються.

Однак лиття чавуну не можна назвати екологічно чистим процесом, тому автовиробники почали активний перехід на алюміній. Тому фахівці впевнені, що майбутнє – за моторами з алюмінію.

Recent Posts

Найдовговічніші автомобілі: ТОП-10 моделей, які без проблем проїдуть понад 300 000 км

Пошук надійного автомобіля, здатного подолати значну відстань без серйозних проблем, може бути складним завданням. Однак,…

28.04.2024

Чи варто купувати автомобіль з пневмопідвіскою: плюси та мінуси

Пневмопідвіска - це технологія, яка привертає увагу автолюбителів своєю обіцянкою покращити комфорт та керованість автомобіля.…

28.04.2024

Які трирядні кросовери та позашляховики витрачають менше палива: ТОП-12 моделей

У трирядних позашляховиках простору вистачає як для пасажирів, так і для вантажу, але не всі…

28.04.2024

10 неймовірних фактів, які варто знати про Alfa Romeo

Коли мова заходить про італійських автовиробників, слід розуміти, що Alfa Romeo – це не просто…

28.04.2024

Найдешевші швидкі автомобілі у 2024 році: ТОП-10 моделей

Якщо вам важлива швидкість, але бюджет обмежений, не впадайте у відчай. На автомобільному ринку є…

28.04.2024

Влетите у копієчку: механік вказав водіям на маловідому помилку з колесами

Багато водіїв навіть не замислюються про важливість використання в процесі експлуатації автомобіля правильних коліс. Існує…

28.04.2024