Експерти назвали правила прогріву сучасних двигунів

Названі фактори, що впливають на прогрів двигуна.

Перш за все, необхідно відзначити те, що на час прогріву двигуна впливає температура навколишнього повітря і сила вітру, навантаження на двигун і частота обертання колінвала, а також алгоритм роботи обігрівача салону.

Не варто забувати і про те, що на прогрів впливають конструктивні особливості агрегату. Фахівці відзначили, що атмосферний мотор прогріється швидше, ніж наддувний бензиновий двигун. Важливим параметром є і матеріал, з якого виготовлений блок циліндрів. Алюміній має коефіцієнт теплопровідності 236 Вт/м2 при питомій теплоємності 930 Дж/(кг*К), для чавуну ці параметри становлять 42 Вт/м2 і 540 Дж/(кг*К).

Чавун мало віддає тепло назовні, а на прогрів блоку йде менше часу. А різниця у масі, завдяки сучасним технологіям лиття, практично не відчутна. Зараз суто алюмінієві блоки зустрічаються дуже рідко. На стінках циліндрів подібних деталей наноситься покриття типу «нікасил» і «алюсил». Експерти наводять як приклад двигуни серій M52 і M60 об’ємом від 2,0 до 4,0 літрів. На цих моторах стінки циліндрів мали нікель-кремнієве покриття, проте вже при досягненні пробігу близько 100 тис. кілометрів на стінках могли з’явитися пошкодження. Все це призводило до пошкодження моторів, які офіційно вважалися неремонтопридатними. Теплопередача при товщині стінок 0,2; 0,3 мм не впливала на прогрів.

Серед сучасних алюмінієвих блоків з чавунними тонкостінними гільзами можна виділити двигуни концернів Hyundai-Kia, VW Group і Renault-Nissan, проте існують і такі винятки як мотор Renault K4M з блоком з чавуну. Чавунна стінка не робить сильного впливу на прогрівання, і теплопровідність визначається алюмінієвої частиною.

Якщо ж розглядати чавунні блоки з боку швидкості прогрівання двигуна, то вони виявляються вигіднішими, оскільки пригнічують шум і вібрації, а також легко розточуються.

Однак лиття чавуну не можна назвати екологічно чистим процесом, тому автовиробники почали активний перехід на алюміній. Тому фахівці впевнені, що майбутнє – за моторами з алюмінію.

Recent Posts

Чому досвідчені водії досі тримають у бардачку шматок господарського мила

У більшості машин сьогодні можна знайти все – від зарядок до аптечок. Але якщо побачите…

05.12.2025

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025