Низькопрофільна гума – плюси і мінуси, особливості експлуатації

Документальні художні фільми, в безлічі демонстровані у вітчизняному кінопрокаті, вже давно вклали в голови вітчизняних автолюбителів стереотип того, що чим нижче кліренс, тим крутіше зовнішній вигляд машини, і тим вона швидше і впевненіше маневрує в міському потоці.

Хоча, часом, багато хто не віддають собі звіту, що великі Російські міста в ранкові та вечірні години намертво «стоять» в заторах, і взагалі про всі особливості управління та експлуатації автомобіля оснащеного низькопрофільною гумою.

Особливо, дивують автолюбителі, яким дуже подобаються занижені Пріори зокрема, та й, судячи з усього, занижені ВАЗи в цілому, які примудряються розмістити покришки 17, а то і 18 радіусу в колісних арках, при необхідності додатково розширених, призначених конструкцією виробника для установки максимум 15 -16 радіусу гуми.

Ми пропонуємо розібратися у всіх тонкощах докладно.

Що таке заводські допуски

Будь-який автомобіль – дуже складний технічний агрегат, що складається в свою чергу з десятків і навіть сотень додаткових механізмів, вузлів і елементів. З огляду на, що на кожен вузол транспортної техніки доводиться чимале навантаження, що виникає від постійних розгонів і гальмувань, а також від безперервного тертя частин, кожен елемент конструкції має свій запас міцності і допустиме перевищення граничних навантажень, які він здатний витримати.

Це і називається допусками заводу виробника.

Порушення допусків веде до різкого зниження експлуатаційного ресурсу тих чи інших компонентів автомобіля, і скорочення життєвого циклу вашого авто в цілому.

Розмір дисків і висота профілю автомобільних покришок мають величезне значення.

>Адже від цих показників залежить те, з якою швидкістю автомобіль буде розганятися, яке зусилля потрібно подолати мотору, коробці перемикання передач, зчеплення і ще багато чому іншому для того, щоб зрушити з місця ваше авто, якщо максимальний розмір дисків і гуми, на які розрахований ваш автомобіль, буде перевищено.

Не кажучи вже про підвіску, яка бере на себе будь-який вплив, пов’язане зі зниженням рівня амортизації. А тим часом установка низкопрофильной гуми впливає на це самим безпосереднім чином. Так що без модифікації підвіски встановлювати низькопрофільну гуму – ризиковано. Ваша підвіска просто розвалиться на частини.

Зниження висоти профілю

Найпоширенішою причиною, по якій автолюбителі встановлюють низькопрофільні шини, є бажання збільшити радіус використовуваних дисків. Якщо залишити профіль автомобільної покришки, то диски збільшеного радіусу просто не зможуть розміститися в колісних арках.

А установка гуми з низьким профілем дозволяє з легкістю встановити диски більшого діаметру на 1-2 розміру, що перевищує рекомендації заводу-виготовлювача.

Пам’ятайте про те, що чим нижчий профіль вашої гуми, тим жорсткіше колесо, і тим вище навантаження на підвіску вашої машини.

очевидні плюси

Однак якщо ви йдете на установку автомобільних покришок з низьким профілем без порушення технічних умов, розроблених конструкторами, то це здатне дати ряд позитивних ефектів в частині підвищення рівня керованості та оптимізації роботи інших систем вашого автомобіля:

  1. Зокрема, знижується витрата палива за рахунок зниження ваги гуми, а також підвищення ступеня жорсткості колеса. Тобто ваш автомобіль буде проїжджати в середньому по інерції більшу відстань, що здатне дати вам 5% економію палива.
  2. Поліпшення керованості. Знижується ступінь занесення, а, отже, ваш занижений автомобіль буде продовжувати рух по обраній траєкторії при більш високій швидкості. Орієнтовно ваша машина не повинна йти в замет на швидкостях аж до 75 кілометрів на годину.
  3. Візуальне збільшення розміру диска, навіть якщо ви не перевищите в плані розмірності вимог заводу. Великий хромований диск і справді виглядає дуже гідно!

Підвищення швидкості, на якій автомобіль йде в занос, поліпшення керованості, зниження кількості і рівня кренів, а також економія палива на наш погляд є суттєвими плюсами. І якби дороги в нашій країні були на порядок краще, можна було б однозначно рекомендувати низькопрофільні колеса всім без винятку, як must have!

Однак

А тепер скажемо кілька слів про мінуси низького профілю, яких все-таки більше, ніж очевидних плюсів:

  1. При порушенні технічних умов експлуатації автомобіля і недотриманні вимог заводу-виробника в частині розміру дисків і шин, у вас дуже швидко почнуться глобальні проблеми з усіма без винятку елементами підвіски, і їх швидкий вихід з ладу.
  2. Різке зниження рівня комфорту їзди. Машина стане набагато жорсткішою, всі виступи і купини дорожнього покриття стануть явно відчутні пасажирами.
  3. Подолання глибоких пошкоджень дорожнього полотна на високій швидкості може заподіяти серйозні каліцтва посадженої машині – пробити колесо, або навіть розірвати його дуже просто.
  4. Використання низкопрофильной гуми, як ми вже сказали, спричинить підвищення рівня жорсткості колеса, а, отже, призведе до підвищення рівня шуму в салоні при їзді.

Разом

Отже, в сухому залишку у нас сформувався ряд правил, які вкрай бажано дотримуватися, якщо ви задумалися про встановлення гуми з низьким профілем, але при цьому хочете уникнути серйозних неприємностей зі здоров’ям вашого залізного скакуна:

  • Не порушуйте технічні умови експлуатації транспорту, перевищуючи максимальний допустимий розмір дисків і автомобільних покришок, в тому випадку, якщо модифікації підвіски не проводилися.
  • Будьте готові до того, що у вас в машині зросте рівень шуму, а також в будь-якому випадку знизиться експлуатаційний ресурс автомобіля – позначиться погана якість дорожнього покриття Російських доріг і машину в будь-якому випадку «растрясет».

Ну і звичайно не варто забувати про те, що занижені машини спочатку розроблялися інженерами з тим розрахунком, щоб використовуватися в умовах спортивної їзди, а не міський. Тому подумайте, перш ніж відмовитися від м’якої і комфортної їзди на більш низьких швидкостях на користь різкого і жорсткого переміщення в транспортному потоці на колесах з низьким профілем.

Recent Posts

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025