Для чого насправді в АКПП потрібна нейтральна передача «N»

У автоматичної коробки передач так само, як і у механічної, є нейтральна передача «N». Ось тільки способи застосування «нейтралки» на АКПП відрізняються від тих, що справедливі для МКПП. Багато господарів автомобілів втрачають цей гранично важливий момент, в результаті чого вже в перший місяць експлуатації новенького автомобіля ризикують влетіти на серйозний ремонт. Так коли ж потрібно використовувати заповітну нейтраль?

Придбання автомобіля з автоматичною коробкою передач – це відмінний привід для того, щоб все-таки почати читати керівництво по експлуатації, що пропонується до машини. Все тому, що АКПП далеко не так проста. В її використанні є багато тонких і навіть слизьких моментів, які слід усвідомити подібно «отче наш», якщо немає бажання витрачатися на дорогий ремонт. Одним з таких моментів як раз і є активація передачі «N» на автоматичній коробці.

Перше, що потрібно усвідомити раз і назавжди: нейтральна передача на АКПП – це не нейтральна передача на МКПП. Використовувати її для їзди накатом для економії палива не можна. Спроба провернути подібний експеримент швидше за все закінчиться погано. Коробка просто перегріється і може навіть відразу ж зламатися при першій же спробі перейти на будь-яку іншу передачу. Також не варто переходити на «N» при зупинці на світлофорі. Нічого доброго з цього, крім прискореного зносу рухомих частин трансмісії, не вийде.

Використовується нейтральна передача на «автоматі» здебільшого в двох випадках. У керівництві прямо говориться про те, що включення даного режиму дозволить автомобілісту порівняно легко пересувати машину при прикладанні зовнішнього зусилля. Мова, звичайно ж, йде про буксирування авто, а також про спроби пересунути машину з місця на місце за допомогою штовхання. Можна тільки додати, що режим «N» на перемикачі також можна використовувати для парковки, подібно режиму «паркінг». І якщо водій так робить (хоча незрозуміло навіщо), то йому точно не варто забувати включати ручне гальмо! В іншому випадку, автомобіль з АКПП залишений на «нейтралці» гарантовано кудись поїде, що призведе до ДТП.

Читайте також: Німці назвали найгірші автомобілі з пробігом: часто ламаються, а ремонт дорогий

Recent Posts

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025