Новинки

Шведська NEVS представила автономний шатл

Новий електричний шаттл з безпілотною технологією, що отримав назву Sango, забезпечує такі ж рівні конфіденційності та безпеки, що і особистий
автомобіль.

Шведська фірма NEVS розробляє автономну мережу спільного користування транспортом, націлену на забезпечення аналогічних рівнів конфіденційності та безпеки, як для власників автомобілів. Програма, яка називається «PONS», описується як «екосистема мобільності», яка була розроблена у відповідь на зростаючий попит на скорочення викидів в містах по всьому світу. За даними NEVS, 1,3 мільярда автомобілів, експлуатованих в усьому світі, використовуються максимально ефективно лише в 5% випадків.

Система заснована на самостійно розробленому автономному шатлі під назвою Sango. Призначений для забезпечення гнучкості для своїх користувачів, безпілотний електромобіль має низьку підлогу, розсувні двері з обох сторін і яскраву простору кабіну з шістьма рухомими сидіннями.

Хоча Sango призначений для спільного використання, а не для особистого, він був розроблений з деякими перевагами особистих транспортних засобів.

«Ми почали з розгляду того, чому міські жителі так сильно хочуть використовувати свої власні автомобілі, а не громадський транспорт, навіть якщо це означає сидіти в пробках щодня по кілька годин. Причиною є конфіденційність — у власній машині ви відчуваєте себе в безпеці, розслаблені і вільні», – зазначив віце-президент компанії з мобільних рішень Анна Хаупт.

Рухливі сидіння дозволяють налаштувати інтер’єр в трьох різних режимах: особистому, соціальному і сімейному. Також передбачені захисні стіни, які можна підняти, щоб розділити кабіну на чотири окремих відсіки, або опустити, щоб чотири людини могли їздити обличчям один до одного. «Сімейний» режим включає 6 сидінь, розташованих у три ряди, і більше нагадує звичайний мінівен.

NEVS співпрацює з каліфорнійським стартапом AutoX для запуску системи в Швеції. AutoX був обраний за «унікальний програмно-апаратний комплексний підхід, безпеку і масштабованість, а також здатність орієнтуватися в умовах щільного міського середовища». Програмні засоби AutoX пропонують автономну технологію 4-го рівня, що означає, що він не вимагає регулярного введення даних від людини-водія, але управління можна взяти на себе в разі надзвичайної ситуації.

Як правило, ці транспортні засоби обмежені максимальною швидкістю близько 45 км/год в чітко визначеній міській місцевості, що дозволяє використовувати їх як раз для спільних міських поїздок.

Користувачі PONS можуть викликати транспортний засіб через додаток, в той час як система управління автопарком буде використовуватися для моніторингу і «оптимізації» парку Sango по всьому місту.

Прототип Sango вже зібраний і в даний час використовується для тестування системи PONS в штаб-квартирі NEVS в Тролльхеттане. NEVS належить китайському промисловому гіганту Evergrande (NEVS – National Electric Vehicle Sweden). У компанії налічується близько 100 осі, її штаб-квартира розташована на колишній фабриці Saab, яку придбали після краху автовиробника в 2012 році.

Recent Posts

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025