Новинки

Шведська NEVS представила автономний шатл

Новий електричний шаттл з безпілотною технологією, що отримав назву Sango, забезпечує такі ж рівні конфіденційності та безпеки, що і особистий
автомобіль.

Шведська фірма NEVS розробляє автономну мережу спільного користування транспортом, націлену на забезпечення аналогічних рівнів конфіденційності та безпеки, як для власників автомобілів. Програма, яка називається «PONS», описується як «екосистема мобільності», яка була розроблена у відповідь на зростаючий попит на скорочення викидів в містах по всьому світу. За даними NEVS, 1,3 мільярда автомобілів, експлуатованих в усьому світі, використовуються максимально ефективно лише в 5% випадків.

Система заснована на самостійно розробленому автономному шатлі під назвою Sango. Призначений для забезпечення гнучкості для своїх користувачів, безпілотний електромобіль має низьку підлогу, розсувні двері з обох сторін і яскраву простору кабіну з шістьма рухомими сидіннями.

Хоча Sango призначений для спільного використання, а не для особистого, він був розроблений з деякими перевагами особистих транспортних засобів.

«Ми почали з розгляду того, чому міські жителі так сильно хочуть використовувати свої власні автомобілі, а не громадський транспорт, навіть якщо це означає сидіти в пробках щодня по кілька годин. Причиною є конфіденційність — у власній машині ви відчуваєте себе в безпеці, розслаблені і вільні», – зазначив віце-президент компанії з мобільних рішень Анна Хаупт.

Рухливі сидіння дозволяють налаштувати інтер’єр в трьох різних режимах: особистому, соціальному і сімейному. Також передбачені захисні стіни, які можна підняти, щоб розділити кабіну на чотири окремих відсіки, або опустити, щоб чотири людини могли їздити обличчям один до одного. «Сімейний» режим включає 6 сидінь, розташованих у три ряди, і більше нагадує звичайний мінівен.

NEVS співпрацює з каліфорнійським стартапом AutoX для запуску системи в Швеції. AutoX був обраний за «унікальний програмно-апаратний комплексний підхід, безпеку і масштабованість, а також здатність орієнтуватися в умовах щільного міського середовища». Програмні засоби AutoX пропонують автономну технологію 4-го рівня, що означає, що він не вимагає регулярного введення даних від людини-водія, але управління можна взяти на себе в разі надзвичайної ситуації.

Як правило, ці транспортні засоби обмежені максимальною швидкістю близько 45 км/год в чітко визначеній міській місцевості, що дозволяє використовувати їх як раз для спільних міських поїздок.

Користувачі PONS можуть викликати транспортний засіб через додаток, в той час як система управління автопарком буде використовуватися для моніторингу і «оптимізації» парку Sango по всьому місту.

Прототип Sango вже зібраний і в даний час використовується для тестування системи PONS в штаб-квартирі NEVS в Тролльхеттане. NEVS належить китайському промисловому гіганту Evergrande (NEVS – National Electric Vehicle Sweden). У компанії налічується близько 100 осі, її штаб-квартира розташована на колишній фабриці Saab, яку придбали після краху автовиробника в 2012 році.

Recent Posts

Прихована небезпека для водіїв: американку вдарило струмом на АЗС

Водійка з США Александра Крейг поскаржилась у себе в TikTok на проблему, про яку вона…

16.12.2025

В Україні помітили новий Rolls-Royce Phantom з інтер’єром Tiffany: фото

Новітню модель розкішного Rolls-Royce Phantom помітили днями у Львові. Як пише ТопЖир, автівка мала унікальне…

16.12.2025

ТОП-5 корейських авто, які вірно служать роками і не просяться на СТО

В Україні корейські автомобілі давно стали одними з найбільш популярних. Це вже не «дешева альтернатива»,…

16.12.2025

Коли авто з «мигалкою» можна ігнорувати: назвали три ситуації

На українських дорогах нерідко можна зустріти автівки з проблисковими маячками. Деякі водії, побачивши їх, губляться…

16.12.2025

ТОП-5 недорогих вживаних авто, що розоряють власників після купівлі

В Україні на вторинному автомобільному ринку дуже популярний бюджетний сегмент. Українці охоче купують недорогі моделі,…

16.12.2025

Не кидайте двірники піднятими на ніч взимку: чому це шкідливо

В Україні серед водіїв є поширена звичка піднімати на ніч двірники автомобілів. Мовляв, таким чином…

16.12.2025