Categories: ФотоЦікаво

Невідомий позашляховик ЗАЗ, який міг змінити історію (фото)

Запорізький автомобільний завод за свою історію випустив багато гідних і перспективних моделей, які так і не надійшли в серійне виробництво. Серед них позашляховий вантажівка ЗАЗ-970 і позашляховий фургон ЗАЗ-971.

Створення малотоннажної вантажівки 970 і однооб’ємника 971, в тому числі в повноприводному виконанні, було ініційовано ніяк не вищим керівництвом автомобільної промисловості, а головним конструктором підприємства Юрієм Сорочкин.

До початку шістдесятих років на «Комунарі», так в той час називався завод, розробили сімейство експериментальних трудівників, вийшли досить своєрідними в плані компонування. Обкатавши задньомоторне компонування на «горбатому» ЗАЗ-965 і готуючи до виробництва «вухатий» ЗАЗ-966, інженери оснастили дослідні моделі V-подібним чотирициліндровим двигуном об’ємом 0,9 л, розмістивши його ззаду. Був би агрегат опозитний як на Volkswagen Type 2 і корисний об’єм не постраждав би. Але в нашому, радянському випадку мав місце «горб», який з’їдав частину простору.

Позитивних сторін, втім, вистачало. У їх числі була підвищена прохідність, що забезпечується легкість укупі з високим дорожнім просвітом і повним приводом на деяких версіях. Взагалі варіацій передбачалося немало. У їх числі була вантажівка, здатна брати на борт до 400 кг вантажу, а також фургон, семимісний пасажирський варіант і спрощений, а пізніше і нарочито спартанський автомобіль з м’яким складаним верхом в сільськогосподарському та армійському виконанні.

Якщо говорити про останній, то це справжній радянський кей-кар довжиною 3400 мм, колісною базою в 2100 мм, шириною в 1500 м і висотою, рівної 1600 мм. Маса – 750 кг. Передня підвіска незалежна торсіонна, а задня пружинна. Максимальна швидкість – 70 км/год.

Згідно з відомостями, наявними у відкритому доступі, експериментальні зразки показали різні якості – практичність з одного боку і ненадійність з іншого. До конвеєра вони так і не дісталися: свою роль зіграла відсутність необхідних ресурсів у «Комунара» для серійного виробництва. Але ж необхідність в подібній техніці не викликала сумнівів – таким моделям завжди знайшлася б робота.

Recent Posts

Audi тестує свій найбільший кросовер SQ9: дебют очікується вже незабаром

Німецький автовиробник Audi активно готується до прем’єри нового флагманського кросовера, який може отримати назву Q9.…

01.04.2025

Оновлений Kia Sportage 2025 представили: старт продажу вже 1 квітня

Компанія Kia розсекретила зовнішність і технічні характеристики оновленого кросовера Sportage 2025, орієнтованого на китайський ринок.…

31.03.2025

Топ-5 компактних кросоверів із найбільшими багажниками: максимум простору у мінімальному форматі

Компактні кросовери завоювали величезну популярність в усьому світі завдяки своїй універсальності, підвищеному кліренсу, сучасному дизайну…

30.03.2025

Skoda готується до прем’єри «зарядженої» версії електрокросовера Elroq: перші фото

Уже 3 квітня компанія Skoda планує представити спортивну модифікацію свого нового електричного кросовера Elroq. Офіційна…

30.03.2025

З 1 квітня для водіїв чоловіків діють нові правила при виїзді за кордон

З 1 квітня 2025 року в Україні діють оновлені правила виїзду чоловіків за кордон. Основна…

29.03.2025

Заміна водійського посвідчення в Україні: кому з водіїв доведеться повторно складати іспити

В Україні водіям, які вперше отримали посвідчення водія, видається тимчасовий документ терміном на 2 роки.…

29.03.2025