Сьогодні електромобілі вже стали невід’ємною частиною трафіку в багатьох країнах світу. Але мало хто знає, що на початку 1980-х років Горьковський автомобільний завод на базі універсала ВАЗ-2102 випускав в дуже обмеженій кількості електричний фургон ВАЗ-2801. Більшу частину з них відправляли в Україну, і деякі з них до цих пір знаходяться в експлуатації.
Електромобіль ВАЗ-2801 був розроблений в кінці 70-х на базі універсала 2102. Проектом займалося Управління головного конструктора (УГК). Перші зразки оснащувалися електромотором на 12 кВт, а потім машину укомплектували більш потужним – на 25 кВт. Мотор живили нікель-цинкові батареї ємністю 125 Агод. вагою 380 кг. Останніх вистачало на пробіг в 110 – 130 км на швидкості 40 км/год. Максимальна швидкість становила 87 км/год. ВАЗ-2801 мав споряджену масу 1615 кг. Вантажопідйомність машини була невелика – 320 кг.
У 1980-81 рр. була виготовлена невелика партія електрофургонів ВАЗ-2801 – в кількості 47 од. Найцікавіше, що більшість цих машин пішло в Україну, де вони працювали на різних підприємствах, зокрема на запорізькому «Гарант», яке займалося ремонтом телевізорів.
Частина цих електрофургонів дожили до наших днів. ВАЗ-2801 легко впізнавався по гофрованих боковинах замість бічних вікон. Ще одна характерна деталь – невеликий люк з правого борту, для доступу до акумуляторів. Правда, самих батарей, так само як і електроприводу ці останні з могікан давно позбулися. Їх замінили на більш практичні ДВЗ.
Німецький автовиробник Audi активно працює над прийдешньою прем'єрою нової версії свого найдоступнішого електричного кросовера Q4…
Уряд Німеччини зміг переконати Євросоюз відмовитись від свого плану про повну заборону автомобілів з ДВЗ…
Німецький автовриобник Volkswagen публічно визнав серйозні проблеми в конструкції трьох відомих моделей, повідомляє Carscoops. Компанія…
В Україні офіційно почався випуск вітчизняного мікрофургона. Миколаївський стартап MeGoElectric відправив першому замовнику електричний мікрофургон…
Попри те, що сьогнодні в тренді гібридні та електричні кросовери, дизельні седани ще мають безліч…
Час від часу українські водії зтикаються з проблемою, коли двірники починають залишати на лобовому склі…