Коли вибираєш автомобіль, не варто нехтувати послугами фахівців, які професійно перевірять машину і поставлять діагноз тим чи іншим вузлам і комплектуючим. Однак, перш ніж тягнути машину на станцію, буде не зайвим перевірити «ластівку» самостійно. Наприклад, визначити заїжджений двигун можна самотужки, навіть не маючи спеціальної освіти, навичок чи серйозного досвіду. Можливо, справи у автомобіля виявляться настільки погані, що і по допомогу до фахівців вже можна буде не звертатися.
1. Уважно слухаємо
Будь-який стукіт, гуркіт, скрегіт і тріск з боку двигуна – це привід для побоювань. Якщо відразу після пуску чути якісь дивні стуки, то швидше за все автомобіль має проблеми з роботою гідрокомпенсаторів. Крім того, сильні стуки можуть вказувати на зношування поршнів. Гуркіт і брязкіт після пуску – проблеми швидше за все з приводом ГРМ. Якщо чутно якісь незрозумілі звуки при спробі збільшити оберти, то у двигуна швидше за все проблеми з шатунними вкладишами. Чути шипіння? Тоді висока ймовірність наявності проблем із впускним трактом.
2. Заглядаємо всередину
Зупиняємо двигун і зазираємо в порожнину головки блоку циліндрів через отвір клапанної кришки. В ідеальному варіанті колір поверхонь має бути світлим. Чим він темніший – тим гірший. І в жодному разі не повинно бути видно чорних згустків – це дуже погана ознака. У старих двигунів поверхня, що оглядається, може бути коричневого кольору, проте густих відкладень на ній бути не повинно. При огляді блоку циліндрів буде не зайвим пустити у справу ліхтарик. Обов’язково зверніть увагу на пробку маслозаливної горловини: на ній не повинно бути крапель рідини та чорних відкладень. При перевірці в зимовий час допускається наявність конденсату вологи або біло-жовтої емульсії.
3. Тягнемо за щуп
Під час перевірки стану двигуна обов’язково витягніть і переверніть масляний щуп. Рівень мастила повинен прагнути верхньої позначки. Також зверніть увагу на колір мастильного матеріалу на щупі. Він в жодному разі не повинен бути надто чорним. Підозри має викликати і надто чисте масло. У цьому випадку є ймовірність, що продавець хоче показати автомобіль у кращому світлі (чим він є насправді) і поміняв олію буквально напередодні огляду. Якщо на щупі є частинки сажі або чорні відкладення – це дуже погана ознака. Також з отвору для щупа в жодному разі не повинні виходити у великій кількості картерні гази після запуску двигуна.
4. Візуальний огляд
Заглянути всередину двигуна хоча б і через клапанний отвір корисно, але не варто забувати (нехтувати) про візуальний огляд силової установки. В першу чергу на двигуні не повинно бути великої кількості потьоків олії та антифризу. Також не зайвим буде звернути увагу на стан справ із потьоками на системі охолодження. На непрогрітому моторі обов’язково перевірте розширювальний бачок, в ньому в жодному разі не повинно бути моторної олії! Присутність останнього – це вже достатній привід відмовитися від покупки.
5. Чим це пахне?
Ні, спеціально нюхати нічого не варто. Особливо якщо йдеться про вихлопні гази автомобіля. Однак, подивитися на колір виривається з вихлопної труби потрібно обов’язково. Надто чорний або навпаки білий дим із труби – це ознака наявності серйозних проблем у двигуні. Синій дим свідчить про наявність масложера.
Сьогодні ми звикли, що повноцінний автомобіль важить понад тонну, але в історії автомобілебудування були випадки,…
Позашляховик Toyota Land Cruiser давно став іконою у своєму сегменті, пропонуючи розкіш, комфорт і надійність…
Український автомобільний блогер Roma Urraco поділився зі своїми підписниками у Facebook фотографіями своєї чергової унікальної…
Гідравлічні циліндри є одним з основних елементів гідравлічних систем - їх робота дозволяє різним типам…
Спортивні автомобілі цінуються не тільки за їхню швидкість, динаміку і потужність, а й за здатність…
Сьогодні ціни на пальне в Україні високі як ніколи, що змушує водіїв частіше замислюватися про…