Статті

Чому безкоштовне розмитнення хочуть скасувати і які причини цього не робити

Законопроєкт 7418, який має повернути ПДВ, мито та акциз на транспортні засоби, можуть ухвалити вже найближчим часом. 8 червня його розглянуть на профільному комітеті, після чого направлять в парламент для голосування у першому читанні. Втім, нардепи не мають єдиної позиції щодо його ухвалення чи відхилення. Адже у кожного є свої аргументи, йдеться в матеріалі Авто24.

Також зареєстрований альтернативний законопроєкт 7418-1, в якому пільга з “нульовим розмитненням” залишається лише для учасників бойових дій. Для решти на період воєнного стану пропонують ставку ПДВ 7% (замість 20%) та мита 5% (замість 10%), але залишити незмінним акцизний податок. А саме він суттєво здорожчує розмитнення автомобіля з-за кордону.

Основні аргументи за скасування “нульового” розмитнення постійно змінювалися. Спочатку заявляли про черги на кордоні, які виникли через глобальну зміну транспортних потоків. Станом на сьогодні черги з оформлення автомобілів особистого користування майже зникли через задоволення відкладеного попиту, та разом із ними зник й цей аргумент.

Наступною причиною називали ніби-то масове ввезення дорогих та елітних автомобілів зі звільненням від оподаткування, хоч законодавство жодним чином не обмежувало імпорт таких автомобілів. Проте статистика спростувала й цей аргумент: в основному українці з-за кордону привозили 14-річні автомобілі доступної цінової категорії в діапазоні $2-5 тисяч євро.

Про те, що в Україні по суті відсутній національний виробник автомобілів, а імпорт авто з-за кордону не шкодить внутрішньому виробнику, визнав навіть голова податкового комітету Данило Гетманцев. За скасування “нульового” розмитнення сьогодні залишилося, по суті, два аргументи.

Перший — нібито бюджет втрачає багато коштів через несплату податків. Проте порахувати ці втрати лінійно, тобто вважаючи потенційними втратами усі митні платежі, від яких українці де-юре були звільнені “нульовим” розмитненням, неправильно. Українці б не привезли стільки автомобілів саме таких марок, моделей і характеристик, якби “нульового” розмитнення не було.

Другий аргумент — це тиск на валютний курс та негативний платіжний баланс. Ніби-то українці масово купують та вивозять валюту за кордон для купівлі машин. За два місяці війни з України вивезли понад 3 мільярди євро, а на автомобілі витратили максимум 0,6 млрд євро. Більшість ввезених автомобілів за цей час були придбані за гроші “з-під матрацу”, тобто валюту, яка давно була обміняна українцями.

Share
автор
Artem Boyko

Recent Posts

В Україні можна стати власником автомобіля без водійських прав: як це зробити

В Україні ви можете оформити автомобіль на себе без водійських прав. Досліджуйте нові можливості власності…

22.05.2025

Чи отримає водій штраф за перетин суцільної розмітки, якщо вона стерта чи забруднена

В Україні водії не отримують штрафи за перетин стертої суцільної лінії розмітки, якщо вона не…

22.05.2025

В Україні з’являться нові штрафи: до чого готуватися водіям

В Україні запровадять камери для фіксації проїзду на червоне світло. Штрафи відправлятимуться поштою.

22.05.2025

ТОП-5 бюджетних седанів, які можуть проїхати 500 000 км без капремонту

Коли мова заходить про вибір надійного вживаного автомобіля, багато водіїв шукають не просто «дешеву машину»,…

22.05.2025

Штраф чи навіть позбавлення волі: що заборонено перевозити в авто

Більшість українських водіїв звикли думати, що поліція на дорозі цікавиться лише дотриманням ПДР. Однак, як…

22.05.2025

Чому на АЗС заборонено заливати паливо в пластикову тару: експерт пояснив водіям

Багатьох українських водіїв дивує заборона наливати пальне в пластикові пляшки на автозаправних станціях. Дехто навіть…

22.05.2025