Статті

Ланцюг чи ремінь: який привід ГРМ обрати для надійності та довгого терміну служби?

Під час вибору автомобіля багато покупців звертають увагу на двигун, трансмісію і тип приводу, проте лише деякі замислюються над тим, що обертає розподільні вали двигуна – ланцюг або ремінь. Проте, цей компонент має важливе значення для довговічності двигуна, його надійності та експлуатаційних витрат. Розберемося, що краще обрати: ланцюг чи ремінь?

Читайте також:

ТОП-5 недорогих автомобілів із потужними двигунами прямо зараз

Автомобіль смикається під час руху: як виправити проблему за 30 секунд

Перекуп назвав чотири несправності, з якими автомобіля краще позбутися

Ланцюговий привід ГРМ: переваги та недоліки
Ланцюг, що застосовується в газорозподільному механізмі (ГРМ), відомий своєю високою міцністю і довговічністю. Історично ланцюговий привід був основою для більшості двигунів, особливо в автомобілях, випущених у 80-х і 90-х роках. Деякі з цих двигунів досі демонструють відмінну надійність, а їхній ресурс може перевищувати 300 тисяч кілометрів. Однак сучасні ланцюгові системи мають як свої плюси, так і мінуси.

Переваги ланцюгового приводу ГРМ:

Довговічність. На багатьох автомобілях заміна ланцюга не потрібна до пробігу в 100-150 тисяч кілометрів, що робить його кращим для водіїв, орієнтованих на довгострокову експлуатацію.

Захист від зовнішніх впливів. Ланцюг постійно змащується маслом і захищений від впливу води, бруду та інших чинників довкілля.

Рідкісні заміни. Ланцюг не потребує регулярної заміни через вік, що робить його вигідним для тих, хто рідко користується автомобілем.

Передбачуваність зносу. Ознаки зносу ланцюга зазвичай проявляються заздалегідь, наприклад, у вигляді підвищеного шуму, що дає змогу уникнути раптової відмови системи.

Недоліки ланцюгового приводу ГРМ:

Складність обслуговування. Заміна ланцюга вимагає великих трудовитрат і, як правило, дорогих ремонтних робіт, особливо на сучасних автомобілях.

Проблеми з натягувачами. Якщо гідравлічний натягувач ланцюга працює некоректно, ланцюг може розтягуватися або перескакувати, що особливо небезпечно для автомобілів із системою Start-Stop.

Ризик перегрівання двигуна. Насос охолоджувальної рідини в більшості двигунів із ланцюгом приводиться в дію ременем допоміжних агрегатів. Його вихід з ладу може призвести до перегріву двигуна, якщо ремінь не замінено вчасно.

Ремінний привід ГРМ: за і проти

Ремінний привід ГРМ став популярним в останні десятиліття, особливо в сучасних легкових автомобілях. Він легший, тихіший і дешевший у виробництві, що робить його привабливим для виробників, які прагнуть знизити вартість автомобілів. Однак його експлуатаційні характеристики також мають як переваги, так і недоліки.

Переваги ремінного приводу ГРМ:

Тиша роботи. Завдяки своїй еластичності, ремінь гасить крутильні коливання і вібрації, забезпечуючи більш плавну і тиху роботу двигуна.

Простота заміни. Заміна ременя, на відміну від ланцюга, часто не вимагає зняття складних елементів двигуна, що спрощує обслуговування.

Менша вага двигуна. Двигуни з ремінним приводом легші, що може позитивно позначитися на динаміці автомобіля і витраті палива.

Недоліки ремінного приводу ГРМ:

Обмежений термін служби. Ремінь схильний до зносу і старіння, його необхідно міняти кожні 60-100 тисяч кілометрів залежно від моделі автомобіля, а також враховувати вік гуми.

Чутливість до умов експлуатації. Ремінь може швидше зношуватися під впливом низьких температур, потрапляння води або мастила, а також під час використання автомобіля в агресивних умовах.

Раптовий розрив. На відміну від ланцюга, ремінь може порватися без попередніх ознак зносу, що може призвести до серйозних пошкоджень двигуна.

Що вибрати: ланцюг чи ремінь?

Вибір між ланцюговим і ремінним приводом ГРМ залежить від кількох факторів. Для тих, хто планує тривалу експлуатацію автомобіля без регулярних відвідувань автосервісу, ланцюговий привід може бути кращим. Він потребує менше уваги і не потребує частої заміни. Однак вартість його обслуговування вища, особливо якщо буде потрібна заміна ланцюга.

З іншого боку, ремінний привід пропонує тихішу й економнішу роботу двигуна, але потребує регулярного контролю і заміни. Він може бути найкращим вибором для водіїв, які орієнтуються на менший пробіг і готові виконувати профілактичне обслуговування відповідно до графіка.

Recent Posts

Юрист назвав три категорії водіїв, яких бояться зупиняти патрульні

Мало хто з водіїв буде радий, якщо його автомобіль зупинить поліція. Однак патрульним також іноді…

22.11.2024

Які автомобілі поліція зупиняє найчастіше: патрульний розкрив «чорний список»

В Україні поліції заборонено зупиняти автомобілі на власний розсуд без конкретної причини. Але це зовсім…

22.11.2024

Водіям розповіли про незаконність одного поширеного штрафу поліції

Автомобільні штрафи в Україні є найпоширенішим покаранням для водіїв за порушення ПДР. Водночас багато хто…

22.11.2024

Найкращі німецькі кросовери класу люкс: ТОП-10 вживаних моделей для купівлі

Розкішні німецькі кросовери - це поєднання стилю, технологій, високих якості та продуктивності. Все це і…

21.11.2024

Що робити, якщо замерз бачок омивача взимку: практичні поради для автомобілістів

Зима - складний час для автомобілістів, особливо в умовах українських морозів. Однією з поширених проблем,…

21.11.2024

Десять найкращих електричних позашляховиків для їзди бездоріжжям

Автомобілебудівна промисловість активно електрифікується і сегмент позашляховиків, зважаючи на свою популярність, не стоїть осторонь. Щороку…

21.11.2024