Цьогорічна «європейська» зима в Україні, що складається з затяжних потеплінь і недовгих похолодань, стала більш небезпечним для автотехніки періодом, ніж це було раніше.
Середньостатистичний автовласник, якщо йому доведеться вибирати між тріскучими холодами і близьконульовими температурами взимку, напевно «проголосує» за відлигу. Дійсно: в мороз машині важче заводитися, вона довше прогрівається і так далі.
Насправді ж експлуатація машини при постійних відлигах загрожує появою куди більш глобальних технічних проблем. У такі періоди вище нуля повітря прогрівається переважно вдень, а ночами температура опускається «в мінус». Щоденні «переходи через нуль» позначаються на корозійній стійкості металу кузова, адже його лакофарбове покриття являє собою сукупність мікровпадин і горбків.
Під час денного потепління в них проникає вода. З приходом нічного холоду вона замерзає і, як їй і належить, розширюється. Регулярні цикли стиснення-розширення прискорюють руйнування фарби кузова і призводять до появи множинних вогнищ корозії. Зауважимо також, що і хімічна активність отруйного для металу сольового розчину, який покриває міські дороги взимку, збільшується, коли теплішає.
Виходить, що нормальна морозна зима без «плюса» на вулиці, з точки зору збереження кузова від іржі набагато краща. Втім, як і для інших вузлів і механізмів транспортного засобу.
Безперервна присутність абразиву (піску і бруду) в гальмівних механізмах – через постійну їзду по талій воді – веде до раптового зносу не тільки гальмівних колодок, а й дисків. Добре, якщо ви морально готові до заміни гальмівних дисків з такою ж частотою, що і колодок! Лише в цьому випадку постійні відлиги взимку вас не повинні напружувати.
Підвищена вологість під час відлиги означає, що кожен раз при спустошенні паливного бака, туди разом з атмосферним повітрям проникають в значній кількості випари води.
Підвищений вміст вологи в теплому зимовому повітрі в поєднанні з нічними заморозками призводить до прискореної конденсації крапельок води на внутрішніх стінках паливного бака з подальшим потраплянням в пальне. Це може причинити передчасний вихід з ладу бензонасоса.
Таким чином, взимку для машини більш придатною слід вважати помірно морозну погоду, а не відлигу.
Німецький автовиробник Volkswagen тестує автомобіль, які не потребує водія. Як пише Carscoops, на тестовий трек…
Німецький автогігант BMW активно працює над майбутньою прем’єрою нової версії свого флагманського кросовера X7. Як…
Вже через два тижні, з 1 січня 2026 року, в Україні наберуть чинності нові правила…
Німецький автовиробник Mercedes активно працює над виробництвом дешевої версії легендарного позашляховика G-Class. Як пише Carscoops,…
57-річний водій Toyota Camry у Флориді, США нещодавно зіткнувся з ДТП, яку він запам’ятає на…
Блокпости на дорогах давно стали для українських водіїв неприємною буденністю. Часті перевірки можуть дратувати, однак…