Закони

Верховна Рада прийняла за основу два законопроекти про «розмитнення» авто

18 лютого 2021 року Рада прийняла в першому читанні два законопроекти про «розмитнення» авто №4643-д і 4644-д. Нововведення покликані вирішити проблему з «євробляхама», повідомляє «Твоя МАШИНА» .

Відносно законопроекту 4643-д, водії, які придбали автомобіль до 1 січня 2020 року, зможуть дешевше розмитнити свій автомобіль в залежності від віку та об’єму двигуна. В цілому, вартість митного оформлення складає 780 євро, а діюча вартість розмитнення – 2091 євро.

Законопроекти поширюються тільки на автовласників, у яких було авто на іноземній реєстрації, ввезене в Україну до 31 грудня 2020 року.

Законопроект №4643-д вносить поправки до Податкового кодексу України, згідно з якими пропонується:

1. Протягом 180 днів з дня набрання чинності нового Закону базою оподаткування податком операцій з ввезення на митну територію України транспортних засобів, що ввозяться до 31 грудня 2020 року, є сума акцизного податку;

2. Протягом 180 днів сума акцизного податку визначається за формулою:

Ставка = ставка базова + Vе + Fe, де

Ставка базова – ставка податку в євро за один транспорт, яка визначається кількістю років з року випуску до року визначення ставки податку і становить:

0-9 років – 0 євро;
10 років – 25 євро;
11 років – 50 євро;
12 років – 75 євро;
13 років – 100 євро;
14 років – 125 євро;
15 років і більше – 150 євро.

Vе – ставка податку в євро за один транспорт, визначається множенням об’єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння в кубічних сантиметрах на коефіцієнт, становить:

0,25 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна – для обсягу ДВС не більше 2000 куб. см;

0,2 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна – для обсягу ДВС 2001 – 3000 куб. см;

0,25 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна – для обсягу ДВС 3001 – 4000 куб. см;

0,35 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна – для обсягу ДВС 4001 – 5000 куб. см;

0,5 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна – для обсягу ДВС більше 5000 куб. см.

Fе – ставка податку в євро за один транспорт, становить:

для машин з ДВС з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом – 0,0 євро;

для машин з ДВС з дизелем або напівдизелем – 100,0 євро;

для машин з ДВС з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунний механізмом або ДВС з дизелем або напівдизелем і електричним двигуном – 0,0 євро.

Дане положення також буде стосуватися авто, які знаходяться в митних режимах тимчасового ввезення або транзиту.

Відзначається, що положення не діє на машини, які не відповідають екологічним нормам або ввозяться з країни, визнаної державою-окупантом чи агресором по відношенню до України.

Автори законопроекту 4644-д відзначають, що прийняті раніше Закони №2611-VIII, №73-IX і №395-IX не змогли вирішити проблеми з митним оформленням машин.

Тому був розроблений новий законопроект за участю Офісу простих рішень і результатів.
Внесені зміни:

• протягом 180 днів митне оформлення транспорту, ввезеного до 31 грудня 2020 року і який міститься в митні режими тимчасового ввезення або транзиту, здійснюється в кількості не більше однієї одиниці на кожну товарну позицію за умови сплати належних митних платежів з дотриманням деяких особливостей;

• звільнення від адміністративної відповідальності за умови дотримання вищевказаних положень та добровільної сплати коштів в розмірі 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8500 грн);

• протягом 180 днів звільнити від оподаткування ввізним митом транспорт, ввезений до 31 грудня 2020 року і знаходиться в митних режимах тимчасового ввезення або транзиту;

• протягом 180 днів власник може вивезти за межі митної території України транспорт до 31 грудня 2020 року, якщо не дотримані терміни та вимоги, за умови добровільної сплати коштів в розмірі 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8500 грн), протягом 7 календарних днів з моменту такої сплати. Вивіз транспортного засобу звільняє від адміністративної відповідальності;

• Кабінет Міністрів України зобов’язаний внести на розгляд Верховної Ради України пропозиції на заходи, спрямовані на вакцинацію від COVID-19 і запобігання виникненню та поширенню COVID-19, надходжень від податку на додану вартість, акцизного податку, сплачених відповідно до пункту 76 підрозділу 2 і пункту 36 підрозділу 5 розділу ХХ «перехідні положення» Податкового кодексу України та від добровільно сплачених відповідно до пунктів 98 і 910 розділу ХХ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України до державного бюджету фізичною особою коштів;

• Кабінет Міністрів України зобов’язаний ініціювати на міжнародному рівні врегулювання з урахуванням практики відповідних країн питання дистанційного зняття з реєстрації транспорту обміну відповідною інформацією між Україною та державами.

Recent Posts

Які автомобілі поліція зупиняє найчастіше: патрульний розкрив «чорний список»

В Україні поліції заборонено зупиняти автомобілі на власний розсуд без конкретної причини. Але це зовсім…

22.11.2024

Водіям розповіли про незаконність одного поширеного штрафу поліції

Автомобільні штрафи в Україні є найпоширенішим покаранням для водіїв за порушення ПДР. Водночас багато хто…

22.11.2024

Найкращі німецькі кросовери класу люкс: ТОП-10 вживаних моделей для купівлі

Розкішні німецькі кросовери - це поєднання стилю, технологій, високих якості та продуктивності. Все це і…

21.11.2024

Що робити, якщо замерз бачок омивача взимку: практичні поради для автомобілістів

Зима - складний час для автомобілістів, особливо в умовах українських морозів. Однією з поширених проблем,…

21.11.2024

Десять найкращих електричних позашляховиків для їзди бездоріжжям

Автомобілебудівна промисловість активно електрифікується і сегмент позашляховиків, зважаючи на свою популярність, не стоїть осторонь. Щороку…

21.11.2024

Вік чи пробіг: що важливіше під час вибору вживаного автомобіля

Купівля вживаного автомобіля завжди пов'язана з ризиками. Такі фактори як вік і пробіг враховуються як…

21.11.2024