Шкідливі звички автомобіліста: 7 способів «вбити» машину

Шкідливі звички є у кожного з нас, іноді вони шкодять здоров’ю, іноді – світу навколо нас. У тому числі – і автомобілю. Але позбутися автомобільних шкідливих звичок зовсім не важко – треба просто дізнатися про них.

По правді кажучи, про шкідливість багатьох своїх манер ми часто і не здогадуємось. І ще частіше нам зовсім неважко змінити свою поведінку, щоб не скорочувати передчасно ресурс вузлів і агрегатів. Придивіться до того, як ви керуєте машиною – можливо, нижче ми розповідаємо саме про вас.

  1. Неправильні оберти двигуна

Далеко не всі водії стежать за обертами двигуна, їде автомобіль – і слава Богу! А рух на надмірно низьких, як і на дуже високих оборотах, марно навантажує пари тертя двигуна і підвищує витрату палива. Розумний діапазон для сучасних моторів: 1800 – 3500 об./хв, під час розгону ці цифри потрібно підвищувати на 1000 – 1500 об./мін. Рушати з місця також потрібно на оптимальних обертах – щоб автомобіль не смикався, але й не зривався з місця, як з катапульти. Це стосується лише машин з механічною трансмісією.

Для легковиків з приводом на передню вісь: рушати з місця при вивернутих колесах треба вкрай обережно. Інакше можна приблизити недешевий ремонт.

  1. Рух з місця з вивернутими колесами

ШРКШ – шарніри приводу передніх коліс – дуже не люблять енергійних стартів з вивернутим кермом. Тому в одних водіїв ШРУСи служать 100 тис. км, а в інших – всі 200 тис., а між іншим, це доволі дорога деталь передньопривідного авто! Коли є необхідність почати рух саме з такого положення, потрібно уникати різких маніпуляцій з акселератором і педаллю зчеплення (де вона є).

  1. Вперед-назад

Не можна починати рух вперед, коли машина котиться назад, і навпаки. Потрібно зупинити машину гальмом і потім вже включати потрібну передачу. В іншому випадку зчеплення і коробка передач отримають надмірні навантаження. Деякі коробки-“автомати” виходять з ладу вже після кількох таких вправ.

  1. Педаль зчеплення

Не всі з нас правильно поводяться з педаллю зчеплення, затягуючи процес перемикання передач або рушання з місця. А звичка стояти на світлофорі або в пробці з включеною передачею і витиснутим зчепленням просто згубна. Тим більше, що це може спричинити ДТП. Між тим, що менший час витиснута педаль, тим довше прослужить корзина, диск і витискальний підшипник.

Якщо на дворі сильний мороз, перші кілометри намагайтесь їхати неквапливо, аби рухомі з’єднання підвіски прогрілися.

  1. Навантаження в мороз

При морозах нижче 15-200 С не можна зразу навантажувати автомобіль, як зазвичай. Мова не тільки про необхідність трохи прогріти двигун, потрібно прогріти також і коробку і в якійсь мірі – вузли підвіски. Амортизатори і гумо-металеві шарніри потрібно прогріти неспішної їздою, щоб робоча рідина і гума підвищили температуру. Загусла на морозі робоча рідина амортизаторів при швидкій їзді по вибоїнах, наледях і бордюрах може пошкодити клапани і сальники амортизатора, а промерзла гума сайлент-блоків – передчасно почати тріскатися і руйнуватися. Тому в сильний мороз перші кілометр-два потрібно рухатися не поспішаючи.

  1. Буксувати в снігу чи багні

Так, не всі вміють правильно вибиратися зі снігу або бруду, але це не означає, що потрібно довго і безглуздо тиснути на газ, коли колеса безпорадно обертаються у викопаних ними лунках. В подвоєною активністю зношуються шини, зчеплення, шарніри трансмісії.

Буксувати треба вміти, а якщо таким мистецтвом ви не володієте, то головне – марно не тиснути на акселератор. Бо гірше буде і машині, і її становищу на дорозі.

  1. Відкладати ремонт

Несправності потрібно усувати зразу після виявлення. Затягування з ремонтом часто провокує зношування “сусідніх” деталей, які в принципі не повинні спрацьовуватися – і тоді ремонт може обійтися в рази дорожче.

Recent Posts

Що робити, якщо двигун перегрівся у заторі: пояснення автомеханіка

Проблема перегріву двигуна в дорозі є доволі поширеною, особливо, якщо машина стара і експлуатується під…

27.12.2025

Новий рекорд далекобійності для електрокарів: Renault проїхав 1000 км без зарядки

Французька компанія Renault встановила гучний рекорд. Як повідомляє Carscoops, інженери бренду створили унікальний прототип електромобіля…

27.12.2025

Механік пояснив, чому взимку не можна залишати авто на стоянковому гальмі

Використання стоянкового гальма є звичним для практично всіх автомобілістів. Цей механізм «страхує» автомобіль не тільки…

27.12.2025

Яку кнопку в авто треба натискати взимку щотижня, щоб уникнути дорогого ремонту

Українські водії знають, що влітку наявність в машині кондиціонеру може стати справжнім спасінням. Однак взимку…

27.12.2025

Які автомобілі гірше підходять для зимових поїздок

Якщо ви шукаєте нове авто і часто подорожуєте взимку, то слід задуматись над тим, яка…

27.12.2025

Машина застрягла в снігу: яку функцію треба вимкнути, щоб вибратись

З приходом зими все частіше відбуваються випадки, коли автомобілі українців потрапляють на ожеледицю чи снігові…

26.12.2025