5 фактів про гальмівну систему, які потрібно знати

Як тестують гальмівні диски, навіщо потрібні допоміжні матеріали і чому неприємний звук при гальмуванні – це ще не вирок

Системи нічного бачення, автопілот і лазерні фари – в автомобілях щороку з’являються нові опції, які покликані зробити поїздки комфортнішими та безпечнішими. З технічної точки зору сучасні машини пішли далеко вперед. Однак адаптивні підвіски і турбовані мотори – це лише видимі елементи технічної революції, про які пишуть в рекламних буклетах. Набагато важливіше – надійні та ефективні гальма, адже саме вони – запорука безпеки водія та пасажирів.

Провідні виробники компонентів гальмівних систем постійно вдосконалюють свою продукцію. З’являються більш ефективні колодки і диски, компанії створюють спеціальні антикорозійні покриття і допрацьовують кріплення, а в самих компонентах кількість шкідливих речовин практично зійшло нанівець. Ці та інші факти про гальмівній системі – в огляді.

У гальмівних колодках більше немає міді

Особливу увагу профільні компанії приділяють фрикційному складу гальмівних колодок – шару, який стикається з гальмівним диском. До недавнього часу в усіх гальмівних колодках була присутня мідь. Цей метал – небезпечний забруднювач навколишнього середовища. Справа в тому, що в процесі експлуатації, особливо в мегаполісах з частими гальмуваннями, виробляється гальмівний пил: дрібні частинки міді осідають на землі й потрапляють у воду.

Наприклад, компанія Delphi випустила лінійку екологічних гальмівних колодок, в яких взагалі немає міді. Крім того, такі колодки стійкіші до зносу. Завдяки комбінованому складу колодок без міді інженерам Delphi вдалося знизити шуми при гальмуванні, а також домогтися більш ефективного відводу тепла. Інноваційні гальмівні елементи підходять до 95% модельного ряду автомобілів європейських та азіатських брендів.

Колодки нагріваються до 400 градусів

При міській експлуатації, особливо в пробках, гальмівні колодки можуть нагріватися до 350-400 градусів. Склад фрикційної поверхні дозволяє витримувати такі температури без втрати ефективності при гальмуванні. Більше того, на гоночних автомобілях гальмівні колодки можуть нагріватися до 700-800 градусів – на треку з інтенсивними гальмуваннями така температура вважається нормальною.

Після заміни колодок фахівці радять їх розігріти, аби вони притерлися. Для цього необхідно розігнатися до 70-80 км/год і різко скинути швидкість до 20-30 км/год. Таку вправу слід виконати кілька разів, поки робочі поверхні гальмівних дисків і колодок не притруться одна до одної.

Гальмівні диски тестують в соляному тумані

Для того щоб гальмівні диски довше зберігали товарний вид на автомобілі, їх покривають спеціальним розчином. Для цих цілей використовують хлористо-цинковий антикорозійний склад.

Також диски тестують в соляному тумані. В результаті диски стають стійкими до корозії.

Неприємний скрип при гальмуванні не причина для заміни колодок

Сторонні звуки при гальмуванні – це ще не привід міняти гальмівні колодки. Причин може бути декілька: від засолювання самих колодок і дисків до некоректної роботи поршня в супорті. Крім того, якщо при гальмуванні автомобіль тягне вліво або вправо, то це теж не причина для заміни гальмівної системи. В першу чергу слід перевірити тиск в колесах.

Часто неприємні звуки при гальмуванні виникають через несумісність матеріалів. Справа в тому, що у кожного виробника елементів гальмівної системи склад матеріалів різний. Чим жорсткіші матеріали, тим вони ефективніше, але при цьому ймовірність скрипів і вібрацій зростає. Часто після заміни колодок скрип при гальмуванні зберігається – це наслідок несумісності фрикційної частини колодки з матеріалом, з якого виконаний гальмівний диск. Тому експерти радять підбирати елементи гальмівної системи від одного виробника.

При заміні колодок потрібно купити допоміжні деталі

Якщо гальмівні колодки все-таки пора міняти, то експерти з Delphi радять докупити і допоміжні деталі (кріплення, болти, пильовики, направляючі). Справа в тому, що для нормального функціонування гальмівної системи разом з деталями потрібно міняти й аксесуари. Завдяки новим допоміжним деталям можна збільшити термін служби гальмівної системи, а також домогтися зниження шумів і вібрацій.

 

Recent Posts

Найкращі сімейні кросовери з пробігом: ТОП-10 моделей для купівлі просто зараз

Кросовери користуються неабиякою популярністю в Україні, особливо серед сімейних водіїв, які цінують їх за комфорт…

24.11.2024

П’ять речей, які автомобілістам не можна робити під час снігопаду

Перший сніг несе українським автомобілістам нові загрози. Важливо розуміти, що керування транспортним засобом у таких…

24.11.2024

Найгірші автомобілі для зими: які моделі купувати не варто

Далеко не кожен автомобіль підходить для складних зимових умов експлуатації. Експерти звернули увагу на низку…

24.11.2024

Як без манометра перевірити тиск у шинах автомобіля: на замітку водієві

Тиск в автомобільних шинах є найважливішим фактором забезпечення безпеки експлуатації транспортного засобу. Якщо він занадто…

24.11.2024

Які німецькі кросовери краще купувати з пробігом: ТОП-10 моделей

Німецькі кросовери і позашляховики поєднують у собі не тільки стиль, високу якість і видатну продуктивність,…

24.11.2024

Досвідчений механік назвав ТОП-5 автобрендів з найдорожчим ремонтом

Під час купівлі автомобіля важливо враховувати не тільки його ціну, а й вартість подальшого утримання,…

24.11.2024