5 фактів про гальмівну систему, які потрібно знати

Як тестують гальмівні диски, навіщо потрібні допоміжні матеріали і чому неприємний звук при гальмуванні – це ще не вирок

Системи нічного бачення, автопілот і лазерні фари – в автомобілях щороку з’являються нові опції, які покликані зробити поїздки комфортнішими та безпечнішими. З технічної точки зору сучасні машини пішли далеко вперед. Однак адаптивні підвіски і турбовані мотори – це лише видимі елементи технічної революції, про які пишуть в рекламних буклетах. Набагато важливіше – надійні та ефективні гальма, адже саме вони – запорука безпеки водія та пасажирів.

Провідні виробники компонентів гальмівних систем постійно вдосконалюють свою продукцію. З’являються більш ефективні колодки і диски, компанії створюють спеціальні антикорозійні покриття і допрацьовують кріплення, а в самих компонентах кількість шкідливих речовин практично зійшло нанівець. Ці та інші факти про гальмівній системі – в огляді.

У гальмівних колодках більше немає міді

Особливу увагу профільні компанії приділяють фрикційному складу гальмівних колодок – шару, який стикається з гальмівним диском. До недавнього часу в усіх гальмівних колодках була присутня мідь. Цей метал – небезпечний забруднювач навколишнього середовища. Справа в тому, що в процесі експлуатації, особливо в мегаполісах з частими гальмуваннями, виробляється гальмівний пил: дрібні частинки міді осідають на землі й потрапляють у воду.

Наприклад, компанія Delphi випустила лінійку екологічних гальмівних колодок, в яких взагалі немає міді. Крім того, такі колодки стійкіші до зносу. Завдяки комбінованому складу колодок без міді інженерам Delphi вдалося знизити шуми при гальмуванні, а також домогтися більш ефективного відводу тепла. Інноваційні гальмівні елементи підходять до 95% модельного ряду автомобілів європейських та азіатських брендів.

Колодки нагріваються до 400 градусів

При міській експлуатації, особливо в пробках, гальмівні колодки можуть нагріватися до 350-400 градусів. Склад фрикційної поверхні дозволяє витримувати такі температури без втрати ефективності при гальмуванні. Більше того, на гоночних автомобілях гальмівні колодки можуть нагріватися до 700-800 градусів – на треку з інтенсивними гальмуваннями така температура вважається нормальною.

Після заміни колодок фахівці радять їх розігріти, аби вони притерлися. Для цього необхідно розігнатися до 70-80 км/год і різко скинути швидкість до 20-30 км/год. Таку вправу слід виконати кілька разів, поки робочі поверхні гальмівних дисків і колодок не притруться одна до одної.

Гальмівні диски тестують в соляному тумані

Для того щоб гальмівні диски довше зберігали товарний вид на автомобілі, їх покривають спеціальним розчином. Для цих цілей використовують хлористо-цинковий антикорозійний склад.

Також диски тестують в соляному тумані. В результаті диски стають стійкими до корозії.

Неприємний скрип при гальмуванні не причина для заміни колодок

Сторонні звуки при гальмуванні – це ще не привід міняти гальмівні колодки. Причин може бути декілька: від засолювання самих колодок і дисків до некоректної роботи поршня в супорті. Крім того, якщо при гальмуванні автомобіль тягне вліво або вправо, то це теж не причина для заміни гальмівної системи. В першу чергу слід перевірити тиск в колесах.

Часто неприємні звуки при гальмуванні виникають через несумісність матеріалів. Справа в тому, що у кожного виробника елементів гальмівної системи склад матеріалів різний. Чим жорсткіші матеріали, тим вони ефективніше, але при цьому ймовірність скрипів і вібрацій зростає. Часто після заміни колодок скрип при гальмуванні зберігається – це наслідок несумісності фрикційної частини колодки з матеріалом, з якого виконаний гальмівний диск. Тому експерти радять підбирати елементи гальмівної системи від одного виробника.

При заміні колодок потрібно купити допоміжні деталі

Якщо гальмівні колодки все-таки пора міняти, то експерти з Delphi радять докупити і допоміжні деталі (кріплення, болти, пильовики, направляючі). Справа в тому, що для нормального функціонування гальмівної системи разом з деталями потрібно міняти й аксесуари. Завдяки новим допоміжним деталям можна збільшити термін служби гальмівної системи, а також домогтися зниження шумів і вібрацій.

 

Recent Posts

Надійні та недорогі спортивні автомобілі: названо ТОП-10 моделей

У пошуках доступних і надійних спортивних автомобілів ви опинилися в потрібному місці. Експерти TopSpeed склали…

01.05.2024

Найкращі гібридні кросовери: названо ТОП-10 моделей

Гібридні автомобілі стають дедалі популярнішими в Україні, як і кросовери. Українські водії в таких машинах…

01.05.2024

Втратите гроші і машину: досвідчений “перекуп” попередив про фатальну помилку під час купівлі авто

Купівля уживаного автомобіля може бути привабливим рішенням, особливо якщо ви виявите вигідну пропозицію, але іноді…

01.05.2024

Не BMW: водії яких автомобілів частіше отримують автомобільні штрафи

Існує стереотип, що водії автомобілів BMW є найбільш відв'язними хуліганами на дорогах. Аналогічна репутація у…

01.05.2024

Дорогий ремонт гарантовано: механік пояснив водіям, чому не можна їздити на “порожньому” баку

Американський автоблогер і механік із 56-річним стажем Скотті Кілмер звернув увагу на важливий аспект експлуатації…

01.05.2024

Які кросовери Mazda найнадійніші: з’явився рейтинг найкращих моделей

Надійність завжди залишається однією з ключових якостей автомобіля. Mazda, як і майже всі японські автовиробники,…

01.05.2024