Ями, тріщини, колії, викришування асфальту та бітуму. Із 170 тисяч кілометрів українських автошляхів більше ніж половина нагадує поле бою. Ці ділянки потребують ремонту, подекуди – капітального. Але грошей, найчастіше, вистачає тільки на «ямковий». Десь просто щебенем закидають, а десь кладуть асфальт просто у калюжі.
Переважна більшість водіїв у всіх бідах звинувачує «Укравтодор». Проте під контролем відомства – тільки траси державного та міждержавного значення, а також дороги поблизу будівель уряду, таких як Верховна Рада чи Кабінет Міністрів. Облавтодорам підпорядковуються регіональні траси та дороги, які ведуть до центра міст. Шляхи у містах – це парафія муніципалітетів.
Близько 6 гривень з кожного літра бензину. Коли майже 6 років тому парламентарі запровадили акцизний податок на пальне, обіцяли – вже скоро дороги ми не впізнаємо, все відремонтують. Майже так і сталося. Фахівці зі Швеції наші дороги, а точніше – бездоріжжя, не впізнали та визнали їх найгіршими у Європі.
«Таких жахливих доріг за 35 років роботи я ще не бачив. Головне при будівництві доріг – це основа, а у вас її взагалі нема», – коментує експерт із будівництва доріг у Швеції Коні Седерхольд.
Щоб поліпшити ситуацію на дорогах України, уряд виділив на ремонт рекордну за часи незалежності суму – 33 мільярди гривень.
А поки будувати автошляхи до нас приїздять із-закордону. Зокрема фахівці з Туреччини. А ті, кому чекати на виконання обіцянок чиновників набридло, взялися стелити асфальт самі. Наприклад, закарпатське село Велика Добронь або ж село Кам’янка Ізмаїльського району Одещини. До роботи залучали ледь не усіх жителів. Тепер дорогою тут пишаються. А от жителям села Возсіятське пощастило менше. Після їхньої акції протесту ями на дорогах просто засипали щебенем і підрівняли.
У ямах пробиваються колеса, гнуться диски та губиться частина устаткування авта. Юристи кажуть: можна просити компенсацію у підрядників та відповідальних автодорів. Потрібно не покидати місце ДТП і викликати поліцію, щоб вона зафіксували факт порушення. Далі з актом та висновками експертиз про розмір завданої шкоди йдіть до суду. Закон – на стороні автовласників. Головне – запастись терпінням.
Якщо ж вам дошкуляють ями у подвір’ї вашого ОСББ – зберіться разом та напишіть колективну скаргу. Якщо фінанси дозволяють, можете зробити ремонт за власний кошт. Так буде значно швидше, а якщо розкидати вартість на всіх жителів – буде не дуже дорого. Якщо ж ви ще не заснували ОСББ у вашому домі – звертайтеся до муніципалітету. Вони зобов’язані проінспектувати пошкоджену ділянку дороги та в порядку черги відремонтувати дорогу на прибудинковій території. Щоправда, чекати, поки дійде черга, можна роками, і, скоріш за все, комунальники відбудуться ямковим ремонтом.
Проте у ямковому ремонті нічого поганого немає. Так роблять, наприклад, у Канаді. Через суворий клімат, дещо схожий на український, тобто холод взимку та спека влітку, дороги у Канаді також укриваються ямами та вибоїнами. Головне – вчасно їх залатати: протягом 30 днів після скарги від водіїв. Інакше судових позовів не уникнути. А ще у Канаді всі роботи проводять винятково у суху погоду. Через це і слугують такі латки на ямах щонайменше 12-15 років.
Джерело: ictv.ua
Чимало кросоверів на ринку вважаються доволі надійними і довговічними, проте деякі їхні версії виявляються напрочуд…
Якщо ми говоримо про найшвидші авто, мова, найімовірніше, йде про дорогі моделі, ціною в сотні…
Обслуговування автомобіля вимагає не тільки уваги до деталей, а й дотримання певних правил, які безпосередньо…
Купівля автомобіля класу люкс не завжди пов'язана з багатомільйонними витратами. Деякі моделі, як з'ясувалося, можна…
Сегмент SUV (позашляховики і кросовери) почав активно набирати популярність у 1980-х роках і відтоді набуває…
Колись американська компанія Tesla зробила революцію у сфері розробки та виробництва електричних автомобілів. Однак останніми…