Багато автовласників помічали, що влітку моторна олива веде себе по-іншому, ніж взимку. Як правило, водії скаржаться на те, що їхні «залізні коні» починають «жерти» оливу. Розберемось, чому це відбувається.
Після запуску двигуна температура моторної оливи зростає і поступово досягає робочого рівня. Зазвичай цей показник становить 90º-105ºС – залежно від моделі двигуна. За підтримку цього рівня відповідає система охолодження двигуна. І якщо вона справна, то і температура оливи повинна бути стабільною. Але тут, як то кажуть, «є нюанс». Олива, крім іншого, ще й змащує внутрішню частину циліндрів. А їхня поверхня під час роботи нагрівається до 300° С.
При контакті з нею розігрівається й олива. І тут важливими є такі параметри як в’язкість і температура самої оливи в момент її попадання на стінки камери згоряння.
Більшість автовласників зараз намагаються застосовувати синтетичні і напівсинтетичні моторні оливи. Вони відмінно підходять для експлуатації взимку – не гуснуть, забезпечуючи відмінне змащення деталей двигуна. Та ж рідина змащує агрегат і в літню спеку.
Додамо, що оптимальна температура більшості моторних олив, при якій вони мають необхідної для змащування тертьових поверхонь в’язкість, не перевищує 110° С. Але вже при перегріванні мастил такого типу вище 125ºС їхня в’язкість починає різко зменшуватись. Після цього рідина шукає вразливі місця: просочується крізь кришку клапанів, ущільнювачі тощо. Особливо це характерно для старих автомобілів. А якщо ви ще й полюбляєте драйв, то влітку вам доведеться доволі часто доливати оливу. Тож або змініть оливу, або запасіться терпінням.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…