Що краще – антифриз або тосол

Охолоджувальна рідина, поглинаючи тепло працюючого двигуна внутрішнього згоряння, не дає йому перегріватися і утримує оптимальну для нього постійну температуру. Крім того, вона виконує функцію антикорозійного захисту. Спеціалісти вирішили розібратися, як з цим справляються антифриз і тосол, та в чому їх відмінності?

Насправді, якщо під антифризом розуміють назву всіх рідин, які не замерзають при низьких температурах, то тосол справедливо вважають його різновидом. Цю рідину розробили в СРСР спеціально для моделей вітчизняного автопрому. В основі слова закладена абревіатура «ТОС» – «Технології Органічного Синтезу», а дві додані останні букви «ОЛ» характерні для позначення різних спиртів. Згодом торгова марка радянського антифризу стала у нас номінальною, і до сих пір ряд виробників охолоджувальної рідини схильні називати свій продукт «тосолом». Зазвичай така рідина має синє або червоне забарвлення, і розрізняється по морозостійкості. Перша витримує температури до мінус 40 градусів за Цельсієм, друга – до мінус 65.

Що стосується вибору охолоджвальної рідини для свого автомобіля, то перш за все варто дізнатися про рекомендації автовиробника, прописаних в керівництві по експлуатації конкретної моделі або її сервісній книжці. Зазвичай вказується конкретний перелік марок.

Під класичним тосолом на нашому ринку найчастіше мають на увазі традиційну охолоджувальну рідину, що за європейською класифікацією позначається G11, а під антифризом – карбоксилат G12 і більш досконала G13. Головний мінус тосола (або антифризу G11) – недостатньо висока теплопровідність через новоутворений антикорозійний шар на усій поверхні металу. В результаті через низьку теплопередачі двигун працює при температурі вище передбаченої.

У карбоксилатної охолоджувальної рідини такий захисний шар утворюється не по всій поверхні металу, а лише в тих місцях, де виникає корозія товщиною 0,0006 мм (60 ангстрем). У зв’язку з цим проблем з теплообміном при використанні такого антифризу немає, але з іншого боку при його використанні знижується рівень антикорозійного захисту.

Неважко здогадатися, що золотою серединою служить гібридний або змішаний клас антифризу, який ефективно бореться з корозією і в той же час має високу теплопередачу.

Recent Posts

Коли підвищена витрата оливи – це вже проблема: що кажуть виробники

Норма споживання моторної оливи залежить від марки авто, стилю їзди та пробігу. У сервісних книжках…

14.08.2025

ТОП-5 дешевих кросоверів, які можуть надійно служити роками

Автомобільний ринок б/в кросоверів часто сприймають як лотерею. Проте серед машин навіть в бюджетному сегменті…

14.08.2025

Nissan представив новий недорогий седан: фото

Nissan розширює гібридну лінійку на китайському ринку, виводячи нову модель N6. Зовні вона схожа на…

14.08.2025

ТОП-5 «невбиваних» авто, які легко пройдуть пів мільйона кілометрів без капремонту

Деякі машини старіють повільно. Інші – їдуть і через десятки років, ніби щойно з конвеєра.…

14.08.2025

Українські штрафи за швидкість: рай для лихачів, пекло для вживаних авто

В Україні формально є обмеження швидкості, але фактично карають лише тих, хто перевищує на понад…

14.08.2025

Поліцейський підійшов до припаркованої машини: як діяти, щоб не потрапити у халепу

Зустріти патрульного можна не лише на дорозі. Іноді інспектор підходить до авто, яке стоїть на…

14.08.2025