Що краще – антифриз або тосол

Охолоджувальна рідина, поглинаючи тепло працюючого двигуна внутрішнього згоряння, не дає йому перегріватися і утримує оптимальну для нього постійну температуру. Крім того, вона виконує функцію антикорозійного захисту. Спеціалісти вирішили розібратися, як з цим справляються антифриз і тосол, та в чому їх відмінності?

Насправді, якщо під антифризом розуміють назву всіх рідин, які не замерзають при низьких температурах, то тосол справедливо вважають його різновидом. Цю рідину розробили в СРСР спеціально для моделей вітчизняного автопрому. В основі слова закладена абревіатура «ТОС» – «Технології Органічного Синтезу», а дві додані останні букви «ОЛ» характерні для позначення різних спиртів. Згодом торгова марка радянського антифризу стала у нас номінальною, і до сих пір ряд виробників охолоджувальної рідини схильні називати свій продукт «тосолом». Зазвичай така рідина має синє або червоне забарвлення, і розрізняється по морозостійкості. Перша витримує температури до мінус 40 градусів за Цельсієм, друга – до мінус 65.

Що стосується вибору охолоджвальної рідини для свого автомобіля, то перш за все варто дізнатися про рекомендації автовиробника, прописаних в керівництві по експлуатації конкретної моделі або її сервісній книжці. Зазвичай вказується конкретний перелік марок.

Під класичним тосолом на нашому ринку найчастіше мають на увазі традиційну охолоджувальну рідину, що за європейською класифікацією позначається G11, а під антифризом – карбоксилат G12 і більш досконала G13. Головний мінус тосола (або антифризу G11) – недостатньо висока теплопровідність через новоутворений антикорозійний шар на усій поверхні металу. В результаті через низьку теплопередачі двигун працює при температурі вище передбаченої.

У карбоксилатної охолоджувальної рідини такий захисний шар утворюється не по всій поверхні металу, а лише в тих місцях, де виникає корозія товщиною 0,0006 мм (60 ангстрем). У зв’язку з цим проблем з теплообміном при використанні такого антифризу немає, але з іншого боку при його використанні знижується рівень антикорозійного захисту.

Неважко здогадатися, що золотою серединою служить гібридний або змішаний клас антифризу, який ефективно бореться з корозією і в той же час має високу теплопередачу.

Recent Posts

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025