Охолоджувальна рідина, поглинаючи тепло працюючого двигуна внутрішнього згоряння, не дає йому перегріватися і утримує оптимальну для нього постійну температуру. Крім того, вона виконує функцію антикорозійного захисту. Спеціалісти вирішили розібратися, як з цим справляються антифриз і тосол, та в чому їх відмінності?
Насправді, якщо під антифризом розуміють назву всіх рідин, які не замерзають при низьких температурах, то тосол справедливо вважають його різновидом. Цю рідину розробили в СРСР спеціально для моделей вітчизняного автопрому. В основі слова закладена абревіатура «ТОС» – «Технології Органічного Синтезу», а дві додані останні букви «ОЛ» характерні для позначення різних спиртів. Згодом торгова марка радянського антифризу стала у нас номінальною, і до сих пір ряд виробників охолоджувальної рідини схильні називати свій продукт «тосолом». Зазвичай така рідина має синє або червоне забарвлення, і розрізняється по морозостійкості. Перша витримує температури до мінус 40 градусів за Цельсієм, друга – до мінус 65.
Що стосується вибору охолоджвальної рідини для свого автомобіля, то перш за все варто дізнатися про рекомендації автовиробника, прописаних в керівництві по експлуатації конкретної моделі або її сервісній книжці. Зазвичай вказується конкретний перелік марок.
Під класичним тосолом на нашому ринку найчастіше мають на увазі традиційну охолоджувальну рідину, що за європейською класифікацією позначається G11, а під антифризом – карбоксилат G12 і більш досконала G13. Головний мінус тосола (або антифризу G11) – недостатньо висока теплопровідність через новоутворений антикорозійний шар на усій поверхні металу. В результаті через низьку теплопередачі двигун працює при температурі вище передбаченої.
У карбоксилатної охолоджувальної рідини такий захисний шар утворюється не по всій поверхні металу, а лише в тих місцях, де виникає корозія товщиною 0,0006 мм (60 ангстрем). У зв’язку з цим проблем з теплообміном при використанні такого антифризу немає, але з іншого боку при його використанні знижується рівень антикорозійного захисту.
Неважко здогадатися, що золотою серединою служить гібридний або змішаний клас антифризу, який ефективно бореться з корозією і в той же час має високу теплопередачу.
У світі автомобілебудування настають революційні зміни в галузі безпеки. Найближчими роками практично всі нові моделі…
Колір автомобіля для більшості автомобілістів має суто естетичне, інколи практичне та економічне значення. Мало хто…
Українці продовжують виявляти стійкий інтерес до вживаних автомобілів, імпортованих з-за кордону. Згідно з даними, наданими…
У Закарпатському обласному територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки (ТЦК і СП) відреагували на звинувачення…
З 1 травня набули чинності нові зміни до Правил дорожнього руху (ПДР) в Україні. Серед…
В Україні незабаром може з'явитися новий штраф для автовласників. Законопроєкт №10216 вже внесено на розгляд…