Що краще – антифриз або тосол

Охолоджувальна рідина, поглинаючи тепло працюючого двигуна внутрішнього згоряння, не дає йому перегріватися і утримує оптимальну для нього постійну температуру. Крім того, вона виконує функцію антикорозійного захисту. Спеціалісти вирішили розібратися, як з цим справляються антифриз і тосол, та в чому їх відмінності?

Насправді, якщо під антифризом розуміють назву всіх рідин, які не замерзають при низьких температурах, то тосол справедливо вважають його різновидом. Цю рідину розробили в СРСР спеціально для моделей вітчизняного автопрому. В основі слова закладена абревіатура «ТОС» – «Технології Органічного Синтезу», а дві додані останні букви «ОЛ» характерні для позначення різних спиртів. Згодом торгова марка радянського антифризу стала у нас номінальною, і до сих пір ряд виробників охолоджувальної рідини схильні називати свій продукт «тосолом». Зазвичай така рідина має синє або червоне забарвлення, і розрізняється по морозостійкості. Перша витримує температури до мінус 40 градусів за Цельсієм, друга – до мінус 65.

Що стосується вибору охолоджвальної рідини для свого автомобіля, то перш за все варто дізнатися про рекомендації автовиробника, прописаних в керівництві по експлуатації конкретної моделі або її сервісній книжці. Зазвичай вказується конкретний перелік марок.

Під класичним тосолом на нашому ринку найчастіше мають на увазі традиційну охолоджувальну рідину, що за європейською класифікацією позначається G11, а під антифризом – карбоксилат G12 і більш досконала G13. Головний мінус тосола (або антифризу G11) – недостатньо висока теплопровідність через новоутворений антикорозійний шар на усій поверхні металу. В результаті через низьку теплопередачі двигун працює при температурі вище передбаченої.

У карбоксилатної охолоджувальної рідини такий захисний шар утворюється не по всій поверхні металу, а лише в тих місцях, де виникає корозія товщиною 0,0006 мм (60 ангстрем). У зв’язку з цим проблем з теплообміном при використанні такого антифризу немає, але з іншого боку при його використанні знижується рівень антикорозійного захисту.

Неважко здогадатися, що золотою серединою служить гібридний або змішаний клас антифризу, який ефективно бореться з корозією і в той же час має високу теплопередачу.

Recent Posts

На що звертати увагу при виборі першого авто після автошколи: поради новачкам

Отримання водійського посвідчення — це лише початок шляху. Справжнє водіння починається тоді, коли сідаєш за…

24.03.2025

Новий бюджетний кросовер Nissan помітили під час тестів: що відомо

На дорогах Бразилії вперше помітили закамуфльований прототип нового бюджетного кросовера Nissan, який створено на платформі…

24.03.2025

В Україні запрацюють нові камери автофіксації швидкості із завтрашнього дня

З 24 березня 2025 року на автомобільних дорогах України розпочнуть роботу ще 40 нових комплексів…

23.03.2025

Українських водіїв, які гальмують перед камерами, будуть карати: МВС готує законопроєкт

Міністерство внутрішніх справ України спільно з народними депутатами розробило новий законопроєкт, що має змінити підхід…

23.03.2025

Водіям назвали 3 випадки, коли можна проїхати на червоне світло без штрафу

В Україні проїзд на червоне світло, як правило, вважається серйозним порушенням і карається штрафом. Проте…

22.03.2025

Чи можна їздити без бампера в Україні та який за це штраф: пояснення юриста

Багатьох водіїв цікавить, чи можна їхати на авто без бампера і що за це передбачено…

22.03.2025