Чи потрібно міняти оливу в АКПП?

Чимало фахівців та й просто звичайні водії переконані, що оливу в АКПП змінювати не потрібно. Інші впевнені, що дану процедуру потрібно проводити так само, як і для двигуна. Наскільки правдиві всі ці твердження? Постараємося максимально докладно відповісти на це питання.

Що говорить завод-виробник?

Якщо уважно вивчити документацію про експлуатацію автомобіля, то в ній можна знайти твердження про те, що олива «автомату» не потребує заміни. Виробник посилається на те, що рідина ATF заливається на увесь період експлуатації автомобіля.

Під цим періодом розуміють різні значення кілометражу. У Європі переконані, що в середньому, автомобіль може протриматися від 125 до 145 тисяч кілометрів пробігу. Крім того, є термін служби, виражений в роках і він варіюється від 3 до 5 років.

Виробник, безумовно, має рацію. Властивостей трансмісійної оливи подібного типу вистачає на досить тривалий час експлуатації автомобіля. Найголовніше, щоб дотримувалися всі норми обслуговування і машина не відчувала великих навантажень. Але що ж робити після цих 125 тисяч кілометрів?

Як насправді?

Ви коли-небудь міняли оливу в КПП? Якщо ні, то розповімо це від імені того, хто вже не раз проробляв подібну процедуру. Зазвичай після цієї процедури ніяких помітних змін не відбувається. Як правило, водії помічають погіршення в роботі КПП.

За регламентом оливу необхідно міняти кожні 40 тисяч кілометрів, якщо мова йде про механіку. В АКПП зовсім інший принцип. Мастило в коробці рекомендують міняти через кожні 60 тисяч кілометрів. Причому заміна повинна бути не повною, щоб не “вбити” коробку. Частина оливи зливається, приблизно, половина, а на її місце заливається нова.

Що стосується «автоматів», які пройшли близько 120 тисяч кілометрів, то тут слід бути обережним і перед заміною найкраще провести капітальний ремонт. Після цього виконати повну заміну. Якщо такої можливості немає, то можна міняти оливу невеликими частинами через невеликі проміжки пробігу в 100-200 кілометрів.

Що з кольором оливи?

Зазвичай олива зливається коричневою. Це означає, що в КПП потрапив бруд. Історія її походження може бути будь-якою, проте в цьому випадку потрібно повністю поміняти рідину, але без промивання.

Ще один важливий момент – це запах. Як відрізнити погане масло в трансмісії? По запаху. Для цього зливається проба і якщо в ній присутній запах гару – масло піддавалося термічній дії. Таке буває, якщо на автомобілі буксувати або тягнути машину занадто довго. Таку рідину однозначно потрібно змінювати.

Ось і все, що необхідно знати про заміну оливи в автоматичній трансмісії. Як бачите, в цьому немає нічого складного і подібна заміна агрегату не зашкодить. Бажаємо успіху на дорогах!

Recent Posts

П’ять несподівано ненадійних популярних кросоверів, яких краще уникати

Чимало кросоверів на ринку вважаються доволі надійними і довговічними, проте деякі їхні версії виявляються напрочуд…

23.11.2024

Найшвидші автомобілі: ТОП-10 моделей вартістю до 2 000 0000 гривень

Якщо ми говоримо про найшвидші авто, мова, найімовірніше, йде про дорогі моделі, ціною в сотні…

23.11.2024

Чи можна заливати масло в гарячий двигун, і коли краще проводити його заміну

Обслуговування автомобіля вимагає не тільки уваги до деталей, а й дотримання певних правил, які безпосередньо…

23.11.2024

Розкішні повнорозмірні седани: ТОП-10 моделей, що коштують дешевше за середню ціну нового авто

Купівля автомобіля класу люкс не завжди пов'язана з багатомільйонними витратами. Деякі моделі, як з'ясувалося, можна…

23.11.2024

Шість міфів про кросовери та позашляховики, про які час забути

Сегмент SUV (позашляховики і кросовери) почав активно набирати популярність у 1980-х роках і відтоді набуває…

23.11.2024

Альтернатива Tesla: десять найкращих електромобілів просто зараз

Колись американська компанія Tesla зробила революцію у сфері розробки та виробництва електричних автомобілів. Однак останніми…

23.11.2024