Чому українським водіям так важко вибрати акумулятор?

Купівля нового акумулятора кожен раз сприймається як нелегкий обов’язок: недешево і незрозуміло, який автомобільний акумулятор вибрати з безлічі варіантів. Твоя МАШИНА навчить вас розбиратися в цій темі.

У більшості магазинів автозапчастин вам не дадуть вичерпної та об’єктивної інформації щодо пропонованих акумуляторів: надто вже ємна і складна ця тема для середньостатистичного продавця-консультанта, передає autonews.ua. Але експерт електротехніки по ту сторону прилавка вам і не потрібен. Головне, щоб ви самі могли відповісти на кілька ключових питань про ваше майбутнє джерело струму.

Що головне?

Розмір! Акумулятор повинен поміститися в відведений йому місце під капотом (під сидінням, в багажнику). Існує кілька типорозмірів корпусу АКБ для легкових автомобілів: так звані європейські та азіатські формати. Габарити найпоширеніших «європейців» – 242х175х190 мм, типові «азіати» зазвичай вже і вище – 232х173х225 мм.

Помилитися з геометрією не можна, тим більше що з нею опосередковано пов’язаний і головний електричний параметр батареї – ємність. Як правило, у меншій за розмірами батареї цей параметр теж буде меншим, хоча в межах 5 Ач можливі відхилення. Найпростіший спосіб не помилитися – орієнтуватися на ту батарею, яка стояла на вашій автівці раніше.

До слова, вивчаючи свій старий автомобільний акумулятор, зверніть увагу, як він кріпиться до кузова – верхньою планкою з довгими шпильками (верхнє кріплення) або маленькими нижніми планками-прищіпками (нижнє кріплення). Для другого способу потрібні спеціальні бічні виступи на підставі корпусу АКБ – простежте, щоб на новій батареї такі були.

У більшості випадків розміри гнізда під АКБ в автомобілі строго обмежені, але іноді майданчик зроблена із запасом – під комплектацію авто з двигуном іншої моделі.

Яка ємність?

Те, що прийнято називати ємністю акумулятора, оцінюється в ампер-годинах. Чим більше автомобіль і чим об’ємніший його двигун, тим більше повинно бути ампер-годин. Це основоположний параметр, який характеризує запас енергії в акумуляторі. Простіше кажучи, ця цифра показує, скільки разів поспіль морозним ранком ви зможете провернути стартером ваш вкритий інеєм двигун. Або як довго зможе грати аудіосистема у вашій машині, поки ви відпочиваєте на природі. Наприклад, малоємкі батареї голосно увімкнена музика може начисто «висмоктати» вже до ранку, а акумулятор середнього масштабу після доби харчування динаміків і сабвуфера зможе ще й двигун запустити.

Іноді у автовласника є можливість застосувати акумулятор більшої ємності, ніж штатний, – дозволяють і габарити, і фінанси. Але чи не зашкодить це машині і самій АКБ? Однозначно ні. А чи варто робити такий апгрейд – справа суто індивідуальна. На нашу думку, краще доплатити не за за додаткову ємність в ампер-годинах, а за додаткову резервну ємність (вимірюється в хвилинах) або за більший максимальний струм (вимірюється в амперах).

Ти що, найрозумніший?

Таке питання можуть задати вам в магазині, якщо ви запитаєте продавця про резервної ємності того чи іншого акумулятора. Або, скажімо, поцікавитесь максимальним струмом, який автомобільний акумулятор може дати споживачеві протягом 30-секундного розрядного циклу. Ці цифри характеризують автомобільний акумулятор більш глибоко, додатково до загальноприйнятого у нас параметру ємності в ампер-годинах.

Значення максимального струму (пусковий струм) пишеться на більшості сучасних батарей і на моделях ємністю 60 Ач виглядає як 480А (EN), 560А (EN), 600А (EN). Частина виробників заміряє пусковий струм за методикою DIN замість EN, тому у них цифра виходить меншою: 510а (EN) відповідає 300A (DIN). На практиці більший пусковий струм означає більш легкий старт двигуна. Адже чим швидше стартер обертає холодний колінчастий вал, тим швидше двигун оживе. З іншого боку, ємності АКБ з низьким пусковим струмом може вистачити на п’ять-шість спроб старту, але всі вони будуть «млявими», з низькими оборотами стартера і успіху не принесуть.

Резервна ємність батареї в той же час заявляється не усіма виробниками. На маркуванні вона виглядає як 90 min, 100 min і показує, протягом якого часу акумулятор може віддавати споживачам струм силою 25 ампер – параметр, в якійсь мірі аналогічний звичному нам показником ємності в ампер-годинах, і чим він більший, тим краще . На практиці знання резервної ємності може бути важливим для розуміння того, наприклад, як довго машина зможе їхати з непрацюючим генератором.

Чому цей дорожчий?

Акумулятори навіть з рівними основними параметрами, але різних класів, сильно відрізняються за ціною. Уся справа в якості пластин. У батарей економ-класу пластини струмовідводів зроблені зі свинцю з додаванням сурми – вона потрібна для кращої формування при виготовленні, але псує деякі експлуатаційні показники. Такі акумулятори вимагають періодичного доливання дистильованої води, потребують підзарядки після простою автомобіля і відрізняються найнижчим серед конкурентів пусковим струмом.

Акумулятори середнього цінового рівня комплектують мінусовими пластинами з додаванням кальцію. Їх саморозряд під час бездіяльності в кілька разів нижче, пусковий струм вище, вони повільніше старіють і вважаються практичнішими, оскільки вимагають контролю рівня електроліту набагато рідше. Цю категорію називають «стандарт», вона найпопулярніша серед українських автомобілістів. Визначити такий акумулятор можна за маркуванням Са (кальцій) на корпусі. Іноді у них може не бути видимих ​​пробок на корпусі.

Нарешті, акумулятори преміум-класу зібрані повністю з пластин з кальцієм, тому вони і маркуються символами Ca-Ca. Відрізнити їх також можна по відсутності пробок на кришці, оскільки такі АКБ не обслуговуються. У таких батарей найдовший термін служби, найнижчий саморозряд і найвищий пусковий струм. Іноді на преміум-акумуляторах пишуть Silver, і це означає, що в їх начинці замість сурми і кальцію застосовано срібло. З недоліків – висока ціна і нелюбов до глибокого розряду, тому краще не купувати їх для старих автомобілів із «зношеною» системою електрообладнання.

Останнього з зазначених недоліків позбавлені акумуляторні батареї типу AGM (Absorbent Glass Mat), які теж можна віднести до найвищого цінового сегменту. Їх відрізняють ще більш високі параметри. З інженерної точки зору різниця в електроліті, який знаходиться не у вигляді вільно налитої рідини, а зібраний в сепараторі зі скловолокна біля кожної пластини. Швидше за все, за акумуляторами AGM – майбутнє, але поки їх широкому поширенню заважає висока ціна.

Recent Posts

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025