Чим відрізняється гідропідсилювач керма від електропідсилювача

Керованість автомобіля і його їздові характеристики залежать від рульової системи і, зокрема, від підсилювача керма, який може відрізнятися за типом і конструкцією.

Еталоном в світовому автопромі вважається гідропідсилювач керма, відомий ще з середини минулого століття. Йдеться про систему трубопроводів низького і високого тиску, в яких за допомогою поршневого насоса циркулює спеціальна рідина.

Вона подається на розподільний механізм, пов’язаний з вбудованим в рульовий вал торсіоном. Як тільки ми починаємо крутити кермо, масляні канали в розподільнику розкриваються, і рідина надходить в порожнину гідроциліндра, де вона задіює шток і поршень. З їх допомогою і повертаються колеса. Таким чином масло постійно циркулює в замкнутій герметичній системі по шлангах високого і низького тиску, передаючи енергію на колеса.

Робота електропідсилювача керма забезпечується за рахунок електромотора, датчика крутного моменту і блоку управління. При повороті «штурвала» датчик фіксує дані про обертання торсіонного валу, блок управління тут же отримує інформацію про кількість обертів двигуна і швидкості руху автомобіля, і відповідно до цього в певному режимі запускає електродвигун. В результаті, на малих швидкостях його потужність максимальна настільки, щоб полегшити водієві обертання керма, а на високих, навпаки, мінімальна.

У сучасних автомобілях використовується також електрогідравлічний підсилювач, який являє собою класичний «гідрач», де замість механічного насоса працює електричний.

У всіх типів підсилювачів керма є свої переваги і недоліки, тому відповідь на питання: «Який з них краще?» Буде неоднозначним. Гідропідсилювач відрізняється дешевизною і простотою конструкції, ремонтопридатністю і, що важливо, високою продуктивністю. Не випадково його встановлюють на заряджені авто, повнорозмірні позашляховики і вантажівки. У той же час існують проблеми із зносом шлангів, протіканнями тощо.

Електропідсилювач позбавлений всіх цих проблем, у нього компактні розміри і менша вага. Але в той же час він вразливий на поганій дорозі, де може перегрітися і вийти з ладу. Несправність пристрою загрожує дорогим ремонтом або його повною заміною.

Recent Posts

Правило 30 хвилин: що потрібно знати водієві про заряджання акумулятора автомобіля під час руху

Акумулятор автомобіля - один із найважливіших компонентів транспортного засобу, що потребує регулярного обслуговування. Ситуації, коли…

19.09.2024

Не робіть так: яка популярна помилка водіїв під час паркування веде до блокування АКПП

Автомобілі з автоматичною коробкою передач істотно полегшують життя сучасним водіям. Ці машини не потребують частого…

19.09.2024

Десять найгірших автомобілів в історії: помилки, які неможливо забути

Сучасні автомобілі значно просунулися в плані технологій, безпеки та надійності. Навіть найбільш невиразні моделі зазвичай…

19.09.2024

П’ять помилок водіїв, які вбивають ваш автомобіль: як уникнути непотрібних поломок

Кожен автовласник хоче, щоб його транспортний засіб прослужив якомога довше, але багато хто з нас…

19.09.2024

Десять кращих автомобілів класу люкс прямо зараз: розкіш і технології майбутнього

Автомобілі класу люкс завжди вирізнялися високими стандартами, пропонуючи своїм власникам не тільки комфорт і статус,…

19.09.2024

Три помилки під час прогрівання двигуна, яких припускаються всі водії

Незважаючи на те, що сучасні двигуни і мастила для них виробляються так, що прогрів стає…

19.09.2024